logo
17 EYLÜL 2024

İstanbul'un trafik sorunu böyle çözülür

09.09.2024 00:00:00

40 yılı aşkın süredir yaşadığım İstanbul'da en büyük sorun elbette ekonomi ama ekonomi kadar olmasa da can yakan, sinir bozan bir durum da trafik.

Her ne kadar metro, metrobüs, tramvay vs toplu taşımaya yatırım yapılsa da trafik kaosu her geçen yıl daha da kronikleşiyor.

Çözüm adına atılan mini mini adımlar bu büyük krizi çözmeye yetmiyor elbette.

Peki, neler yapılabilir?

En büyük problem şüphesiz çok fazla nüfus ve çok fazla araba olması.

Bunu kısa vadede değiştirmek mümkün olmadığı için diğer çözümlere bakalım

* Trafikte ana sorunlardan biri yollarda kalan arabalar.

10.000 km bakımları zorunlu olmalı.

10.000 bakımını yaptırmayan araçlar trafiğe çıkarılmamalı.

Sadece bakım değil araçtaki tüm eksikler giderilmeden araç trafiğe çıkarılmamalı.

Özellikle 2000 model öncesi arabaların devlet desteği ile yeni arabalarla değiştirilmesi teşvik edilmeli.

* En büyük problemlerden biri de acemi şoförler.

Fren yapmaması gereken yerde yapılan bir fren trafiği çok ciddi etkilemektedir.

Bir ayrıntı gibi görülse de 80 kilometre hızla giden bir arabanın hızını frenle 20 kilometreye düşürmesi arkasındaki 5 kilometrelik trafiği etkilemektedir.

Ehliyet alma şartları ağırlaştırılmalıdır.

Kurslara katılım zorunlu olmalıdır.

Hem teknik bilgi hem de araç sürme konusunda adaylar çok donanımlı hale gelene kadar ehliyet verilmemelidir.

Yurt dışında 24 saati bulan araç sürme testleri yapılmaktadır.

Gece gündüz sürüşleri ayrı ayrı test edilmelidir.

Türkiye'de de adaylar her koşulda araç kullanmaya uygun hale geldikten sonra ehliyet verilmelidir.

* Araçlar gereksiz kırmızı ışıkta bekletilmemeli.

Bunun için de yapay zekadan faydalanarak araç ve yaya yoğunluğuna göre ışıklar ayarlanmalı.

* Belediyelerin başladı mı bitmek bilmeyen üst geçit ve yol çalışmaları kısa sürede tamamlanarak kapatılan şeritler trafiğe açılmalı.

* Sürekli şerit değiştiren araçlar sizin de sinirinizi bozuyor mu? En küçük bir boşlukta hemen şerit değiştiren araç sürücüleri tek kelime diyorum "yapmayın".

Sensörler ve kameralarla trafik takip edilip örneğin 100 metrelik yolda birden fazla şerit değiştiren araçlara ceza kesilebilir.

Makas atarak ilerleyenlerin ehliyetine direkt 2 yıllığına el konulmalı.

* Trafik krizinin ana aktörleri arasına kavga eden şoförleri eklemeden olmaz. 

En küçük bir hatada karşısındaki şoförü hastanelik edene kadar dövmek isteği nasıl bir ruh halidir anlayamıyorum.

Bu tarz şoförler psikolojik destek almalı, psikolog onayı olmadan trafiğe çıkarılmamalı. 

* Tek şerit geliş gidiş yollarda park yapılması da büyük bir sorun. 

Bakkallara marketlere özetle alışveriş yapılan noktalara yanaşan kamyon-kamyonetler trafiğin aksamasını pek umursamıyor.

Alışveriş noktasının önünde bir araç olsa bile hemen yanına durup, işi bitene kadar trafiği krize sokuyor.

Bunun için diğer araç sürücülerinin yol kenarlarına değil de otoparklara park etmeleri sağlanmalı. Belediyelerin her mahallede birkaç noktaya açık-kapalı-katlı otoparklar yapması çözüm olabilir.

* Tabi toplu ulaşım eksikliği. Her ne kadar metro-metrobüs-tramway-trenler aktif olarak kullanılsa da gelişmiş dünya şehirleri ile kıyasladığımızda çok geride olduğumuz görülüyor. Özellikle metro konusunda çok eksiğiz. Her ilçenin hatta nüfus yoğunluğu belli bir seviyenin üstünde olan her noktaya çok hızlı bir şekilde metro ulaştırılmalı.  

Esasında buraya kadar yazdıklarımızın büyük bir kısmı Bağımsız Türkiye Partisi İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Cihan Erdoğanyılmaz'ın yapay zeka projeleri ile çok rahat çözümlenebilir. Yetkililerin bu genç arkadaşa kulak vermelerini öneririm.

 
Önder Yılmaz / diğer yazıları
Diyanet'ten vatandaşa hac kazığı
Diyanet'e hacla ilgili 35 soru
Hedef geliri artırmak
Denizli'den turizmde 'tarihi' hamle
Tunceli'de deprem
Merkez üssü Pülümür ilçesi
Velilerden kayıt ücreti alınıyor
10 veliden 4'ü kayıt ücreti ödedi
Açlık sınırı 27 bin TL'yi geçti
Yoksulluk sınırını sakın sormayın!
İsrail'in yapay zeka destekli silahları küresel tehdit
"Bu silahlarla işgal ve soykırım icra edildi"
Almanya göçmen alarmına geçti
Sınırlarda kontroller genişletildi
973 milyar 554 milyon lira
Bütçede büyük açık
'Atatürk’ün Müslümanlığı bunlara nal toplatır'
Hüseyin Baş'tan çok konuşulacak açıklamalar
Sakarya’daki patlama anının görüntüleri ortaya çıktı
30 kişinin yaralandığı fabrika bomba gibi patlamış
Artık her fatura Erdoğan’a kesiliyor
Hükümet hocanın, inek taksimi mantığıyla ekonomiyi yönetiyor
Nefes kesen maçta puanlar paylaşıldı
Beşiktaş'tan Trabzon'da ilk puan kaybı
16 bin 795 çocuk,11 bin 378 kadın
İşte İsrail terörünün bilançosu
Derbi öncesi kritik galibiyet
Fenerbahçe Kasımpaşa'dan 3 puan çıkardı
ABD, Batı Afrika'da yeni planlar peşinde
Nijer'de ABD askeri kalmadı
Diyanet'ten vatandaşa hac kazığı
Diyanet'e hacla ilgili 35 soru
Hedef geliri artırmak
Denizli'den turizmde 'tarihi' hamle
Tunceli'de deprem
Merkez üssü Pülümür ilçesi
Velilerden kayıt ücreti alınıyor
10 veliden 4'ü kayıt ücreti ödedi
Açlık sınırı 27 bin TL'yi geçti
Yoksulluk sınırını sakın sormayın!
İsrail'in yapay zeka destekli silahları küresel tehdit
"Bu silahlarla işgal ve soykırım icra edildi"
Almanya göçmen alarmına geçti
Sınırlarda kontroller genişletildi
973 milyar 554 milyon lira
Bütçede büyük açık
'Atatürk’ün Müslümanlığı bunlara nal toplatır'
Hüseyin Baş'tan çok konuşulacak açıklamalar
Sakarya’daki patlama anının görüntüleri ortaya çıktı
30 kişinin yaralandığı fabrika bomba gibi patlamış
Artık her fatura Erdoğan’a kesiliyor
Hükümet hocanın, inek taksimi mantığıyla ekonomiyi yönetiyor
Nefes kesen maçta puanlar paylaşıldı
Beşiktaş'tan Trabzon'da ilk puan kaybı
16 bin 795 çocuk,11 bin 378 kadın
İşte İsrail terörünün bilançosu
Derbi öncesi kritik galibiyet
Fenerbahçe Kasımpaşa'dan 3 puan çıkardı
ABD, Batı Afrika'da yeni planlar peşinde
Nijer'de ABD askeri kalmadı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.