Gaziantep’te yerleşik Küçük ve OrtaBoy İşletmeler Gaziantep’te yerleşik Küçük ve OrtaBoy İşletmeler (KOBİ’ler), yeniden yapılanarak dünyaya ayak uydurmada ciddi sorunlar yaşıyor. Gaziantep’in sanayii ve ticaret alanında kaydettiği gelişmenin itici gücü olan KOBİ’lerin, kurumsallaşma, verimlilik, standart ve kalite, pazarlama ve tanıtım, ihracat, Ar-Ge, atıl kapasite ve finansman ile eğitim konularında ciddi eksikliklere sahip bulunduğuna dikkat çektiler.
Yetkililere göre, mülkiyetin şahıs ya da ailenin olması, profesyonel yönetici kullanılmaması, görev, yetki ve sorumlulukların belirgin bir şekilde dağıtılmış olmaması ve yetki devrine olan ilgisizlik gibi nedenler, günümüzde artık zorunlu olan işletmelerin kurumsallaşmanın önüne geçiyor. Gaziantep’teki KOBİ’ler verimlilik alanında da ciddi sorunlarla karşı karşıyalar. İşletmelerde, sermaye, yatırım, hammadde, işgücü gibi konularda hiç bir verimlilik analizi yapılmıyor. İşletmeler, verimliliklerini uluslararası rakipleriyle karşılaştırmalı olarak izlemeye gereksinim duymuyor. Ürettikleri ürünlerin standart ve kalitesini gözardı eden işletmeler, tüketicinin gereksinim ve tercihlerin araştırmıyorlar. Modern pazarlama yöntem ve tekniklerine önem vermeyen işletmeler, reklam ve tanıtım organizasyonlarından yararlanmıyorlar, reklamı yalnızca bir masraf olarak değerlendiriyor.
Yetkililere göre, mülkiyetin şahıs ya da ailenin olması, profesyonel yönetici kullanılmaması, görev, yetki ve sorumlulukların belirgin bir şekilde dağıtılmış olmaması ve yetki devrine olan ilgisizlik gibi nedenler, günümüzde artık zorunlu olan işletmelerin kurumsallaşmanın önüne geçiyor. Gaziantep’teki KOBİ’ler verimlilik alanında da ciddi sorunlarla karşı karşıyalar. İşletmelerde, sermaye, yatırım, hammadde, işgücü gibi konularda hiç bir verimlilik analizi yapılmıyor. İşletmeler, verimliliklerini uluslararası rakipleriyle karşılaştırmalı olarak izlemeye gereksinim duymuyor. Ürettikleri ürünlerin standart ve kalitesini gözardı eden işletmeler, tüketicinin gereksinim ve tercihlerin araştırmıyorlar. Modern pazarlama yöntem ve tekniklerine önem vermeyen işletmeler, reklam ve tanıtım organizasyonlarından yararlanmıyorlar, reklamı yalnızca bir masraf olarak değerlendiriyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.