Hamle yapılmazsa ihracat göçer
İHBİR'in Nisan 2022'de yapılacak genel kurulunda başkan adaylığını açıklayan TAYAŞ Gıda Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kazım Taycı, dünyada şu an talepte artış olduğuna işaret ederek, "İhracatçılarımız devletimizle birlikte doğru adımlar atar, doğru planlamalar yaparsa bu durumu sürdürülebilir hale getirebiliriz. Eğer bunu yapmazsak şu an gerçekleşen yükselişi koruyamayız" dedi.
30.12.2021 23:29:00





YENİ MESAJ / DETAY HABER
136 ülkeye ihracat yapan TAYAŞ Gıda'nın Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kazım Taycı, İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği'nin (İHBİR) Nisan 2022'de yapılacak seçimli olağan genel kurulunda başkan adayı olduğunu açıkladı. Taycı ve yönetimi seçilmeleri halinde hedef ihracat pazarları olarak "Uzakdoğu, Güney Amerika, ABD, Kanada" belirledi. Taycı'nın yönetiminde Başhan Yönetim Kurulu Başkanı Şemsettin Memiş, Naturel Global Yönetim Kurulu Başkanı Kürşad Gülbahar, Haliç International Yönetim Kurulu Üyesi Nermin Çakır, Zirve Çikolata Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gül ve Ak Nişasta Genel Müdürü Hüseyin Eviz yer alıyor.
Bu yıl ihracat iyiydi ancak...
Sektörün yılı yaklaşık 9 milyar dolar ihracatla kapatmasını beklediklerini söyleyen Kazım Taycı, şu bilgileri paylaştı: "Sektörün ihracatındaki bu rakamın yüzde 26'ya yakınını İHBİR'in gerçekleştireceğini tahmin ediyoruz. Hububatın üzerindeki yüzde 70'lik bölüm atıştırmalıklarda. Kalan kısım ise hububattan, direk ham madde ihracatından kaynaklanıyor. Dolayısıyla salgının yavaşlattığı ve akabinde de tekrar harekete geçen bir dünyanın oluşturduğu yüksek taleplerle karşı karşıyayız. İhracatçılarımız devletimizle birlikte doğru adımlar atar, doğru planlamalar yaparsak bu durumu sürdürülebilir hale getirebiliriz. Eğer bunu yapmazsak şu an gerçekleşen yükselişi koruyamayız."
Atıştırmalıkta yakın pazarlar öne çıkıyor
Atıştırmalık grubunun yaklaşık 75 ülkeye ihracat yaptığını vurgulayan Taycı, "Bunun büyük bir bölümünü Ortadoğu, Arap coğrafyası, kısmi olarak da Türk Cumhuriyetleri oluşturuyor. Uzakdoğu, Güney Amerika, ABD ve Kanada gibi ülkelerde zayıfız ve başlıca hedeflerimiz bu pazarlar. Tüm Avrupa nüfusunu topladığımızda 500 milyon yapıyorken, Çin tek başına 1.5 milyarlık bir nüfusa sahip. İthal ürünlere karşı ilgi duyan potansiyel 250 milyon gibi bir nüfus var Çin'de. Çin'e girmek zor... Ancak girdikten, onların mevzuatlarına uyduktan sonra düzenli ve istikrarlı bir piyasaya girmiş oluyorsunuz. Japonlar ve Koreliler her şeyden önce Türk halkı ve Türk milletini sempati ile karşılıyor. Çinliler biraz daha sıkı olsa da ürünlerimize karşı olumsuz bir bakış açıları yok. Doğru hamlelerle yakın zaman içerisinde Türkiye'nin Çin'e en çok ihraç ettiği ürün kalemlerinden bir tanesi de şekerli ve kakaolu mamuller grubu olabilir. Zorlu bir yol olabilir ancak bu kararının arkasında durabilecek firmalar uzun ve orta vadede çok ciddi gelirler elde edebilir. Japonya'ya, Tayland'a, Kore'ye, Tayvan'a, Arjantin'e, Brezilya'ya, Kolombiya'ya ve Peru'ya da gideceğiz" ifadelerini kullandı.
Ham madde peşin parayla satılıyor
Sektörün mevcut durumunu da değerlendiren İHBİR Başkan Adayı Kazım Taycı, "Ham madde bazında baktığımızda şekeri de ithal girdi olarak görecek olursak toplam maliyetlerimiz içerisinde dövize dayalı maliyetler yüzde 75 seviyesinde. Doğru adımları atabilirsek 2022 yılında yaklaşık yüzde 7 ila 10 gibi bir büyüme gerçekleştirebileceğimizi düşünüyoruz. Şu anda firmalarımızın önümüzdeki dört ayının tamamı tam kapasite halinde... Satışta problem yok, alışta problem var. Artık ham madde peşin olarak satılıyor. Pastacılık, kakaolu ve şekerli mamullerin küresel büyüklüğü yaklaşık 240 milyar dolar. Türkiye'deki ihracatımız bu grupta yaklaşık 4 milyar dolar. Bu payı artırmak, daha da önemlisi sürekli artış eğiliminde olmasını sağlamak temel hedefimiz" dedi.
136 ülkeye ihracat yapan TAYAŞ Gıda'nın Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kazım Taycı, İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği'nin (İHBİR) Nisan 2022'de yapılacak seçimli olağan genel kurulunda başkan adayı olduğunu açıkladı. Taycı ve yönetimi seçilmeleri halinde hedef ihracat pazarları olarak "Uzakdoğu, Güney Amerika, ABD, Kanada" belirledi. Taycı'nın yönetiminde Başhan Yönetim Kurulu Başkanı Şemsettin Memiş, Naturel Global Yönetim Kurulu Başkanı Kürşad Gülbahar, Haliç International Yönetim Kurulu Üyesi Nermin Çakır, Zirve Çikolata Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gül ve Ak Nişasta Genel Müdürü Hüseyin Eviz yer alıyor.
Bu yıl ihracat iyiydi ancak...
Sektörün yılı yaklaşık 9 milyar dolar ihracatla kapatmasını beklediklerini söyleyen Kazım Taycı, şu bilgileri paylaştı: "Sektörün ihracatındaki bu rakamın yüzde 26'ya yakınını İHBİR'in gerçekleştireceğini tahmin ediyoruz. Hububatın üzerindeki yüzde 70'lik bölüm atıştırmalıklarda. Kalan kısım ise hububattan, direk ham madde ihracatından kaynaklanıyor. Dolayısıyla salgının yavaşlattığı ve akabinde de tekrar harekete geçen bir dünyanın oluşturduğu yüksek taleplerle karşı karşıyayız. İhracatçılarımız devletimizle birlikte doğru adımlar atar, doğru planlamalar yaparsak bu durumu sürdürülebilir hale getirebiliriz. Eğer bunu yapmazsak şu an gerçekleşen yükselişi koruyamayız."
Atıştırmalıkta yakın pazarlar öne çıkıyor
Atıştırmalık grubunun yaklaşık 75 ülkeye ihracat yaptığını vurgulayan Taycı, "Bunun büyük bir bölümünü Ortadoğu, Arap coğrafyası, kısmi olarak da Türk Cumhuriyetleri oluşturuyor. Uzakdoğu, Güney Amerika, ABD ve Kanada gibi ülkelerde zayıfız ve başlıca hedeflerimiz bu pazarlar. Tüm Avrupa nüfusunu topladığımızda 500 milyon yapıyorken, Çin tek başına 1.5 milyarlık bir nüfusa sahip. İthal ürünlere karşı ilgi duyan potansiyel 250 milyon gibi bir nüfus var Çin'de. Çin'e girmek zor... Ancak girdikten, onların mevzuatlarına uyduktan sonra düzenli ve istikrarlı bir piyasaya girmiş oluyorsunuz. Japonlar ve Koreliler her şeyden önce Türk halkı ve Türk milletini sempati ile karşılıyor. Çinliler biraz daha sıkı olsa da ürünlerimize karşı olumsuz bir bakış açıları yok. Doğru hamlelerle yakın zaman içerisinde Türkiye'nin Çin'e en çok ihraç ettiği ürün kalemlerinden bir tanesi de şekerli ve kakaolu mamuller grubu olabilir. Zorlu bir yol olabilir ancak bu kararının arkasında durabilecek firmalar uzun ve orta vadede çok ciddi gelirler elde edebilir. Japonya'ya, Tayland'a, Kore'ye, Tayvan'a, Arjantin'e, Brezilya'ya, Kolombiya'ya ve Peru'ya da gideceğiz" ifadelerini kullandı.
Ham madde peşin parayla satılıyor
Sektörün mevcut durumunu da değerlendiren İHBİR Başkan Adayı Kazım Taycı, "Ham madde bazında baktığımızda şekeri de ithal girdi olarak görecek olursak toplam maliyetlerimiz içerisinde dövize dayalı maliyetler yüzde 75 seviyesinde. Doğru adımları atabilirsek 2022 yılında yaklaşık yüzde 7 ila 10 gibi bir büyüme gerçekleştirebileceğimizi düşünüyoruz. Şu anda firmalarımızın önümüzdeki dört ayının tamamı tam kapasite halinde... Satışta problem yok, alışta problem var. Artık ham madde peşin olarak satılıyor. Pastacılık, kakaolu ve şekerli mamullerin küresel büyüklüğü yaklaşık 240 milyar dolar. Türkiye'deki ihracatımız bu grupta yaklaşık 4 milyar dolar. Bu payı artırmak, daha da önemlisi sürekli artış eğiliminde olmasını sağlamak temel hedefimiz" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.