‘Nuh’un, O’ndaki sünneti uzun ömrüdür’
“Bizden olan Kâim’de peygamberlerden bazı sünnetler vardır: Nuh’tan, İbrahim’den Mûsâ’dan, İsa’dan, Eyyub’den ve Hz. Muhammed’den (sallallâhu aleyhi ve âlih) birer sünnet onda vardır...
05.07.2024 08:06:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi
![‘Nuh’un, O’ndaki sünneti uzun ömrüdür’](resimler/haberler/21/nuhun-ondaki-sunneti-uzun-omrudur-H1533342-11.webp)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![‘Nuh’un, O’ndaki sünneti uzun ömrüdür’](resimler/haberler/21/nuhun-ondaki-sunneti-uzun-omrudur-H1533342-12.webp)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![](temalar/resimler/bos.gif)
Amr b. Sabit'ten; "Hz. Zeynulâbidîn Ali b. Hüseyin (aleyhi's-selâm) şöyle buyurdu: Her kim bizim Kâim'imizin Gaybet'inde O'nun velâyetine bağlı kalırsa, Allah (c.c.) Bedir ve Uhud şehitlerinin sevabını ona verir."
Said b. Cübeyr'den; "İmam Zeynulâbidîn Ali b. Hüseyin (aleyhi's-selâm) şöyle buyurdu: "Bizden olan Kâim'de peygamberlerden bazı sünnetler vardır: Nuh'tan, İbrahim'den Mûsâ'dan, İsa'dan, Eyyub'den ve Hz. Muhammed'den (sallallâhu aleyhi ve âlih) birer sünnet onda vardır. Nuh'un O'ndaki sünneti uzun ömrüdür, İbrahim'in sünneti gizli velâdet ve halktan uzaklaşmasıdır. Mûsâ'nın sünneti korkudan Gaybet'e çekilmesidir, İsa'nın sünneti halkın O'nun hakkında ihtilaf etmesidir, Eyyub'ün sünneti ise belalardan sonraki ferahlıktır, Hz. Muhammed'in sünneti ise kılıçla zuhûr etmesidir."
Zuhruf Sûresi'ndeki, "Ve onun arkasında bâki kalacak bir kelime bıraktık da belki onlar geriye dönerler" ayeti hakkında, Sabit-i Somalî, Ali b. Hüseyin'den, o babasından, o da Ali b. Ebu Tâlib'den (aleyhi's-selâm) rivâyet eder ki, şöyle buyurmuştur:
"Bu ayet bizim hakkımızda nâzil olmuştur. Allah, imameti kıyamete kadar Hüseyin'in zürriyetinde karar kılmıştır. Bizden olan Gaybet'te bulunacak İmam'ın iki Gaybet'i vardır. Birisi diğerinden daha uzun olacaktır. O'nun imametine sadece yakîni güçlü olan ve marifeti sahih olanlar bağlı kalacaklardır."
Sonra buyurdu ki: "Allah'ın velisi, Resûlullah ve sonraki İmamların vasisi olan On ikinci İmam'ın Gaybet'i çok uzun sürecektir.
Ey Ebu Halid! O'nun Gaybet'inde O'nun imametine inananlar ve O'nun zuhûrunu bekleyenler, bütün zamanların ehlinden daha efdaldirler.
Çünkü yüce Allah onlara öyle akıl, zekâ ve marifet vermiş ki; Gaybet, onların yanında müşahade gibidir. Allah, o zamanda olanları tıpkı Resûlullah yanında kılıçla savaşan mücahidler gibi karar kılmıştır.
Onlar gerçek ihlâs sahipleri, bizim sâdık sevenlerimiz ve Allah'ın dinine gizli ve açık olarak davet edenlerdirler. En üstün amellerden biri de Mehdî'nin zuhûrunu beklemektir."
İmam Ebu Ca'fer Muhammed Bâkır'dan (a.s.) hadisler: İbrahim b. Ömer-i Kunasî'den;
"İmam Muhammed Bâkır (aleyhi's-selâm) şöyle buyurdu: 'Bu emrin sahibinin iki Gaybet'i vardır.'
Yine şöyle buyurdu: Kâim kıyam ettiğinde, kimsenin biati O'nun boynunda olmayacaktır."
Sâlih b. Ukbe'den, o babasından, o da İmam Muhammed Bâkır'dan, o ise babalarından nakleder ki; Resûlullah (sallallâhu aleyhi ve âlih) şöyle buyurdu:
"Mehdî Benim evlatlarımdandır, O'nun Gaybet dönemi olacaktır. Bu dönemde ümmetten birçoğu dalâlete düşecektir. O, peygamberlerin nişâneleriyle gelecek, yeryüzü zulüm ve haksızlıkla dolduğu gibi onu adalet ve eşitlikle dolduracaktır."
Ebu Hamza'dan; "İmam Muhammed Bâkır (aleyhi's-selâm) buyurdu ki: 'Resûlullah (sallallâhu aleyhi ve âlih) şöyle buyurdu: Ehl-i Beyt'imden Kâim'in zamanında yaşayıp, O'nun kıyamından önceki Gaybet'inde O'nun imamlığına uyan, dostlarını sevip, düşmanlarına düşman olanlara ne mutlu. Böyle birisi kıyamet gününde Benimle birlikte olan dostlarımdan ve ümmetimin en değerlerindendir.'
Sonra Muhammed Bâkır (aleyhi's-selâm) şöyle buyurdu: 'Ey Ebu Müstehil! Bizim Kâim'imiz Hüseyin'in evlatlarından dokuzuncusudur.
Çünkü Resûlullah'tan nakledilmiştir ki, sonraki İmamlar on iki tanedir ve sonuncuları Kâim'dir.'
Dedim ki: 'Ey Seyyidim! Bu on iki kişi kimdir?'
'Birincisi Ali b. Ebu Tâlib'dir, O'ndan sonra Hasan ve Hüseyin, sonra da Ali b. Hüseyin, sonra Ben, Benden sonra da bu' dedi ve elini oğlu İmam Ca'fer'in omzuna koydu.
Dedim ki: 'Bundan sonra kim?' 'Oğlu Mûsâ, Mûsâ'dan sonra oğlu Ali, Ali'den sonra oğlu Muhammed, Muhammed'den sonra oğlu Ali, Ali'den sonra da oğlu Hasan. İşte o yeryüzünü adalet ve eşitlikle dolduracak olan Kâim'in babasıdır. Sevenlerimizin göğsüne şifa verecektir' buyurdu." (Prof. Dr. Haydar Baş Hasan el-Askeri ve İmam Mehdi eserinden
Said b. Cübeyr'den; "İmam Zeynulâbidîn Ali b. Hüseyin (aleyhi's-selâm) şöyle buyurdu: "Bizden olan Kâim'de peygamberlerden bazı sünnetler vardır: Nuh'tan, İbrahim'den Mûsâ'dan, İsa'dan, Eyyub'den ve Hz. Muhammed'den (sallallâhu aleyhi ve âlih) birer sünnet onda vardır. Nuh'un O'ndaki sünneti uzun ömrüdür, İbrahim'in sünneti gizli velâdet ve halktan uzaklaşmasıdır. Mûsâ'nın sünneti korkudan Gaybet'e çekilmesidir, İsa'nın sünneti halkın O'nun hakkında ihtilaf etmesidir, Eyyub'ün sünneti ise belalardan sonraki ferahlıktır, Hz. Muhammed'in sünneti ise kılıçla zuhûr etmesidir."
Zuhruf Sûresi'ndeki, "Ve onun arkasında bâki kalacak bir kelime bıraktık da belki onlar geriye dönerler" ayeti hakkında, Sabit-i Somalî, Ali b. Hüseyin'den, o babasından, o da Ali b. Ebu Tâlib'den (aleyhi's-selâm) rivâyet eder ki, şöyle buyurmuştur:
"Bu ayet bizim hakkımızda nâzil olmuştur. Allah, imameti kıyamete kadar Hüseyin'in zürriyetinde karar kılmıştır. Bizden olan Gaybet'te bulunacak İmam'ın iki Gaybet'i vardır. Birisi diğerinden daha uzun olacaktır. O'nun imametine sadece yakîni güçlü olan ve marifeti sahih olanlar bağlı kalacaklardır."
Sonra buyurdu ki: "Allah'ın velisi, Resûlullah ve sonraki İmamların vasisi olan On ikinci İmam'ın Gaybet'i çok uzun sürecektir.
Ey Ebu Halid! O'nun Gaybet'inde O'nun imametine inananlar ve O'nun zuhûrunu bekleyenler, bütün zamanların ehlinden daha efdaldirler.
Çünkü yüce Allah onlara öyle akıl, zekâ ve marifet vermiş ki; Gaybet, onların yanında müşahade gibidir. Allah, o zamanda olanları tıpkı Resûlullah yanında kılıçla savaşan mücahidler gibi karar kılmıştır.
Onlar gerçek ihlâs sahipleri, bizim sâdık sevenlerimiz ve Allah'ın dinine gizli ve açık olarak davet edenlerdirler. En üstün amellerden biri de Mehdî'nin zuhûrunu beklemektir."
İmam Ebu Ca'fer Muhammed Bâkır'dan (a.s.) hadisler: İbrahim b. Ömer-i Kunasî'den;
"İmam Muhammed Bâkır (aleyhi's-selâm) şöyle buyurdu: 'Bu emrin sahibinin iki Gaybet'i vardır.'
Yine şöyle buyurdu: Kâim kıyam ettiğinde, kimsenin biati O'nun boynunda olmayacaktır."
Sâlih b. Ukbe'den, o babasından, o da İmam Muhammed Bâkır'dan, o ise babalarından nakleder ki; Resûlullah (sallallâhu aleyhi ve âlih) şöyle buyurdu:
"Mehdî Benim evlatlarımdandır, O'nun Gaybet dönemi olacaktır. Bu dönemde ümmetten birçoğu dalâlete düşecektir. O, peygamberlerin nişâneleriyle gelecek, yeryüzü zulüm ve haksızlıkla dolduğu gibi onu adalet ve eşitlikle dolduracaktır."
Ebu Hamza'dan; "İmam Muhammed Bâkır (aleyhi's-selâm) buyurdu ki: 'Resûlullah (sallallâhu aleyhi ve âlih) şöyle buyurdu: Ehl-i Beyt'imden Kâim'in zamanında yaşayıp, O'nun kıyamından önceki Gaybet'inde O'nun imamlığına uyan, dostlarını sevip, düşmanlarına düşman olanlara ne mutlu. Böyle birisi kıyamet gününde Benimle birlikte olan dostlarımdan ve ümmetimin en değerlerindendir.'
Sonra Muhammed Bâkır (aleyhi's-selâm) şöyle buyurdu: 'Ey Ebu Müstehil! Bizim Kâim'imiz Hüseyin'in evlatlarından dokuzuncusudur.
Çünkü Resûlullah'tan nakledilmiştir ki, sonraki İmamlar on iki tanedir ve sonuncuları Kâim'dir.'
Dedim ki: 'Ey Seyyidim! Bu on iki kişi kimdir?'
'Birincisi Ali b. Ebu Tâlib'dir, O'ndan sonra Hasan ve Hüseyin, sonra da Ali b. Hüseyin, sonra Ben, Benden sonra da bu' dedi ve elini oğlu İmam Ca'fer'in omzuna koydu.
Dedim ki: 'Bundan sonra kim?' 'Oğlu Mûsâ, Mûsâ'dan sonra oğlu Ali, Ali'den sonra oğlu Muhammed, Muhammed'den sonra oğlu Ali, Ali'den sonra da oğlu Hasan. İşte o yeryüzünü adalet ve eşitlikle dolduracak olan Kâim'in babasıdır. Sevenlerimizin göğsüne şifa verecektir' buyurdu." (Prof. Dr. Haydar Baş Hasan el-Askeri ve İmam Mehdi eserinden