2.7 milyon yeni abone kazandı
Turkcell Grubu'nun 2021 yılı gelirleri 2020 yılına yüzde 23.4 artarak 35.9 milyar TL’ye yükseldi. Şirket geçen yıl abone sayısını 2.7 milyon arttırarak, son 14 yılın rekrounu kırdı.
19.02.2022 14:57:00
RECEP BAHAR / DETAY HABER
Tüm hedeflerini aşarak güçlü büyümesini sürdüren Turkcell, 2021 yılı finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Turkcell Grubu'nun toplam gelirleri, geçen yıla göre yüzde 23.4 artışla 35.9 milyar TL'ye ulaştı. Şirketin 2021 yılı net kârı geçen yıl ile karşılaştırıldığında yüzde 18.7 artarak 5 milyar TL'ye ulaştı.
2.7 milyon yeni müşteri kazandı
Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, İstanbul'da düzenlediği basın toplantısında, Turkcell'in sektörde fark yaratan ve müşterilerin ihtiyaçlarına cevap veren yenilikçi çözümleri sayesinde geçen yıla göre 2.7 milyon müşteri kazandığını belirterek, şunları söyledi: "Değişen tüketici alışkanlıklarıyla mobil ve sabit tarafta ortaya çıkan kaliteli ve hızlı hizmet ihtiyacını; müşteriyi merkeze alan stratejimiz ve sunduğumuz yüksek kaliteli, hızlı ve kapsayıcı hizmetlerimiz ile karşıladık. Bu sayede 2021 yılında 2.7 milyon yeni müşteri kazanarak son 14 yılın rekoruna imza attık. Böylece her yıl 1 milyonun üzerinde müşteri kazanma hedefimizi katlayarak hayata geçirdik. Faturalı müşterilerimizin mobil müşteriler içindeki payı ise toplam 1.7 milyon net faturalı müşteri kazanımı ile yüzde 66.4'e çıktı."
Fiber yatırıma devam
2021 yılı boyunca Türkiye'nin 5 şehrinde daha fiber altyapı çalışmalarına başladıklarını dile getiren Erkan, "Bu alandaki hedefimizi de aşarak 653 bin yeni haneye ışık hızında fiber servisimizi ulaştırdık. Fiber müşterilerimiz ise 223 bin net kazanım ile toplam 1.9 milyona ulaştı. Toplam sabit genişbant müşteri sayımız ise 258 bin artışla 2.7 milyon oldu." Erkan, kazandıkları 223 yeni müşterinin bir bölümünün diğer hizmet sağlayıcılarıyla taahhütlerini bozarak Turkcell'e geçtiklerini kaydetti.
Veri milli servet
Türkiye'nin en büyük veri merkezi işletmecisi olan Turkcell'in 'milli servet' olarak değerlendirdikleri veriyi hem küresel tehditlere hem de doğal afetlere karşı korumak için yeni nesil veri merkezlerine 2.5 milyar TL'den fazla yatırım yaptığını ifade eden Genel Müdür Murat Erkan, son olarak Eylül 2021'de Tekirdağ'da hizmete açtıkları Turkcell Avrupa Veri Merkezi'nin aynı zamanda yüzde 75 yerlilik oranıyla Türkiye'de bir ilk olduğuna dikkat çekti. Erkan, "Açtığımız 4 veri merkezini şimdi yapmaya kalksak, üç kat daha fazla maliyetle karşılaşırdık. Veri merkezlerimiz Türkiye'nin verisinin yüzde 30'unu kapsayacak boyutta. Dünyadaki en büyük savaş da verinin korunmasına ilişkin veriliyor. Öte yandan veri ve operasyon merkezlerimize güneş enerjisi takviye ediyoruz. İzmir'deki Karabağ Rüzgar Enerjisi Santraliyle 2500 baz istasyonunun elektrik ihtiyacını karşılıyoruz" dedi.
Enflasyon başımızı ağrıtacak
Erkan, 2022 yılı hedefleriyle ilgili olarak da "Enflasyonist baskı bu yıl başımızı ağrıtacak ancak buna rağmen yatırımlara devam edeceğiz. Bu yıl için yaklaşık yüzde 30 gelir büyümesi ve yaklaşık 19 milyar TL FAVÖK gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. 'Her yıl 1 milyon yeni müşteri' hedefimizi koruyoruz" şeklinde konuştu. Enflasyon arttığında zam yapamadıklarını dile getiren Erkan, "Çünkü müşterilerimiz 12 ya da 24 ay kontratlı. Haberleşme sektörü enflasyonu düşüren etkiye sahip. Kârlılık azalıyor çünkü yatırımlarımızın yüzde 75 dövize bağlı. Çalışanların ücretleri de hızla yukarı çıkıyor. Artan maliyetleri fiyatlara yansıtmak normal bir durum… Örneğin elektrik maliyeti kontrol edemediğimiz bir maliyet. Elbette buradan doğan artışı fiyatlara yansıtacağız. Şunu da ilave edeyim, Isparta'da elektrik kesildi dendi ancak telefonla konuşamıyoruz denmedi. Ancak bunun bir limiti var" şeklinde konuştu. Erkan, Lifecell ile Ukrayna'da faaliyet gösterdiklerini de hatırlatarak, "Ukrayna'da riski minimuma indirmek için çalışıyoruz. Risk analizi yapıyoruz, umarız sorun diplomasiyle çözülür" şeklinde konuştu. Erkan'ın verdiği bilgiye göre dünya çapında bilinirliği hızla artan BiP, başta Endonezya, Bangladeş, Hindistan, Pakistan ve Malezya gibi yüksek nüfuslu ülkelerde olmak üzere yoğun ilgi görmeye devam etti.
Yazılımcı bulmak kolay değil
Turkcell Genel Müdürü Erkan, Yeni Mesaj'ın "Nitelikli üniversitelerden mezun olan bilgisayar mühendisleri yurtdışına yöneliyor. Bu şartlarda yetenekli yazılımcılara nasıl ulaşıyorsunuz, bünyenizde çalışanları nasıl tutuyorsunuz?" şeklindeki sorusu üzerine, "Dijitalleşme yazılımla yürüyor. Yazılımcı sorunu Türkiye'de de, Hindistan'da da, ABD'de de var. Döviz kurunun hızlı yükselişi yurtdışına olan talebi artırıyor. Meseleyi sadece maaşla çözemiyorsunuz, çalışanları uzun vadeli teşvikle motive etmek de gerekiyor çünkü kaynak yani yazılımcı sayısı kıt" şeklinde konuştu.