Araçlarda kış lastiği zorunlu olacak
ATO Başkanı Salih Bezci, Trafik Güvenliği Genelgesi ile kademeli olarak zorunlu hale getirilecek olan kış lastiğinin bu yıldan itibaren denetiminin artırılacağını ve sürücülerin bu konuda hassas davranmaları gerektiğini belirtti
23.09.2012 00:00:00
Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Salih Bezci, yaptığı yazılı açıklamada yaklaşan kış ayları öncesinde sürücüleri uyararak, can ve mal güvenliği için kış lastiklerinin önemine dikkat çekti. Bezci, geçtiğimiz aylarda yayınlanan Trafik Güvenliği Genelgesi'ni hatırlatarak, kademeli olarak zorunlu hale getirilecek olan kış lastiğinin bu yıldan itibaren denetiminin artırılacağını, sürücülerin bu konuda hassas davranmaları gerektiğini kaydetti. Bezci, kış lastiklerinin karlı zeminde yaz lastiğine göre yüzde 20 daha başarılı fren performansı gösterdiğine işaret ederek, bunun yanı sıra hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğünde yaz lastiklerinde kullanılan karışımların sertleşerek tutunma özelliklerinin bir kısmını kaybettiğini vurguladı. Bu nedenle kış lastiklerinin sadece karlı ve buzlu zeminlerde değil, hava sıcaklığının 7 derecenin altına indiği her koşulda kullanılması gerektiğini kaydeden Bezci, “Türkiye şartlarında kış lastikleri Ekim ayı başında takılmalıdır. Kış lastikleri Nisan ayında da çıkarılmalı ve yerine normal lastik takılmalıdır” dedi.
Lastilk ayrı zincir ayrı
Kış lastiğinin ve kar zincirinin aynı işlevi görmediğini de belirten Bezci, kış lastiğinin kar yağsa da yağmasa da düşük sıcaklıklarda aracın yola tutunmasını sağladığını, aşırı buzlanma olmadığı sürece aracın kar üzerinde gitmesine ve durmasına olanak verdiğini belirtti. Kış lastiğinin özellikle kuru yoldan kaygan yollara ani girişlerde aracı yolda tuttuğunu ifade eden Bezci, kar zincirinin araç lastik ve mekanik aksamına zarar verdiğinden sadece zorunlu durumlarda ve kısa bir süre için kullanılması gerektiğini kaydetti.
Dört lastik de değiştirilmeli
Ankara Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Ali İhsan Çelebi de yaptığı açıklamada, kış lastiklerinin dörtlü set olarak kullanılması gerektiğini belirterek, yalnızca iki lastiğin kış lastiğiyle değiştirilmesinin büyük bir hata olacağını kaydetti. Çelebi, “Yalnızca iki lastiği kışlık olan araçların ani frenleme, viraj alma gibi manevraları sırasında kontrolü zorlaşır. Bunun yanı sıra bir aracın dört çeker olması, tüm mevsimlerde üstün çekiş özelliği sağlar. Ancak ani frenleme ve viraj alma sırasında yol tutuş özellikleri araçtan çok lastiğe bağlı performans özellikleridir. Bu nedenle kış şartlarında bu özellikler yaz lastiklerinde zayıfladığından 4x4 araçlarda da kış şartlarında kış lastiği kullanılması gerekir” ifadelerini kullandı. İHA
Lastilk ayrı zincir ayrı
Kış lastiğinin ve kar zincirinin aynı işlevi görmediğini de belirten Bezci, kış lastiğinin kar yağsa da yağmasa da düşük sıcaklıklarda aracın yola tutunmasını sağladığını, aşırı buzlanma olmadığı sürece aracın kar üzerinde gitmesine ve durmasına olanak verdiğini belirtti. Kış lastiğinin özellikle kuru yoldan kaygan yollara ani girişlerde aracı yolda tuttuğunu ifade eden Bezci, kar zincirinin araç lastik ve mekanik aksamına zarar verdiğinden sadece zorunlu durumlarda ve kısa bir süre için kullanılması gerektiğini kaydetti.
Dört lastik de değiştirilmeli
Ankara Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Ali İhsan Çelebi de yaptığı açıklamada, kış lastiklerinin dörtlü set olarak kullanılması gerektiğini belirterek, yalnızca iki lastiğin kış lastiğiyle değiştirilmesinin büyük bir hata olacağını kaydetti. Çelebi, “Yalnızca iki lastiği kışlık olan araçların ani frenleme, viraj alma gibi manevraları sırasında kontrolü zorlaşır. Bunun yanı sıra bir aracın dört çeker olması, tüm mevsimlerde üstün çekiş özelliği sağlar. Ancak ani frenleme ve viraj alma sırasında yol tutuş özellikleri araçtan çok lastiğe bağlı performans özellikleridir. Bu nedenle kış şartlarında bu özellikler yaz lastiklerinde zayıfladığından 4x4 araçlarda da kış şartlarında kış lastiği kullanılması gerekir” ifadelerini kullandı. İHA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.