Almanlara Türk şıklığı
Almanya’ya 2017 yılında 3.2 milyar dolarlık konfeksiyon ürünleri ihraç ederek yüzde 10’luk pazar payına ulaşan Türk konfeksiyon sektörü, 2019 yılında Munich Fabric Start Fuarı’na Milli Katılım Organizasyonu ile katılarak konumunu daha da güçlendirecek
14.09.2018 00:00:00





Türkiye'nin ihracatta ve istihdamda lokomotifi hazırgiyim ve konfeksiyon sektörü yüzde 10'luk pazar payına ulaştığı, ihracatında lider ülke konumundaki Almanya'ya ihracatını daha yukarı taşımak için 2019 yılında Almanya'da Munich Fabric Start Fuarı'na Milli Katılım Organizasyonu yapmaya hazırlanıyor. Almanya'nın en önemli tekstil ağırlıklı hazır giyim ve aksesuar sektörel fuarı olan Munich Fabric Start Fuarı'na 4-6 Eylül 2018 tarihlerinde info stand ile katıldıklarını belirten Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, Türk hazır giyim üreticisi firmaların ürünlerini tanıttıklarını, 2019 yılında Munich Fabric Start Fuarı'na Milli Katılım Organizasyonu yapmayı planladıklarını kaydetti. Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün 2017 yılında yaklaşık 17 milyar dolar ihracatla dünyanın 7. büyük ülkesi olduğunu, Almanya'ya ihracatının ise 3.2 milyar dolara ulaştığı bilgisini paylaşan Sertbaş, "Almanya, en büyük ihraç pazarımız. Almanya'nın ithalatında ise; Çin ve Bangladeş'ten sonra üçüncü büyük tedarikçiyiz. Hedefimiz Almanya pazarındaki konumumuzu güçlendirmek ve kısa vadede 5 milyar dolara, orta vadede ise; 10 milyar dolara ulaşmak Munich Fabric Start Fuarı bu amacımıza destek olacak bir fırsat" şeklinde konuştu.
SELİM AYANOĞLU / İSTANBUL
SELİM AYANOĞLU / İSTANBUL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.