Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanı Erkan Mumcu'ya, öğretmen yetiştirme sistemine ilişkin mevcut durum, sorunlar ve çözüm önerileri konusunda brifing sundu. Yetkililer, Mumcu'dan öğretmen adayları için yapılacak sınavla ilgili değişiklik yapılmasını talep ettiler. Hazırlanan brifing raporunda, konuya ilişkin öneride bulunuldu. Mevcut sınav sisteminde tüm adaylara aynı soruların yöneltildiği, farklı branşlardan mezun olanların aynı sorularla değerlendirilmesininadayları da sıkıntıya soktuğu işaret edilen raporda, öğretmen adaylarının nitelik ve seçimine ilişkin kuralların 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda yer aldığı kaydedildi. Raporda, bu kanun çerçevesinde, öğretmen adaylarının, Genel Kültür, Özel Alan Bilgisi ve Pedagojik Formasyon alanlarından, merkezisistemle yapılacak sınav sonucuna göre bir sıralamaya tabi tutularak atanmaları istendi. Raporda, Genel Kültür ve Pedagojik Formasyon alanları ile ilgili soruların tüm adaylar için ortak, adayların branşlarına yönelik Özel Alan Bilgisi sorularının da her branş için ayrı ayrı olması gerektiği belirtildi. Raporda, bu doğrultuda, illerin öğretmen ihtiyaçlarının norm kadro esaslarına ve adayın sınavda elde ettiği başarı puanına göre karşılanması önerildi. Öğretmen adayları halen Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nce gerçekleştirilen Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS) sonuçlarına göre atanıyor. KPSS'de öğretmen adaylarına "Genel yetenek, genel kültür veeğitim bilimleri" alanlarında üç ayrı test uygulanıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.