Avrupa'nın en büyük ekonomisi olan Almanya'da yayınlanan bir rapor tüketicilerin geleceğe daha iyimser baktıklarını ortaya koydu. Bu durum, ekonominin toparlanması açısından bir gösterge olarak değerlendiriliyor.
GfK adlı araştırma şirketine göre, tüketici güven endeksi Haziran'da 6.8'e yükseldi. Bu, 2001'den bu yana ulaşılan en yüksek seviye. Son zamanlarda ihracatta kaydedilen başarı, Alman ekonomisini canlandırmaya başlamış, ancak tüketici harcamaları zayıf bir seyir izlemeyi sürdürmüştü.Uzmanlar, ekonomik atmosferin değişmesi ve işgücü piyasasının canlanmasıyla halkın tüketime yönelebileceği beklentisi içinde. GfK'dan Rolf Bürkl, "Uzun kış dönemi biterken tüketicilerin ruh hali olumlu yönde değişti. Son yıllardaki kötü tabloyu geride bırakacağımız anlaşılıyor" dedi.Bürkl, "Alman ekonomisinin olumlu yönde seyrettiğine ve bireysel kazançların artacağına dair iyimserlik arttı" diye konuştu. GfK'nin elde ettiği verilere göre, tüketicilerin harcama yapmaya istekliliklerine ilişkin endeks Mayıs ayı içinde 49.8'e çıktı. Bu oran, bu alanda kayıtların tutulmaya başlandığı 1980'den sonra ulaşılan en yüksek seviyeyi temsil ediyor.GfK uzmanı Rolf Bürkl, önümüzdeki yıldan itibaren Katma Değer Vergisi oranlarının artırılmasına yönelik planlar nedeniyle tüketicilerin harcama planlarını öne çekmiş olabileceğini söylüyor ve bazı sanayi dallarında ücretlerin artırıldığını anımsatıyor. Bürkl'e göre, önümüzdeki ay Almanya'nın Dünya Kupası'na ev sahipliği yapacak olması da endeksin yükselmesine katkıda bulunmuş olabilir.
GfK adlı araştırma şirketine göre, tüketici güven endeksi Haziran'da 6.8'e yükseldi. Bu, 2001'den bu yana ulaşılan en yüksek seviye. Son zamanlarda ihracatta kaydedilen başarı, Alman ekonomisini canlandırmaya başlamış, ancak tüketici harcamaları zayıf bir seyir izlemeyi sürdürmüştü.Uzmanlar, ekonomik atmosferin değişmesi ve işgücü piyasasının canlanmasıyla halkın tüketime yönelebileceği beklentisi içinde. GfK'dan Rolf Bürkl, "Uzun kış dönemi biterken tüketicilerin ruh hali olumlu yönde değişti. Son yıllardaki kötü tabloyu geride bırakacağımız anlaşılıyor" dedi.Bürkl, "Alman ekonomisinin olumlu yönde seyrettiğine ve bireysel kazançların artacağına dair iyimserlik arttı" diye konuştu. GfK'nin elde ettiği verilere göre, tüketicilerin harcama yapmaya istekliliklerine ilişkin endeks Mayıs ayı içinde 49.8'e çıktı. Bu oran, bu alanda kayıtların tutulmaya başlandığı 1980'den sonra ulaşılan en yüksek seviyeyi temsil ediyor.GfK uzmanı Rolf Bürkl, önümüzdeki yıldan itibaren Katma Değer Vergisi oranlarının artırılmasına yönelik planlar nedeniyle tüketicilerin harcama planlarını öne çekmiş olabileceğini söylüyor ve bazı sanayi dallarında ücretlerin artırıldığını anımsatıyor. Bürkl'e göre, önümüzdeki ay Almanya'nın Dünya Kupası'na ev sahipliği yapacak olması da endeksin yükselmesine katkıda bulunmuş olabilir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.