Soykırım destekçisinin sonu geliyor
Gazze'deki Müslüman soykırımını destekleyen şirketlerin başında gelen Amerikan firması Starbucks'ın küresel satışları, Nisan-Haziran döneminde yüzde 3 düştü. Aslında eli kanlı bu şirketin İslam dünyasında tek bir fincan kahve bile satamaması gerekiyor.
31.07.2024 00:15:00 / Güncelleme: 31.07.2024 12:06:32
HABER MERKEZİ/AA
HABER MERKEZİ/AA
ABD'li kahve zinciri Starbucks'ın küresel satışları, Nisan-Haziran döneminde yüzde 3 düştü. Starbucks, Gazze konusunda hassas olanların boykot listesinde ilk sırada yer alıyor.
Mali takviminde 30 Haziran'da sona eren üç aylık dönemi üçüncü çeyrek olarak kabul eden kahve zinciri Starbucks, bilançosunu açıkladı. Buna göre, Starbucks'ın küresel karşılaştırılabilir mağaza satışları söz konusu dönemde yüzde 3 azaldı. Şirketin Kuzey Amerika'daki satışları yüzde 2 ve uluslararası satışları yüzde 7 geriledi.
Geliri beklentilerin altında kaldı
Starbucks'ın toplam net geliri, Nisan-Haziran döneminde yüzde 0.6 azalışla 9.11 milyar dolara indi. Şirketin toplam net geliri geçen yılın aynı döneminde 9.16 milyar dolar olarak kaydedilmişti. Piyasa beklentileri şirketin gelirinin bu dönemde 9.24 milyar dolar olması yönündeydi.
Starbucks'ın geçen senenin Nisan-Haziran döneminde 99 sent olan hisse başına karı da bu yılın aynı döneminde 93 sente indi. Şirketin hisse başına karı bu dönemde piyasa beklentilerine paralel bir seyir izledi.
Boykottan olumsuz etkileniyor
İsrail'in Gazze'deki soykırımı nedeniyle protesto ve boykot kampanyalarıyla karşı karşıya kalan şirketlerden biri olan Starbucks'ın finansal sonuçları, son iki çeyrekte olumsuz etkilenmişti. Kahve zinciri, geçen yıl Ekim-Aralık döneminde, kısmen Orta Doğu'daki mağazalardaki satışların olumsuz etkilenmesi nedeniyle yıllık satış tahminini düşürmüştü.
Şirketin geliri, Ocak-Mart döneminde yüzde 2 azılırken, küresel satışları yüzde 4 azalışla 2020 sonunda bu yana ilk düşüşünü kaydetmişti. Starbucs yönetimi bu gelişmelere rağmen Gazze'deki Müslüman soykırımına destek vermeye devam ediyor.