Acil durumdaki hastalara müdahale için hizmet veren 112 Acil Ambulans Servisi'ne gelen birbirinden ilginç telefonlar, görevlilerin asıl ihtiyacı olan vatandaşlara ulaşmasını engelliyor.
Sivas 112 Başhekimi Dr. Bilal Şahin, günde ortalama 5 bin telefona cevap verdiklerini söyleyerek bunlardan 200 tanesinin vaka ihbarı olduğunu vurguladı. Gereksiz yere hattın meşgul edilmemesi gerektiğini kaydeden Şahin, "112 Komuta Kontrol Merkezimize günde ortalama 3 bin 500 ila 5 bin arasında bir çağrı geliyor. Bu çağrılarımızın günde yaklaşık 160 ile 200 arası vaka dediğimiz hastalara ambulansımız çıkıyor. Geri kalan büyük bir kısmı da genelde istemediğimiz çağrılar oluyor. Bu çağrılarda asılsız vaka veren vatandaşlar oluyor, sapık diye nitelendirdiğimiz sadece arayıp rahatsız eden vatandaşlar oluyor. Telefonunu denemek için arayan kişiler oluyor. Ahizesinin çalışıp çalışmadığını denemek için arayanlar oluyor. Bu da sistemin aksamasına neden oluyor. Biz her türlü çağrıya cevap vermek zorundayız numarası düşsün veya düşmesin. Ama vakalar bu şekilde olunca tabi bir çağrıyı karşılamak 10 saniye sürüyor. O sırada 5 operatörümüzün de meşgul olması gerçekten acil yardım çağrısı isteyen vatandaşımızın 112 Hattı'na ulaşamamasına neden oluyor. Bu da o kişinin istediği zaman o hizmeti alamamasına neden oluyor. Bizim en fazla şikayet ettiğimiz konu bu. Gereksiz çağrılar. Bizim isteğimiz gerektiği yerde 112 aransın. Acil yardım çağrısı, acil durumları danışmak için aransın" ifadelerini kullandı. İHA.
Sivas 112 Başhekimi Dr. Bilal Şahin, günde ortalama 5 bin telefona cevap verdiklerini söyleyerek bunlardan 200 tanesinin vaka ihbarı olduğunu vurguladı. Gereksiz yere hattın meşgul edilmemesi gerektiğini kaydeden Şahin, "112 Komuta Kontrol Merkezimize günde ortalama 3 bin 500 ila 5 bin arasında bir çağrı geliyor. Bu çağrılarımızın günde yaklaşık 160 ile 200 arası vaka dediğimiz hastalara ambulansımız çıkıyor. Geri kalan büyük bir kısmı da genelde istemediğimiz çağrılar oluyor. Bu çağrılarda asılsız vaka veren vatandaşlar oluyor, sapık diye nitelendirdiğimiz sadece arayıp rahatsız eden vatandaşlar oluyor. Telefonunu denemek için arayan kişiler oluyor. Ahizesinin çalışıp çalışmadığını denemek için arayanlar oluyor. Bu da sistemin aksamasına neden oluyor. Biz her türlü çağrıya cevap vermek zorundayız numarası düşsün veya düşmesin. Ama vakalar bu şekilde olunca tabi bir çağrıyı karşılamak 10 saniye sürüyor. O sırada 5 operatörümüzün de meşgul olması gerçekten acil yardım çağrısı isteyen vatandaşımızın 112 Hattı'na ulaşamamasına neden oluyor. Bu da o kişinin istediği zaman o hizmeti alamamasına neden oluyor. Bizim en fazla şikayet ettiğimiz konu bu. Gereksiz çağrılar. Bizim isteğimiz gerektiği yerde 112 aransın. Acil yardım çağrısı, acil durumları danışmak için aransın" ifadelerini kullandı. İHA.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.