İran Türk markalarını bekliyor
İran'ın önde gelen şirketlerinden Maad Perakende'nin kurucusu ve yöneticisi Ali Emiri, Türk markalarının İran'daki bilinirliğinin ve prestijinin çok yüksek olduğunu vurguladı
01.05.2014 00:00:00
YENİ MESAJ / İSTANBULMaad Retail (Perakende) Tahran şirketinin kurucusu ve CEO'su Ali Emiri, İstanbul'da yaptığı değerlendirmede İran piyasası konusunda bilgiler verdi. 78 milyon nüfusa sahip İran'da inşaat veya proje aşamasında olan ve 15 bin metrekarenin üzerinde 100 alışveriş merkezi bulunduğuna dikkat çeken Ali Emiri Türk markaları İran'da mağaza açmaya davet etti. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) tarafından düzenlenen 'Yurtdışı Açılımı Toplantıları'nda konuşan Emiri, Türk markalarının İran'daki bilinirliğinin ve prestijinin çok yüksek olduğunu vurgulayarak, nüfusunun yüzde 35'i üniversite mezunu olan İran pazarının ciddi fırsatlar sunduğunu dile getirdi. Halkın gelirinin çoğu ev ve gıdaya gidiyorAli Emiri, ülkesi hakkında şu bilgileri verdi: * İran'da büyük şehirler ülkenin doğusunda yer alıyor. * En büyük şehir Tahran'ın nüfusu 12 milyon.* İranlıların yüzde 62'si kendi sahip olduğu evlerde oturuyor.* 2013 enflasyon ıranı yüzde 32 oldu.* Hane harcamasındaki en önemli iki kalem ev giderleri (kira ve faturalar: yüzde 33) ve gıda harcaması (yüzde 26.) Giyim harcaması aile bütçelerinin yalnızca yüzde 4.5'ini teşkil ediyor. * İran'da evlenme yaşı artıyor, çocuk sayısı azalıyor. * Halkın yüzde 65'inin internet erişimi bulunuyor.* İran'da satış danışmanları ayda 650-850 TL, üst düzey yöneticiler ise 2200-6600 TL arasında maaş alıyor. Bu rakamlar Türkiye ile paralellik gösteriyor. * Benetton, Diesel, Mango, Eco, Debenhams gibi yabancı markaların ülkede mağazaları bulunuyor. * Tahran'da öne çıkan caddeler ise şunlar: Şeriati, Ürdün, Pesderan, Mirdamed. Öte yandan BMD Başkanı Hüseyin Doğan ise 15 yılda markalı ihracatın, 30 milyar dolara çıkacağını, buradan doğan katma değerin 12 milyar dolara ulaşacağını söyledi. Doğan, perakende sektöründe geleceğe ilişkin şu tahminlerde bulundu: "Katma değer oluşturan markalı yurtiçi satışlar 2030 yılında 340 milyar dolara ulaşacak. Markalı ihracat, 2030 yılında 30 milyar dolara çıkacak, markalı ihracattan doğan katma değer de 12 milyar dolar olacak."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.