Üreticiden markete fiyatlar 4 kat arttı
Son 14 günde üreticiden markete gelinceye kadar fiyat artışlarında yaşanan artışların devam ettiğini ifade eden TZOB Başkanı Şemsi Bayraktar, salatalığın 5.4 kat, kabağın 4.2, yeşil mercimeğin 3.7 kat fazlaya tüketiciye satıldığını açıkladı
31.05.2019 00:00:00
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, TZOB Genel Merkezi'nde düzenlediği basın toplantısında, Ramazan ayında üretici ve market fiyatlarındaki değişime ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Market fiyatlarında 15 Mayıs-29 Mayıs 2019 tarihlerinde 5 üründe fiyat değişimi görülmediğini belirten Bayraktar, 17 ürünün fiyatında azalış, 14'ünün fiyatında ise artış gerçekleştiğini söyledi.
Bayraktar, kuru fasulye, nohut, kuru incir, fındık ve zeytinyağı fiyatında değişim olmadığını ifade ederek, "Fiyat düşüşü markette yüzde 44.39 ile en fazla salatalıkta meydana geldi. Bunu yüzde 39.43 ile sivri biber, yüzde 36.7 ile domates izledi. Markette en fazla fiyat artışı ise yüzde 9.1 ile Antep fıstığında oldu. Antep fıstığını yüzde 6.17 ile kuru üzüm, yüzde 5.43 ile süt takip etti" diye konuştu.
Bayraktar, söz konusu dönemde 16 ürünün üretici fiyatlarında değişim görülmezken, 9 ürünün fiyatında azalış, 3'ünün fiyatında ise artış olduğunu açıkladı.
Tarladan sofraya fiyatlar katlandı
TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Ramazan ayının son günlerinde üretici ve market fiyatları arasındaki farkın yüzde 444.36 ile en fazla salatalıkta görüldüğüne işaret ederek şunları söyledi: "Salatalıktan sonra fiyat farkı sırasıyla, kuru kayısıda yüzde 360.39, kabakta yüzde 316.23, oldu. Salatalık 5.4 kat, kuru kayısı 4.6, kabak 4.2, kuru incir 4, süt 3.8, yeşil mercimek 3.7 kat fazlaya tüketiciye satıldı. Bazı ürünlerde üretici bazında fevkalade ucuzlama var. Market fiyatlarına bunun yansımadığını görüyoruz. Bu zinciri kısaltamıyoruz, bunun yolu da belli, örgütlenme noktasında mesafe almamız lazım. Tarım ve Orman Bakanlığımıza sesleniyorum 'gelin beraber çalışalım', Türkiye'nin her yerinde teşkilatımız var."
HABER MERKEZİ
Market fiyatlarında 15 Mayıs-29 Mayıs 2019 tarihlerinde 5 üründe fiyat değişimi görülmediğini belirten Bayraktar, 17 ürünün fiyatında azalış, 14'ünün fiyatında ise artış gerçekleştiğini söyledi.
Bayraktar, kuru fasulye, nohut, kuru incir, fındık ve zeytinyağı fiyatında değişim olmadığını ifade ederek, "Fiyat düşüşü markette yüzde 44.39 ile en fazla salatalıkta meydana geldi. Bunu yüzde 39.43 ile sivri biber, yüzde 36.7 ile domates izledi. Markette en fazla fiyat artışı ise yüzde 9.1 ile Antep fıstığında oldu. Antep fıstığını yüzde 6.17 ile kuru üzüm, yüzde 5.43 ile süt takip etti" diye konuştu.
Bayraktar, söz konusu dönemde 16 ürünün üretici fiyatlarında değişim görülmezken, 9 ürünün fiyatında azalış, 3'ünün fiyatında ise artış olduğunu açıkladı.
Tarladan sofraya fiyatlar katlandı
TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Ramazan ayının son günlerinde üretici ve market fiyatları arasındaki farkın yüzde 444.36 ile en fazla salatalıkta görüldüğüne işaret ederek şunları söyledi: "Salatalıktan sonra fiyat farkı sırasıyla, kuru kayısıda yüzde 360.39, kabakta yüzde 316.23, oldu. Salatalık 5.4 kat, kuru kayısı 4.6, kabak 4.2, kuru incir 4, süt 3.8, yeşil mercimek 3.7 kat fazlaya tüketiciye satıldı. Bazı ürünlerde üretici bazında fevkalade ucuzlama var. Market fiyatlarına bunun yansımadığını görüyoruz. Bu zinciri kısaltamıyoruz, bunun yolu da belli, örgütlenme noktasında mesafe almamız lazım. Tarım ve Orman Bakanlığımıza sesleniyorum 'gelin beraber çalışalım', Türkiye'nin her yerinde teşkilatımız var."
HABER MERKEZİ