logo
15 EYLÜL 2024

Bir taraftan kuyruklar, öte yandan maliyetler vuruyor

 
Dış ticaretimizde yüzde 25, iç taşımada ise yaklaşık yüzde 90 oranında paya sahip karayolu taşımacılığı artan maliyetler ile boğuşuyor. Başta mazot, sigorta ve yol geçiş ücretleri gibi giderler, uluslararası navlun maliyetleri içerisinde yarıdan fazla paya sahip. Şoförlerin Avrupa'dan vize alamaması da sektörü bitiriyor. 

03.09.2024 14:44:00
AHMET TURAN YİĞİT
 Bir taraftan kuyruklar, öte yandan maliyetler vuruyor
 Bir taraftan kuyruklar, öte yandan maliyetler vuruyor

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Başkan Yardımcısı Ayşem Ulusoy, Türk karayolu taşımacılığının darboğazdan geçtiğine işaret ederek, "Navlunlar nakliyecinin maliyetlerini karşılamazken yüksek enflasyon sebebiyle işletme maliyetlerimiz artmaya devam ediyor" dedi. Türkiye'nin dış ticaretinin bel kemiği konumundaki uluslararası karayolu taşımacılığı, sahip olduğu yaygın karayolu ulaştırma ağı sayesinde hem uluslararası hem de iç taşımalarda kapıdan kapıya yapılan nakliye operasyonlarında yüksek oranda tercih ediliyor. Ancak başta artış gösteren maliyetler olmak üzere karayolu taşımacılık sektörü büyük sorunlarla karşı karşıya.

Maliyetler fırladı

Artış gösteren maliyetlerin karayolu taşımacılığının en büyük sorunu olduğunu söyleyen Ayşem Ulusoy, "Uluslararası kara nakliyesi dış ticaretimizin ayrılmaz bir parçası konumunda. Ülkemiz Avrupa için önemli bir ticaret paydaşı ve bu konumda olmamızın en önemli destekçisi karayolu nakliye sektörü. Ancak sektörümüzün navlun gelirleri maliyetlerimizi bile karşılayamayacak duruma geldi. Döviz kurundaki seyir ihracatçımızın faaliyetlerindeki hacmi ve karayolu nakliyesini de doğrudan etkiliyor. Karayolu filomuz atıl konumda kalıyor. Filomuzu çalıştırmak adına maliyetin altında yaptığımız taşımalar bile oluyor. Tüm bu zorluklar arasında güçlü olduğumuz alanları korumamız çok önemli" dedi.

Vize sorunu çok ciddi!

Artış gösteren maliyetlere ek olarak yapısal sorunların da karayolu taşımacılık sektörünü olumsuz etkilediğini vurgulayan Ulusoy, "Schengen vizesi temininde yaşanan sorunlar yapısal bir sorun olarak karşımızda duruyor. Nakliye firmaları sürücüleri için vize randevusu almakta zorlanıyor; yapılan başvurularda ret oranı arttı ve başvurular çok uzun sürelerde sonuçlanıyor" şeklinde konuştu. Küresel sürücü açığı sorununa ek olarak vize problemlerinin karayolu nakliyecisini olumsuz etkilemeye devam ettiğini vurgulayan Ayşem Ulusoy, "Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU) tarafından açıklanan verilere göre Türkiye sürücü açığı en fazla ülkelerden bir tanesi. Bunun üzerine vize retleri mesleğin tercih edilmemesi yönünde etki yaratıyor. Sınır kapılarındaki uzun bekleme sürelerini de göz önüne alırsak sürücü sorununa acil ve kalıcı çözüm getirilmemesi halinde sektörün sürücü istihdam kapasitesi büyük ölçüde azalacak" diye konuştu.
Türk ilticacılar ortada kaldı
18 bin Türk sınır dışı edilecek
Öğrenci yurtları dolu ve de pahalı
Binlerce üniversiteli yurt bulamadı
Çiftçinin emeği tarlada kaldı
Çiftçiye bir dokunan bin ah işitiyor
Narin soruşturmasında yeni gözaltılar
Narin'in 2 yakını daha gözaltına alındı
Sakarya'da patlama
Çok sayıda yaralı var
Kemal Çağlar Temel cinayetiyle ilgili
Yakalanan 17 şüpheli tutuklandı
İstanbul TEM'de zincirleme kaza
2 kişi hayatını kaybetti
İsrail'e füze saldırısı
Ülkede saldırı alarmları çaldı
Hizbullah yetkilisinden açıklama
'İsrail ile savaşmayı düşünmüyoruz'
AKOM'dan İstanbul için uyarı
Gök gürültülü sağanak geliyor
Sıraya giren ülke sayısı artıyor
BRICS'ın kapısında kuyruk var!
İmha ediliyorlar
İBB, sahte parfümcülere göz açtırmıyor
13 milletvekili kaybetti
İYİ Parti tel tel dökülüyor
Eygi toprağa verildi
İsrail tarafından katledilmişti
BTP'li Önder'den Mevlid Kandili mesajı
"Din, vicdan ve güzel ahlaktır"
Türk ilticacılar ortada kaldı
18 bin Türk sınır dışı edilecek
Öğrenci yurtları dolu ve de pahalı
Binlerce üniversiteli yurt bulamadı
Çiftçinin emeği tarlada kaldı
Çiftçiye bir dokunan bin ah işitiyor
Narin soruşturmasında yeni gözaltılar
Narin'in 2 yakını daha gözaltına alındı
Sakarya'da patlama
Çok sayıda yaralı var
Kemal Çağlar Temel cinayetiyle ilgili
Yakalanan 17 şüpheli tutuklandı
İstanbul TEM'de zincirleme kaza
2 kişi hayatını kaybetti
İsrail'e füze saldırısı
Ülkede saldırı alarmları çaldı
Hizbullah yetkilisinden açıklama
'İsrail ile savaşmayı düşünmüyoruz'
AKOM'dan İstanbul için uyarı
Gök gürültülü sağanak geliyor
Sıraya giren ülke sayısı artıyor
BRICS'ın kapısında kuyruk var!
İmha ediliyorlar
İBB, sahte parfümcülere göz açtırmıyor
13 milletvekili kaybetti
İYİ Parti tel tel dökülüyor
Eygi toprağa verildi
İsrail tarafından katledilmişti
BTP'li Önder'den Mevlid Kandili mesajı
"Din, vicdan ve güzel ahlaktır"
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.