‘Şekke düşmeyin küfre düşersiniz’
İmam Ali (a.s.) buyurdu ki: “Şüpheye düşmeyin. Aksi takdirde şekke düşersiniz. Şekke düşmeyin aksi takdirde küfre düşersiniz ve nefsinize ruhsat vermeyin, aksi takdirde (dinde) gevşekliğe düçar olursunuz”
19.03.2020 23:50:00





OKAN EGESEL
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Hakkı gördüğüm andan beri hakkında şekke düşmedim." (Gurer'ul Hikem, 9482).
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Ben Rabbime yakîn üzereyim ve dinimde hiçbir şüphe içinde değilim." (Nehc'ul Belağa, 22. hutbe; Gurer'ul Hikem, 3773).
Şekkin sebepleri konusunda İmam Ali'nin (a.s) sözleri şöyledir:
"Şek cehaletin ürünüdür." (Gurer'ul Hikem, 725).
"Her kim karşısında olan şeyleri görmezse iki yanı arasına (kalbine) şek eker." (a.g.e., 8855).
"Her kim Allah'ın işinde zorbalık ederse şekke düşer. Her kim şek ederse Allah-u Teâlâ ona galebe çalar ve kudretiyle onu horluğa düşürür ve Allah'ın işinde ihmalkârlık ettiği gibi Allah da onu celaliyle hakir düşürür." (Nehc'us Saade, 1/373).
"Her kim tereddüde düşerse, şekki artış kaydeder." (Gurer'ul Hikem, 7989).
"Şüpheye düşmeyin. Aksi takdirde şekke düşersiniz. Şekke düşmeyin aksi takdirde küfre düşersiniz ve nefsinize ruhsat vermeyin, aksi takdirde (dinde) gevşekliğe düçar olursunuz." (Bihar, 2/54/24).
Şekkin etkileri konusunda Hz. Ali şöyle buyurmuştur:
"Şek imanı yok eder." (Gurer'ul Hikem, 723).
"Şek kalbin nurunu söndürür." (a.g.e., 1242).
"Şekkin meyvesi şaşkınlıktır." (a.g.e., 4619).
"Çok şek eden kimsenin dini bozulur." (a.g.e., 7997).
"Allah'a yemin olsun ki şüpheler doğmuş, kesin şeyleri bürümüştür. Hatta sanki, üstlenilen şey (rızık) size farzmış; farz kılınan (amel) da sizden kaldırılmış gibidir." (Nehc'ul Belağa, 114. Hutbe).
"Allah'ın yaratışını gördüğü halde onda şek eden kimseye şaşarım." (Nehc'ul Belağa, 126. Hikmet).
"Şekkin azlığı bile yakîni bozar." (Gurer'ul Hikem, 10979).
"Hiçbir ihlaslı kimse şüpheye düçar olmaz ve hiçbir yakîn eden kimse şekke düşmez." (a.g.e., 9532).
"Yakînden şekke ve şaşkınlığa sapan kimseden daha zavallı kim vardır?" (a.g.e., 8084).
"Yakîni güçlü olan kimse şekke düşmez." (a.g.e., 8113).
"İnsanların en bilgini şekkin, yakînini ortadan kaldırmadığı kimsedir." (a.g.e., 3208). (Muhammed Muhammedî Reyşehrî, Mizanu'l-Hikmet).
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Hakkı gördüğüm andan beri hakkında şekke düşmedim." (Gurer'ul Hikem, 9482).
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Ben Rabbime yakîn üzereyim ve dinimde hiçbir şüphe içinde değilim." (Nehc'ul Belağa, 22. hutbe; Gurer'ul Hikem, 3773).
Şekkin sebepleri konusunda İmam Ali'nin (a.s) sözleri şöyledir:
"Şek cehaletin ürünüdür." (Gurer'ul Hikem, 725).
"Her kim karşısında olan şeyleri görmezse iki yanı arasına (kalbine) şek eker." (a.g.e., 8855).
"Her kim Allah'ın işinde zorbalık ederse şekke düşer. Her kim şek ederse Allah-u Teâlâ ona galebe çalar ve kudretiyle onu horluğa düşürür ve Allah'ın işinde ihmalkârlık ettiği gibi Allah da onu celaliyle hakir düşürür." (Nehc'us Saade, 1/373).
"Her kim tereddüde düşerse, şekki artış kaydeder." (Gurer'ul Hikem, 7989).
"Şüpheye düşmeyin. Aksi takdirde şekke düşersiniz. Şekke düşmeyin aksi takdirde küfre düşersiniz ve nefsinize ruhsat vermeyin, aksi takdirde (dinde) gevşekliğe düçar olursunuz." (Bihar, 2/54/24).
Şekkin etkileri konusunda Hz. Ali şöyle buyurmuştur:
"Şek imanı yok eder." (Gurer'ul Hikem, 723).
"Şek kalbin nurunu söndürür." (a.g.e., 1242).
"Şekkin meyvesi şaşkınlıktır." (a.g.e., 4619).
"Çok şek eden kimsenin dini bozulur." (a.g.e., 7997).
"Allah'a yemin olsun ki şüpheler doğmuş, kesin şeyleri bürümüştür. Hatta sanki, üstlenilen şey (rızık) size farzmış; farz kılınan (amel) da sizden kaldırılmış gibidir." (Nehc'ul Belağa, 114. Hutbe).
"Allah'ın yaratışını gördüğü halde onda şek eden kimseye şaşarım." (Nehc'ul Belağa, 126. Hikmet).
"Şekkin azlığı bile yakîni bozar." (Gurer'ul Hikem, 10979).
"Hiçbir ihlaslı kimse şüpheye düçar olmaz ve hiçbir yakîn eden kimse şekke düşmez." (a.g.e., 9532).
"Yakînden şekke ve şaşkınlığa sapan kimseden daha zavallı kim vardır?" (a.g.e., 8084).
"Yakîni güçlü olan kimse şekke düşmez." (a.g.e., 8113).
"İnsanların en bilgini şekkin, yakînini ortadan kaldırmadığı kimsedir." (a.g.e., 3208). (Muhammed Muhammedî Reyşehrî, Mizanu'l-Hikmet).
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.