Lojistik sektörü dert küpü
Avrupa ülkelerinin Türk taşımacılık şirketleri önüne çok sayıda engel koyması nedeniyle yabancı şirketler son 5 yılda Türkiye'nin ihracatındaki payını yüzde 22'den yüzde 43'e çıkardı. Türk TIR'ları hâlâ daha Avusturya'yı trenle geçmek zorunda bırakılıyor
26.07.2013 00:00:00
RECEP BAHAR / İSTANBULUluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, Türkiye'de taşımacılık (nakliye - lojistik) sektörünün son yıllarda önemli gelişmeler kaydettiğine işaret ederek, yapacak çok işleri olduğunu belirtti. UND'nin İstanbul'da yapılan geleneksel iftar programında konuşan Nuhoğlu, şunları söyledi: "Sektör olarak öncelikle yan yana gelmeliyiz, beraber hareket etmeliyiz. Yapacak çok işimiz var. Mesela Ulaştırma Master Planı'nın yeniden tasarlanması gerekiyor. Türkiye'nin hem mal, hem de hizmet ihracatında aktif rol alabilmemiz için çalışmamız lazım. Hangi bölgeden hangi ülkeye hangi malın taşımasının yapılacağının planlanması gerekiyor."Türk taşımacılık sektörünün önünde engeller bulunduğuna işaret eden Nuhoğlu, bu engelleri şu şekilde sıraladı: "Biz Avusturya'yı hala daha trenle geçen Avrupa'da tek ülkeyiz. Sektörü, herkesin trene binmeden malını 3 gün önce Avrupa'ya teslim ettiği hale getirmemiz lazım. Her şeyden önce malların serbest dolaşımını bir şıkta engellemeye çalışan Avrupalılara karşı mallarımızın dolaşımının önündeki engelleri aşmamız gerekiyor. Ulaştırma Bakanları Avrupa Konferansı (UBAK) kriterlerini çözmemiz lazım. Bize dayatılan kriterlerin aynısını biz de onlara dayatmalıyız. Malların transit geçişinin önünün engellenmemesi lazım. Kamuyu arkasına alan, düzenlemeleriyle beraber Türkiye'nin ihracatındaki payını 5 yılda yüzde 22'den yüzde 43'e çıkaran yabancı taşıyıcıların haksız rekabetini engellememiz lazım. Bunu yaparken de hakkımızı savunmalıyız ve uygulamalarda eşitlik talep etmeliyiz. Kapıkule'de, Gürbulak'ta yapılan yabancı araçlardaki belge kontrolünün Ulaştırma Bakanlığı'nın iç bölgelerde, yol kenarı denetimlerde de yapmasını istiyoruz." Türkiye'yi durduruyorlarUND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener de, Tük taşımacılık sektörünün 400 bin kişiye istihdam sağladığını, 70 bin aracıyla 77 ülkeye 1 milyon 200 bin ihracat taşıması yaptığını, bu taşımalarla ihracatın yüzde 40'ını gerçekleştirdiğini, Türkiye'ye 8 milyar dolar katkı sağlayan çok özel bir sektör olduğunu kaydetti. Şener, "Sektörün uluslararası arenada çok özel ve önemli problemleri var. Çünkü çok zorlu bir pazarda rekabet ediyoruz. Uluslararası arenada üretim performansı çok iyi olmayan ülkeler, taşımayı engelleyerek, taşımayı yavaşlatarak veya durdurarak aslında bizleri değil, Türk ihracatçısını, Türkiye'yi durduruyorlar. Yaptığımız iş milli bir iş" dedi.