AB pazarı Türkiye'ye siyaseten kapalı!
İSHİB Başkanı Müjdat Sezer, kanatlı ürünlerde çok titiz ve zor pazarlar olan Japonya ve Çin’e girmeyi başardıklarını dile getirerek, "Bu pazarlarda rakamlarımız giderek artıyor. Ancak tavukçuluk ürünlerinde AB pazarı siyasi nedenlerle Türkiye'ye kapalı" dedi.
28.12.2020 14:03:00
![AB pazarı Türkiye'ye siyaseten kapalı!](resimler/haberler/25/ab-pazari-turkiyeye-siyaseten-kapali-H1369051-11.jpg)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![AB pazarı Türkiye'ye siyaseten kapalı!](resimler/haberler/25/ab-pazari-turkiyeye-siyaseten-kapali-H1369051-12.jpg)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![](temalar/resimler/bos.gif)
RECEP BAHAR / DETAY HABER
İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği (İSHİB), son üç yılda yaptıkları ihracatla ülke ekonomisine katkıda bulunan üyelerini ödüllendirdi. Birlik üyeleri arasında en fazla ihracat yapan 10 firmanın açıklandığı törende ayrıca birlik bünyesinde yer alan 6 sektörde en fazla ihracat yapan firmalara da ödülleri verildi. Pandemi nedeniyle online ortamda gerçekleştirilen ve Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay ile TİM Başkanı İsmail Gülle'nin de katılarak ihracatçılara seslendiği ödül töreninin açış konuşmasını yapan İSHİB Yönetim Kurulu Başkanı Müjdat Sezer, su ürünleri ve hayvansal mamullerde dünya ticaretinin 426 milyar dolar olduğunu belirterek, "Bunun 1/3 ünü Avrupa pazarı oluşturuyor. Ürün bazında dağılıma baktığımızda ise su ürünleri sektörü 150 milyar dolar ile ilk sırayı alırken, kırmızı et 100 milyar dolar, süt ürünleri 80 milyar dolar, kanatlı ürünler 50 milyar dolar ve bal ise 2 milyar dolarlık bir pazar. Türkiye'nin 2.4 milyar dolar ile dünya pazarından sadece yüzde 0.5 pay alması üzücü" diye konuştu.
Kalite iyi de...
Türkiye'nin son 10 yılda yaptığı yatırımlarla, su ürünleri ve hayvansal mamullerde dünya standartlarının çok üzerinde ürün ürettiğini kaydeden Sezer, "Özellikle su ürünlerimiz AB pazarında inanılmaz derece de istenen ürün oldu ve lider konumdayız. Ancak kalitemize inandığımız kanatlı ürünlerde ne yazık ki AB pazarı halen açılmadı. Bunun siyasi nedenleri de olduğuna inanıyoruz" diye konuştu.
Türkiye'nin su ürünlerinde önemli pazarlarının başında gelen Japonya'ya yoğun çabalar sonunda kanatlı ürünler ile de girmeyi başardıklarını belirten Sezer, "Japonya gibi titiz bir pazarda yer almamız büyük başarı. Yine ölçek ekonomisi açısından baktığımızda dev bir pazar olan Çin'e de girdik. Bu bizim kalitemizin ne kadar yüksek olduğunun somut bir göstergesi. Her iki pazarda da payımızı her geçen yıl artıracağız" dedi. Etkinlikte konuşan TİM Başkanı İsmail Gülle de bu yıl Aralık ayı ihracatının Aralık 2019'a yakın bir oranda gerçekleştiğini dile getirdi.
Toplam ihracatta Banvit ilk sırada
Açılış konuşmalarının ardından İSHİB bünyesinde en fazla ihracat yapan firmalar açıklandı. 2019 yılında yaptığı ihracatla tüm sektörler içerisinde ilk sırayı Banvit alırken, Group Sagun bünyesindeki Kemal Balıkçılık ikinci, Hastavuk Gıda ise üçüncü sırada yer aldı. Onu sırasıyla Sahra Gıda, Şenpiliç, Kocaman Balıkçılık, MBH Gıda, Bu Piliç Gıda, Bahçıvan Gıda ve Dardanel Önentaş takip etti.