Ayakkabıda hedef pazar Çin
Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği Başkanı Hüseyin Çetin, 2023’te 1.5 milyar dolarlık ihracatı yakalamayı hedeflediklerini ifade etti.
10.12.2012 00:00:00
Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği'nin (TASD) yeni başkanlığına Hüseyin Çetin seçildi. Dış Ticaret Kompleksi'nde yapılan 14. Olağan Genel Kurulda İslam Şeker görevini devrederken, tek listeyle gidilen seçimlerde yönetim kurulu listesi yenilendi. TASD'de de 2 yıllık dönem için başkanlık görevini üstlenen Hüseyin Çetin, yaptığı değerlendirmede 2012 yılını 500 milyon dolarlık ihracatla kapatacaklarını belirterek, gittikçe yükselen Türk ayakkabısı imajı sayesinde 2015'de 1 milyar dolar, 2023'te ise 1.5 milyar dolarlık ihracatı yakalamayı hedeflediklerini söyledi. Hüseyin Çetin, ayakkabı sektöründe yakaladıkları pazar çeşitliliği sayesinde 102 ülkeye ayakkabı ihracatı gerçekleştirdiklerini vurgulayarak, bu sayede 2012'de ülke ekonomisine 5 milyar doların üzerinde katkı sağladıklarını söyledi. İthalat ihracattan hızlı arttı İlk 10 ülkeye bakıldığında yüzde 20'lik pay ile Rusya'nın ilk sırayı aldığını, ardından Irak, Almanya, Suudi Arabistan, Kazakistan, İngiltere, Kırgızistan, Libya ve İtalya'nın geldiğini ifade eden Çetin şöyle devam etti: "Ayakkabı sektöründe 18 bin 500 kayıtlı işletmede 240 bin kişiyi istihdam ediyoruz. 2013 yılındaki büyümenin iç piyasada ülke ekonomisine paralel seyredeceğini, buna karşın ihracatımızın yüzde 20'nin üzerinde artacağına inanıyoruz. Ayakkabı sektöründe 2012 yılının Ocak-Ekim dönemini 2011'in aynı dönemini ile karşılaştırdığımızda miktar bazında yüzde 35.1 değer bazında ise yüzde 21.9'lik artış görüyoruz. Aynı dönemde ithalatımız miktar olarak yüzde 1.3 yükselirken değer bazında binde 1 azaldı. Son 5 yılda baktığımızda ihracatımızın yüzde 40, ithalatın ise yüzde 52 arttığı görüyoruz. Önümüzdeki 5 yılda bu tabloyu tersine çevirmenin yolu Ar-Ge, tasarım, inovasyon ve tanıtıma önem vermekten, sektörün desteklenmesinden geçiyor. Geçen yıl 450 milyon dolar olan ayakkabı ihracatımız yılsonu itibariyle 500 milyon dolar barajını aşacak. Burada dikkat çekici olan Asya, Ortadoğu, Afrika ve Balkan ülkelerinde yapmış olduğumuz satışlarda artık 'Made in Turkey' etiketinin istenmesi. Çin'i gelecekte en büyük pazar adaylarımızdan biri olarak görüyoruz. Cumhuriyet'in 100. Kuruluş yıldönümü olan 2023 için hedeflenen 500 milyar dolarlık toplam ihracat içinde ayakkabı sektörü için belirlenen 1.5 milyar dolarlık ihracat rakamını daha da geliştirerek üzerine çıkmayı arzuluyoruz." EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.