Yöneticilere öneriler
İzmir İnşaat Mühendisleri Odası'nın aylık yayın organında yer verilen "Yöneticiler İçin Öneriler" başlıklı bir araştırmada, yöneticilere, personelle ilişkiler ve çatışmayla başa çıkmaları konusunda çeşitli önerilerde bulunuldu.
Araştırmada, işyerinde çalışmayı "daha verimli" hale getirmek için yöneticilere yönelik öneriler şöyle özetlendi:
"Elemanlara arkadaşça yaklaşın, ancak özel ve yakın arkadaşınızmış gibi de davranmayın. Onlar sizin patron, kendilerinin de çalışan konumunda olmalarını isterler. Onlara herşeyi söyleyin, onlardan da aynı şekilde size herşeyi söylemelerini isteyin. Çünkü paylaşılan bilgi, sadakat ve güven yaratır. En büyük yatırımı sadakata yapın. Eğer çalışanlarınız kendilerine her zaman sadık olduğunuzu hissederlerse, onlar da size aynı şekilde karşılık verirler. Güvenirliğinizi herkese eşit davranmakla oluşturacağınızı unutmayın. Hiçbir zaman gülmeye vakit bulamayacak kadar yoğun olmayın."
Yönetici yol göstericidir
İşyerinde çalışanlar arasındaki "çatışmaların" da verimliliği önleyeceği kaydedilen araştırmada, yöneticilere düşen görevler de şöyle sıralandı:
"Uzlaşma için yol gösterin. Çatışmanın başlıca kaynağının ne olduğu üzerinde anlaşın. Bilgi alışverişi yapılmasını sağlayın. Son olarak da bir çözüm yolu üzerinde anlaşın. Her bir elemanınızdan, diğer tarafın ne yapması gerektiğini listelemesini isteyin. Listeleri değiş tokuş edin, herkesin kabul edeceği bir uzlaşma konusu seçin ve uzlaşma konusunun takım amaçları ile bir çarkın dişleri gibi uyup uymadığını kontrol edin. Tarafların her birinin, karşı tarafın yanıtlaması için 10 soru yazmasını sağlayın. Personelinizi, bazen yanlış yaptıklarını itiraf etmeleri gerektiğine ikna edin." Araştırmada, personeli çalışmaya teşvik etmek amacıyla, yöneticilerin örnek oluşturmaları ve üzücü durumlarda bile gülünç yanlar bulmaları gerektiği bildirildi.
İzmir İnşaat Mühendisleri Odası'nın aylık yayın organında yer verilen "Yöneticiler İçin Öneriler" başlıklı bir araştırmada, yöneticilere, personelle ilişkiler ve çatışmayla başa çıkmaları konusunda çeşitli önerilerde bulunuldu.
Araştırmada, işyerinde çalışmayı "daha verimli" hale getirmek için yöneticilere yönelik öneriler şöyle özetlendi:
"Elemanlara arkadaşça yaklaşın, ancak özel ve yakın arkadaşınızmış gibi de davranmayın. Onlar sizin patron, kendilerinin de çalışan konumunda olmalarını isterler. Onlara herşeyi söyleyin, onlardan da aynı şekilde size herşeyi söylemelerini isteyin. Çünkü paylaşılan bilgi, sadakat ve güven yaratır. En büyük yatırımı sadakata yapın. Eğer çalışanlarınız kendilerine her zaman sadık olduğunuzu hissederlerse, onlar da size aynı şekilde karşılık verirler. Güvenirliğinizi herkese eşit davranmakla oluşturacağınızı unutmayın. Hiçbir zaman gülmeye vakit bulamayacak kadar yoğun olmayın."
Yönetici yol göstericidir
İşyerinde çalışanlar arasındaki "çatışmaların" da verimliliği önleyeceği kaydedilen araştırmada, yöneticilere düşen görevler de şöyle sıralandı:
"Uzlaşma için yol gösterin. Çatışmanın başlıca kaynağının ne olduğu üzerinde anlaşın. Bilgi alışverişi yapılmasını sağlayın. Son olarak da bir çözüm yolu üzerinde anlaşın. Her bir elemanınızdan, diğer tarafın ne yapması gerektiğini listelemesini isteyin. Listeleri değiş tokuş edin, herkesin kabul edeceği bir uzlaşma konusu seçin ve uzlaşma konusunun takım amaçları ile bir çarkın dişleri gibi uyup uymadığını kontrol edin. Tarafların her birinin, karşı tarafın yanıtlaması için 10 soru yazmasını sağlayın. Personelinizi, bazen yanlış yaptıklarını itiraf etmeleri gerektiğine ikna edin." Araştırmada, personeli çalışmaya teşvik etmek amacıyla, yöneticilerin örnek oluşturmaları ve üzücü durumlarda bile gülünç yanlar bulmaları gerektiği bildirildi.