TCDD İzmir 3. Merkez İşletme Müdürü Ziya Dişiaçık, sorumluluk bölgelerindeki 955 hemzemin geçitte, geçen yıl 88 kaza meydana geldiğini, bu kazalarda 10 kişinin öldüğünü ve 30 kişinin de yaralandığını bildirdi.
Kazalara sebebiyet verilmemeli
Dişiaçık, 2000 yılında hemzemin geçitlerde 93 kazanın meydana geldiğini, 6 kişin öldüğünü, 42 kişinin de yaralandığını, geçen yıl ise 88 kazada 10 kişinin yaşamını yitirdiğini, 30 kişinin de yaralandığını belirtti. Dişiaçık, geçen yıl meydana gelen kazalarda, demiryollarında 19 milyar 655 milyon liralık maddi hasar oluştuğunu kaydetti. İzmir il merkezinde 44'ü kumandalı, 145'i de serbest geçit olmak üzere 189 hemzemin geçit bulunduğunu anlatan Dişiaçık, şu bilgileri verdi: "Söz konusu 189 adet hemzemin geçitten 67 adeti, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kullandığı Metro güzergahıdır. Bunların 35'inde bekçi ve bariyer bulunmaktadır. 2001 yılında tasarruf tedbirlerinin uygulanması zorunluluğu sebebiyle, söz konusu geçitlerde çalıştırılan bekçilere fazla mesai tahsis edilemeyince, zaruri olarak bazı geçitleri ikili vardiya şekline dönüştürüldü." Ziya Dişiaçık, vatandaşların hemzemin geçitlerden geçiş yaparken daha dikkatli davranmaya başladıklarını, bunun sevindirici bir durum olduğunu belirterek, "Kazaların daha da azalması en büyük arzumuzdur" dedi.
Demiryolu anayol sayılıyor
Yüksek Planlama Kurulu'nun 1992'de aldığı bir karar ile demiryolunu "anayol" saydığını da anımsatan Dişiaçık, sözlerini şöyle sürdürdü: "Demiryolunun karayolu, köy yolu ve benzeri yollar ile yaptığı kesişmelerde, demiryolu anayol sayılıyor. Bu açıdan vatandaşlarımız hemzemin geçitlerde, daha dikkatli olmak zorundalar. Karayolları Kanunu'nda da yer aldığı gibi hemzemin geçitlere 6 metre kala durup, emniyetlerini aldıktan sonra geçiş yaparlar ise üzücü bir olay yaşamamış olurlar. Demiryolu içinde meydana gelen kazada, hem malından, hem canından olan vatandaşın geride kalanlarından demiryollarının hasarı ile trenin tehirinin masrafı da tahsil ediliyor."
Kazalara sebebiyet verilmemeli
Dişiaçık, 2000 yılında hemzemin geçitlerde 93 kazanın meydana geldiğini, 6 kişin öldüğünü, 42 kişinin de yaralandığını, geçen yıl ise 88 kazada 10 kişinin yaşamını yitirdiğini, 30 kişinin de yaralandığını belirtti. Dişiaçık, geçen yıl meydana gelen kazalarda, demiryollarında 19 milyar 655 milyon liralık maddi hasar oluştuğunu kaydetti. İzmir il merkezinde 44'ü kumandalı, 145'i de serbest geçit olmak üzere 189 hemzemin geçit bulunduğunu anlatan Dişiaçık, şu bilgileri verdi: "Söz konusu 189 adet hemzemin geçitten 67 adeti, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kullandığı Metro güzergahıdır. Bunların 35'inde bekçi ve bariyer bulunmaktadır. 2001 yılında tasarruf tedbirlerinin uygulanması zorunluluğu sebebiyle, söz konusu geçitlerde çalıştırılan bekçilere fazla mesai tahsis edilemeyince, zaruri olarak bazı geçitleri ikili vardiya şekline dönüştürüldü." Ziya Dişiaçık, vatandaşların hemzemin geçitlerden geçiş yaparken daha dikkatli davranmaya başladıklarını, bunun sevindirici bir durum olduğunu belirterek, "Kazaların daha da azalması en büyük arzumuzdur" dedi.
Demiryolu anayol sayılıyor
Yüksek Planlama Kurulu'nun 1992'de aldığı bir karar ile demiryolunu "anayol" saydığını da anımsatan Dişiaçık, sözlerini şöyle sürdürdü: "Demiryolunun karayolu, köy yolu ve benzeri yollar ile yaptığı kesişmelerde, demiryolu anayol sayılıyor. Bu açıdan vatandaşlarımız hemzemin geçitlerde, daha dikkatli olmak zorundalar. Karayolları Kanunu'nda da yer aldığı gibi hemzemin geçitlere 6 metre kala durup, emniyetlerini aldıktan sonra geçiş yaparlar ise üzücü bir olay yaşamamış olurlar. Demiryolu içinde meydana gelen kazada, hem malından, hem canından olan vatandaşın geride kalanlarından demiryollarının hasarı ile trenin tehirinin masrafı da tahsil ediliyor."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.