Gümrük Müsteşarlığı'nın çıkardığı Gümrük Genel Tebliği ile hafif ticari araçların büyük bölümünün "binek" sınıfına sokulması ve bu şekilde özel tüketim vergisi yüklerinin artmasının ardından ticari araçlar için başlatılan yeni vergileme rejimi çalışmaları sürüyor. Söz konusu çalışmanın ilk aşamasında otomotiv sektörünün büyük tepkisini çeken Tebliğin yürürlük tarihi 1 Haziran 2005'e ertelenirken, Maliye Bakanlığı ile Gümrük Müsteşarlığı'nın yürüttüğü yeni vergileme çalışmalarında da, ticari araçlarla ilgili yeni bir tanımlamaya gidilmesi kararlaştırıldı.
GERÇEK TİCARİ ARACA DÜŞÜK VERGİ
Bu tanımlama ile birlikte gerçekten ticari araç olarak kullanılan taşıtlar ile ticari araç olarak üretilen ya da ithal edilen, ancak daha çok binek araba niteliğinde olanlar birbirlerinden ayrılacak.
Yeni düzenleme ile gerçekten ticari araç olarak kullanılan taşıtlar, özel tüketim vergisinde yüzde 10'luk dilimde kalmaya devam edecek.
Buna karşılık ticari araç adı altında üretilen veya ithal edilen, ancak binek olarak kullanılanlar, vergi rejiminde binek otomobil sınıfına sokulacak. Böylece bu araçlar, motor silindir hacimlerine göre yüzde 37 ile yüzde 84 arasında özel tüketim vergisine tabi kılınacak.
GERÇEK TİCARİ ARACA DÜŞÜK VERGİ
Bu tanımlama ile birlikte gerçekten ticari araç olarak kullanılan taşıtlar ile ticari araç olarak üretilen ya da ithal edilen, ancak daha çok binek araba niteliğinde olanlar birbirlerinden ayrılacak.
Yeni düzenleme ile gerçekten ticari araç olarak kullanılan taşıtlar, özel tüketim vergisinde yüzde 10'luk dilimde kalmaya devam edecek.
Buna karşılık ticari araç adı altında üretilen veya ithal edilen, ancak binek olarak kullanılanlar, vergi rejiminde binek otomobil sınıfına sokulacak. Böylece bu araçlar, motor silindir hacimlerine göre yüzde 37 ile yüzde 84 arasında özel tüketim vergisine tabi kılınacak.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.