2005 yılında 3 milyar Avro'luk ciro hedefleyen Arçelik, "Avrupa'da ilk beşten dördüncülüğe terfi etmeyi hedefliyor. Ürünlerde 7 yıl garanti sağlayan Arçelik, bu uygulamayla önemli bir talep elde etti. Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, mobilyanın ardından halı sektörüne de gireceklerini açıkladı. Yılbaşında mobilya sektörüne girdiklerini 9 ayda 70 mağaza açtıklarını yıl sonuna kadar bu sayıyı 100'e çıkaracaklarını belirten Aka Gündüz Özdemir, "Mobilya sektörünün gerçek rakamsal boyutları 3 milyar dolar ve yüzde 60'ı kayıtsız çalışmaktadır. Bu bizim için dezavantajdır. Herşeye rağmen bu büyük bir pazardır. Bu pazarda Arçelik belli bir konumu almak için bu işe başlamıştır. Bu sektörü tanımak için emek sarfediyoruz. Tek amacımız Türkiye'nin en kaliteli mallarını tüketiciye vermektir. Bunun için hiçbir fedakarlıktan çekinmiyoruz. Mallarımızın tamamının kaliteli olmasına dikkat ediyoruz. Tüketici aldığı koltuğun içinde ne olduğunu bilmiyor ama biz neler olduğunu gördük. Yakında bunu tüketiciye anlatacağız. Sunta gibi malzemelerde kullanılan kimyevi maddelerin alerjik ve kanserojen etkilerini Avrupa yasaklamıştır ama bunlar Türkiye'de ne yazık ki kullanılıyor. Biz insan sağlığına dikkat ederiz. Belki sektörü de düzene getiririz. Mobilya sektöründe yapılacak çok şey var. Burada da başarılı olacağız. Mobilyanın ardından halı sektörüne de gireceğiz" dedi. Dayanıklı tüketim mallarında 7 yıl garanti kampanyasının tüketicinin ilgisini artırdığını anlatan Özdemir, "Kampanya ile bize muazzam bir ilgi gösterdiler. 50. yılımızda her evde en az ortalama 2 Arçelik ürünü olan tüketiciye bir 50. yıl armağanıydı. Ticari amacımız olmamasına rağmen önemli bir talep sağladı ve pazar payımıza olumlu etkisi oldu. Arçelik olarak ciromuz yıl sonunda 3 milyar Avro olacak. Ciromuzla geçen yıl Avrupa'da ilk 5'e girmiştik. Bu yıl ilk 4'e gireceğiz. Şu an durum bunu gösteriyor. Büyümemiz devam ediyor. Beyaz eşya sektöründe bu yıl yüzde 5 büyüme olacaktır" diye konuştu. Avrupa pazarında satışların yüzde 70'ini Batı Avrupa'ya yaptıklarını kaydeden Özdemir, "Ama son yıllarda çok düşük bir performans gösteriyor ve biz de diğer şirketler gibi bundan etkileniyoruz. Sektör performansımızın rakiplerimizden iyi olduğunu tahmin ediyorum. Dünya tek Avrupa'dan ibaret değil. Şu anda Çin, Hindistan başta olmak üzere Amerika pazarlarındayız. Geçen yılın başından beri Suudi Arabistan'ın içindeyiz. Teknolojik olarak zaafımız yok ama orada kullanılan ürünlerin özellikleri farklı olduğu için belirli adedi yakaladığımız zaman, oraya özel ürünleri burada üretebiliriz" şeklinde konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.