Yapılan bir araştırmaya göre, Avrupa'nın dev şirketleri, her geçen yıl AB ortak pazarına daha fazla bağımlı hale geliyorlar. Brüksel merkezli düşünce kuruluşu Bruegel'in "Güvenlik Duvarı; Ulusal Şampiyonlar" raporuna göre, Avrupa'nın piyasa değeri en yüksek100 şirketi, halen gelirlerinin en önemli kısmını doğdukları ülkelerdegerçekleştiriyor. Ancak, söz konusu şirketler için bu oran her geçen yıl azalırken AB ortak pazarıyla AB dışı (küresel) pazarlara bağımlılıkları artıyor. AB'nin ve ABD'nin en büyük 100 şirketinin 1997 ve 2005 yılları arasındaki gelir dağılımını inceleyen raporda, küreselleşmenin etkisinin sürekli artması dikkati çekiyor. Buna göre, 1997 yılında Avrupa'nın en büyük 100 şirketinin toplam satışları içinde yüzde 50 olan doğdukları ülkenin payı, 2005 yılında yüzde 37'ye geriledi. Aynı dönemde söz konusu şirketlerin satışlarındaAB pazarının payı yüzde 21'den yüzde 27'ye, AB dışı küresel pazarın payı da yüzde 29'dan yüzde 36'ya çıktı. ABD'li şirketler de Avrupalı rakipleri gibi 1997-2005 yılları arasında küreselleşmenin nimetlerinden faydalanırken toplam satışlarında ülkelerinin payını yüzde 65'den yüzde 62'ye düşürdüler. Düşünce kuruluşu Bruegel'in araştırmasına göre Avrupa'nın piyasa değeri en yüksek 100 şirketi arasına, İngiltere ve İrlanda'nın 26, Fransa'nın 18, Almanya'nın 14, Benelüks ülkelerinin (Hollanda, Belçika, Lüksemburg) 11, İsviçre'nin ve İskandinav ülkelerinin (İsveç,Norveç, Finlandiya ve Danimarka) 9'ar, İtalya'nın 7 ve İspanya ile Portekiz'in 6 şirketi girmeyi başardı. Araştırmada, İsviçre ve Alman şirketleri ülke pazarlarına en az bağımlı ve en fazla küreselleşen Avrupalılar olarak öne çıkarken İtalyan şirketlerinin, toplam satışlarının sadece yüzde 10'unu AB dışında gerçekleştirebilmesi dikkati çekti. Bruegel'e göre AB'nin genişlemesi, AB içinde ülkeler arası şirket birleşmelerinin artması ve sektörlere yönelik düzenlemeler, "ulusal şampiyonların AB şampiyonlarına dönüşmesinin" yolunu açan faktörler oldu.