Alibaba.com devlet gibi...
1999 yılında kurulan bugün dünyanın en tanınmış markaları arasında olan Alibaba.com'un oluşturduğu pazar büyüklüğü 500 milyar doların üzerine çıkmış durumda. Bu büyüklükle şirket pekçok devleti geride bırakmış durumda
23.02.2017 00:00:00
HABER MERKEZİ
Çin'den çıkan küresel markaların sayısı her geçen gün artıyor. Ancak bunların içinde Alibaba.com'un özel bir yeri var. 1999 yılında Jack Ma ve on yedi arkadaşı tarafından kurulan Alibaba, bugün dünyanın en tanınmış markaları arasında, Jack Ma ise en başarılı yöneticiler arasında gösteriliyor. 1999 yılında, internette e-ticaret alanındaki başarı örneklerinin iki elin parmaklarını geçmediği bir dönemde kurulan Alibaba.com, bugün Alibaba Group olarak, bünyesindeki şirketler ve iştirakleriyle birlikte 20'nin üzerinde şirkete sahip dünyanın en büyük holdinglerinden biri haline geldi. Jack Ma'nın, önce Malezya'da gittiği bir kafedeki garsona, ardından sokakta karşılaştığı farklı ülkelerden 30 kişiye yönelttiği; "Ali Baba'yı tanıyor musun?" sorusuna herkesin 'elbette biliyorum' cevabı vermesiyle ismi belirlenen şirket, bugün pek çok ülke ekonomisini geride bırakmış durumda.
Grubun gelirleri göz kamaştırıyor
Alibaba'nın Ocak ayı sonunda açıklanan güncel bilançosu oldukça çarpıcı rakamlar içeriyor. 31 Aralık'ta sona eren üç aylık dönemde gelirlerini bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 54 yükseltmeyi başararak yaklaşık 10 milyar ABD dolarının üzerine yükselten grubun gelirlerinin yaklaşık 9 milyar doları çekirdek iş olarak tanımlanan e-ticaret platformlarından elde edilmiş. Şirketin kasasında ise güncel verilere göre nakit 6.46 milyar dolar bulunuyor. 21 Mart 2016'da sona eren 2016 mali yılı verilerine göre grup şirketlerinin işlem hacmi 3 trilyon yuana, yani 463 milyar dolara ulaşmıştı. Bu, günlük işlem hacminin 1.3 milyar doların üzerinde olduğunu gösteriyor. Şirket, bu hacmi 2020 mali yılına kadar iki kat yükseltmeyi de hedefleri arasına eklemiş durumda. Çin'in en önemli alışveriş festivali de diyebileceğimiz Yalnızlar Günü'nde (Single Day) alibaba.com üzerinden yapılan alışveriş miktarı bir önceki yıla oranla yüzde 32 artarak 17.79 milyar dolara yükseldi. Tek günlük bu etkinliğin ilk 5 dakikasında ise grubun mobil ödeme platformu Alipay üzerinden tam 1 milyar dolarlık satış gerçekleştirildi.
Türk şirketleri ne kadar aktif?
Türkiye ölçeğinde baktığımızda ise Alibaba.com üyesi 1 milyondan fazla kullanıcı olduğu görülüyor. Alibaba.com Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat'ın açıklamalarına göre şirket, ülkemizde her yıl yüzde 20 büyüyor. Bununla birlikte Türkiye, Alibaba.com'u en aktif kullanan ilk 10 ülke arasında yer alıyor. Alibaba.com'u kullanarak Türkiye'den satın alma yapan ilk 10 ülke ise ABD, Çin, Mısır, İngiltere, Türkiye, Tunus, İran, Nijerya, Kanada ve Rusya olarak sıralanıyor. Türk şirketleri ise platform üzerinden en fazla Çin, Hindistan, Türkiye, ABD, Hong Kong, Tayvan, Pakistan, Güney Kore ve Birleşik Arap Emirlikleri'nden alım yapıyor. Erpolat, Türkiye'nin platformu kullanmada kendi içinde de oldukça aktif olduğunu söylüyor. Verilere göre Türk şirketleri Alibaba.com üzerinden en çok yapısal taşlar ve mermer gibi beton ürünleri, kuru meyve, hazır giyim, tekstil, deri ve havlu ihraç ediyor.
Devlet gibi şirket!
Alibaba.com bugün dünyanın 250'ye yakın ülke ve bölgesinde yüz milyonlarca kişi tarafından aktif olarak kullanılıyor. Şirketin yalnızca mobil kullanıcılarındaki artış bir önceki yıla oranla yüzde 25 artışla 493 milyona yükselmiş durumda. Şirketin 2016 yılı ortasında açıkladığı verilere göre, oluşturduğu pazar büyüklüğü 500 milyar doların biraz üzerinde. Her üç ayda bir açıklanan tabloları geçmişe doğru incelediğimizde istikrarlı bir artıştan söz etmek mümkün. 500 milyar dolarlık değer, aynı zamanda şirketi dünyanın en büyük ekonomilerinden biri haline getiriyor. IMF'nin 2016 sonunda açıkladığı verilere göre ABD (18.56 trilyon dolar), Çin (11.39 trilyon dolar), Japonya (4.73 trilyon dolar), Almanya (3.49 trilyon dolar), Birleşik Krallık'ın (2.64 trilyon dolar) ilk 5 sırasını oluşturduğu listede Alibaba.com (502 milyar dolar) 24. sırada. Türkiye ise 735 milyar dolarla listede 18. sırada yer alıyor.
Çin'den çıkan küresel markaların sayısı her geçen gün artıyor. Ancak bunların içinde Alibaba.com'un özel bir yeri var. 1999 yılında Jack Ma ve on yedi arkadaşı tarafından kurulan Alibaba, bugün dünyanın en tanınmış markaları arasında, Jack Ma ise en başarılı yöneticiler arasında gösteriliyor. 1999 yılında, internette e-ticaret alanındaki başarı örneklerinin iki elin parmaklarını geçmediği bir dönemde kurulan Alibaba.com, bugün Alibaba Group olarak, bünyesindeki şirketler ve iştirakleriyle birlikte 20'nin üzerinde şirkete sahip dünyanın en büyük holdinglerinden biri haline geldi. Jack Ma'nın, önce Malezya'da gittiği bir kafedeki garsona, ardından sokakta karşılaştığı farklı ülkelerden 30 kişiye yönelttiği; "Ali Baba'yı tanıyor musun?" sorusuna herkesin 'elbette biliyorum' cevabı vermesiyle ismi belirlenen şirket, bugün pek çok ülke ekonomisini geride bırakmış durumda.
Grubun gelirleri göz kamaştırıyor
Alibaba'nın Ocak ayı sonunda açıklanan güncel bilançosu oldukça çarpıcı rakamlar içeriyor. 31 Aralık'ta sona eren üç aylık dönemde gelirlerini bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 54 yükseltmeyi başararak yaklaşık 10 milyar ABD dolarının üzerine yükselten grubun gelirlerinin yaklaşık 9 milyar doları çekirdek iş olarak tanımlanan e-ticaret platformlarından elde edilmiş. Şirketin kasasında ise güncel verilere göre nakit 6.46 milyar dolar bulunuyor. 21 Mart 2016'da sona eren 2016 mali yılı verilerine göre grup şirketlerinin işlem hacmi 3 trilyon yuana, yani 463 milyar dolara ulaşmıştı. Bu, günlük işlem hacminin 1.3 milyar doların üzerinde olduğunu gösteriyor. Şirket, bu hacmi 2020 mali yılına kadar iki kat yükseltmeyi de hedefleri arasına eklemiş durumda. Çin'in en önemli alışveriş festivali de diyebileceğimiz Yalnızlar Günü'nde (Single Day) alibaba.com üzerinden yapılan alışveriş miktarı bir önceki yıla oranla yüzde 32 artarak 17.79 milyar dolara yükseldi. Tek günlük bu etkinliğin ilk 5 dakikasında ise grubun mobil ödeme platformu Alipay üzerinden tam 1 milyar dolarlık satış gerçekleştirildi.
Türk şirketleri ne kadar aktif?
Türkiye ölçeğinde baktığımızda ise Alibaba.com üyesi 1 milyondan fazla kullanıcı olduğu görülüyor. Alibaba.com Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat'ın açıklamalarına göre şirket, ülkemizde her yıl yüzde 20 büyüyor. Bununla birlikte Türkiye, Alibaba.com'u en aktif kullanan ilk 10 ülke arasında yer alıyor. Alibaba.com'u kullanarak Türkiye'den satın alma yapan ilk 10 ülke ise ABD, Çin, Mısır, İngiltere, Türkiye, Tunus, İran, Nijerya, Kanada ve Rusya olarak sıralanıyor. Türk şirketleri ise platform üzerinden en fazla Çin, Hindistan, Türkiye, ABD, Hong Kong, Tayvan, Pakistan, Güney Kore ve Birleşik Arap Emirlikleri'nden alım yapıyor. Erpolat, Türkiye'nin platformu kullanmada kendi içinde de oldukça aktif olduğunu söylüyor. Verilere göre Türk şirketleri Alibaba.com üzerinden en çok yapısal taşlar ve mermer gibi beton ürünleri, kuru meyve, hazır giyim, tekstil, deri ve havlu ihraç ediyor.
Devlet gibi şirket!
Alibaba.com bugün dünyanın 250'ye yakın ülke ve bölgesinde yüz milyonlarca kişi tarafından aktif olarak kullanılıyor. Şirketin yalnızca mobil kullanıcılarındaki artış bir önceki yıla oranla yüzde 25 artışla 493 milyona yükselmiş durumda. Şirketin 2016 yılı ortasında açıkladığı verilere göre, oluşturduğu pazar büyüklüğü 500 milyar doların biraz üzerinde. Her üç ayda bir açıklanan tabloları geçmişe doğru incelediğimizde istikrarlı bir artıştan söz etmek mümkün. 500 milyar dolarlık değer, aynı zamanda şirketi dünyanın en büyük ekonomilerinden biri haline getiriyor. IMF'nin 2016 sonunda açıkladığı verilere göre ABD (18.56 trilyon dolar), Çin (11.39 trilyon dolar), Japonya (4.73 trilyon dolar), Almanya (3.49 trilyon dolar), Birleşik Krallık'ın (2.64 trilyon dolar) ilk 5 sırasını oluşturduğu listede Alibaba.com (502 milyar dolar) 24. sırada. Türkiye ise 735 milyar dolarla listede 18. sırada yer alıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.