‘Adalet kuşatıcı bir siyasettir’
İmam Ali (a.s), kendisine, “Adalet mi üstündür yoksa bağışlayıcı olmak mı?” diye sorulunca şöyle buyurmuştur: “Adalet her şeyi yerli yerine koymaktır. Bağışlamak ise işleri yerlerinden çıkarır. Adalet kuşatıcı bir siyasettir. Bağışlamanın ise özel etkileri vardır (sınırlı kimselere şamil olmaktadır.) O halde adalet daha şerefli, daha üstündür”
13.09.2020 23:50:00





H. OKAN EGESEL
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet sebebiyle bereketler kat kat artar."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Sultanın adaleti zamanın genişliğinden ve verimliliğinden daha iyidir."
Resûlullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Bir anlık adalet, geceleri ibadetle ve gündüzleri oruçla geçirilen atmış yıllık ibadetten daha hayırlıdır. Hükümette bir anlık adaletsizlik ise Allah nezdinde atmış yıllık günahtan daha kötüdür."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet yöneticiliğin düzenidir."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet üzere ol; ta ki hükümete erişesin."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet üzere hareket et ki hükümdarlık edesin."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet siyaseti üç çeşittir: Uzak görüşlülükle birlikte yumuşak davranmak, adalette büyük bir dikkat ve araştırmada bulunmak ve orta yollu ihsanda bulunmak (israftan kaçınmaktır)."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet gibi hiçbir şey şehirleri bayındır kılmamıştır."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah'ın sünnetine iktida etmek ve devletlerin kalıcılığı, adalettedir."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet sultanın faziletidir."
İmam Ali (a.s), kendisine, "Adalet mi üstündür yoksa bağışlayıcı olmak mı?" diye sorulunca şöyle buyurmuştur: "Adalet her şeyi yerli yerine koymaktır. Bağışlamak ise işleri yerlerinden çıkarır. Adalet kuşatıcı bir siyasettir. Bağışlamanın ise özel etkileri vardır (sınırlı kimselere şamil olmaktadır). O halde adalet daha şerefli, daha üstündür."
Kur'an'da şöyle buyurulur: "İman edip imanlarına haksızlık karıştırmayanlar için güven. Onlar doğru yoldadırlar."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet imanın süsüdür."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet imanın başı ve iyiliklerin toplamıdır."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet hayattır."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet hükümlerin hayatıdır."
İmam Kazım (a.s), "Yeryüzünü öldükten sonra diriltir" ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: "Maksat yeryüzünü yağmurla diriltmek değildir. Allah adaleti ihya eden birtakım kimseler gönderir. Adaletin ihya olması ile de yeryüzü ihya olur. Şüphesiz yeryüzünde Allah'ın bir haddini (ceza hukukunu) uygulamak kırk yıllık yağmurdan daha faydalıdır."
İmam Askeri (a.s), halası Hekime binti Muhammed b. Ali b. Musa er-Rıza'ya şöyle buyurmuştur: "Bu akşam bizimle kal. Zira çok yakında Aziz ve Celil olan Allah nezdinde saygın olan bir çocuğumuz dünyaya gelecektir. Aziz ve Celil olan Allah onun vesilesiyle yeryüzünü öldükten sonra diriltecektir." (Muhammed Muhammedî Reyşehrî, Mizanu'l-Hikmet).
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet sebebiyle bereketler kat kat artar."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Sultanın adaleti zamanın genişliğinden ve verimliliğinden daha iyidir."
Resûlullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Bir anlık adalet, geceleri ibadetle ve gündüzleri oruçla geçirilen atmış yıllık ibadetten daha hayırlıdır. Hükümette bir anlık adaletsizlik ise Allah nezdinde atmış yıllık günahtan daha kötüdür."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet yöneticiliğin düzenidir."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet üzere ol; ta ki hükümete erişesin."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet üzere hareket et ki hükümdarlık edesin."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet siyaseti üç çeşittir: Uzak görüşlülükle birlikte yumuşak davranmak, adalette büyük bir dikkat ve araştırmada bulunmak ve orta yollu ihsanda bulunmak (israftan kaçınmaktır)."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet gibi hiçbir şey şehirleri bayındır kılmamıştır."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah'ın sünnetine iktida etmek ve devletlerin kalıcılığı, adalettedir."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet sultanın faziletidir."
İmam Ali (a.s), kendisine, "Adalet mi üstündür yoksa bağışlayıcı olmak mı?" diye sorulunca şöyle buyurmuştur: "Adalet her şeyi yerli yerine koymaktır. Bağışlamak ise işleri yerlerinden çıkarır. Adalet kuşatıcı bir siyasettir. Bağışlamanın ise özel etkileri vardır (sınırlı kimselere şamil olmaktadır). O halde adalet daha şerefli, daha üstündür."
Kur'an'da şöyle buyurulur: "İman edip imanlarına haksızlık karıştırmayanlar için güven. Onlar doğru yoldadırlar."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet imanın süsüdür."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet imanın başı ve iyiliklerin toplamıdır."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet hayattır."
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adalet hükümlerin hayatıdır."
İmam Kazım (a.s), "Yeryüzünü öldükten sonra diriltir" ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: "Maksat yeryüzünü yağmurla diriltmek değildir. Allah adaleti ihya eden birtakım kimseler gönderir. Adaletin ihya olması ile de yeryüzü ihya olur. Şüphesiz yeryüzünde Allah'ın bir haddini (ceza hukukunu) uygulamak kırk yıllık yağmurdan daha faydalıdır."
İmam Askeri (a.s), halası Hekime binti Muhammed b. Ali b. Musa er-Rıza'ya şöyle buyurmuştur: "Bu akşam bizimle kal. Zira çok yakında Aziz ve Celil olan Allah nezdinde saygın olan bir çocuğumuz dünyaya gelecektir. Aziz ve Celil olan Allah onun vesilesiyle yeryüzünü öldükten sonra diriltecektir." (Muhammed Muhammedî Reyşehrî, Mizanu'l-Hikmet).
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.