logo
15 ARALIK 2025


Gelecekte yapay zekayla duygusal bağ kurulabilir!

Dijitalleşmenin etkisiyle kullanımı yaygınlaşan sanal asistanlar, hayatın her alanında kişiler ve şirketlerin hayatını kolaylaştırırken, sanal asistanların insanlarla duygusal bağ kuracağı bir geleceğin artık mümkün olduğu belirtiliyor.

11.04.2022 01:00:00
Gelecekte yapay zekayla duygusal bağ kurulabilir!
Gelecekte yapay zekayla duygusal bağ kurulabilir!
Dijitalleşmenin hızlanmasıyla kullanımı yaygınlaşan sanal asistanlar, çok sayıda sektörde çalışanların yükünü hafifletirken, şirketlerin bu alandaki yatırımları ve çalışmaları da artıyor.

Her ne kadar istihdama etkisi hala tartışma konusu olsa da yapay zeka ile yapılan işlerin çeşidi ve sayısı gün geçtikçe artmaya devam ediyor.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Levent Gemici, Türkiye'de ve dünyada bu alanda yapılan çalışmalar ve gelinen noktaya ilişkin yaptığı açıklamada, bir sanal asistan ile gerçek bir insan arasında kurulan duygusal bağa odaklanılan "Her" filmini anımsatarak, böyle bir geleceğin olası olduğunu söyledi.

Gemici, Gartner'ın araştırmasına göre, 2025 sonunda dünya çapında büyük firmaların yüzde 30'unun müşteri hizmetleri ve insan kaynakları alanlarında sanal asistan kullanımına başlayacağının öngörüldüğünü belirterek, şunları kaydetti:

"Şu anda daha çok müşteri hizmetleri ve insan kaynakları alanlarında karşılaştığımız sanal asistanlar gelecekte pazarlama, satış, finans gibi alanlarda faaliyetlerini artıracak.

Şimdiden bazı firmalar rezervasyonlarını sanal asistanlarla yapmaya başladı.

Sanal asistanlar farklı sektörlerde de karşımıza çıkacak.

Örneğin, gelecekte enerji, e-ticaret, turizm ve emlakçılık gibi alanlarda asistanların kullanılmasının daha da yaygınlaşmasını bekliyoruz.

Günümüzde neredeyse tüm sektörlerin temel odak alanlarından biri 'Kendin Yap (Do It Yourself-DIY)' hizmetlerini büyütebilmek diyebiliriz.

Dijitalleşme kelimesinin cümle içerisinde kullanılmadığı alan neredeyse hiç kalmadı. Artık sektörler ve kurumlar daha da ötesinin peşinde, dijitalin de üzerine ne inşa ettiğiniz önemli bir mesele haline geldi.

'Dijitalleşen ve kullanıcıların kendi kendine işlemleri yapmasını sağlayacak şekilde evrilen iş süreçlerinde gerçek bir insana olan ihtiyacı nasıl ortak noktada buluşturabiliriz' sorusu da bu 'öte' tanımının ortaya çıkardığı ihtiyacın bir parçası. Tam da bu ihtiyaç noktasında çoğu iş birimi yüzünü kişiselleştirilmiş sanal asistanlara dönmüş durumda."

"TOBi sayesinde önemli bir istihdam yarattık"

Levent Gemici, müşteri temsilcileri ve operasyon perspektifinden bakıldığında, dijital asistanların; başta müşteri temsilcileri olmak üzere firmalarda farklı fonksiyonlarda çalışanların günlük işlerini kolaylaştırıp azaltarak gün içinde daha katma değerli işlere zaman ayırmalarını mümkün kıldığını söyledi.

Gemici, şöyle devam etti:

"Bugün Vodafone'un dijital asistanı TOBi'nin kullanıcılarına destek olduğu 1.000'e yakın işlem sayesinde müşteri temsilcisi arkadaşlarım zamanlarını daha sofistike ve nitelikli işlere, insan yargının önemli olduğu vakalara veya müşterilerimizin ihtiyacına odaklı satış faaliyetlerimize daha fazla ayırabiliyorlar.

Öte yandan, TOBi sayesinde de önemli bir istihdam yarattık diyebiliriz.

TOBi'nin geliştirilmesi, sürekli değişen ve dönüşen kullanıcı ihtiyaçlarına ve ciddi bir dinamizme sahip olan telco sektörüne adapte olacak döngüyü yaratabilmesi için arkasında güçlü bir ekibe ihtiyacınız var.

Bugün TOBi'ye odaklı çalışan koca bir departmanımız var ve bu departmanda iş geliştirme ekibinden tutun da yazılım geliştiricilere, test mühendislerine, DevOPS mühendislerine ve kullanıcı cümlelerini analiz eden ve tasarlayan içerik üreticilerimize kadar birçok takım arkadaşımız mevcut.

Vodafone'da TOBi ile iletişim kuran kullanıcılarımızın yüzde 96'sı bir hafta içerisinde çağrı merkezini aramıyor.

9 milyonluk chat hacmine ve 4 milyon müşteriye sahip bir BOT için bu çok önemli bir rakam ve bu sayede hem kullanıcılarımız 7/24 ihtiyaç duydukları konularda kolayca hizmet alabilirken hem de çağrı merkezimizde operasyonel maliyetlerimizde ciddi bir verimlilik sağlamış oluyoruz."

"TOBi Türkiye'yi, Türkiye de TOBi'yi çok sevdi"

TOBi'nin, dünya çapında kullanılan bir dijital asistan olduğunu belirten Gemici, "Halihazırda İtalya, Almanya, İngiltere dahil 15 Vodafone ülkesinde kullanılıyor.

TOBi'nin kullanım hacmi açısından Türkiye, bu Vodafone ülkeleri içinde başı çekiyor. Başka bir deyişle, TOBi Türkiye'yi, Türkiye de TOBi'yi çok sevdi.

TOBi, Türkiye'de en çok kalan kullanımları öğrenmek ve tarife değişikliği yapmak amacıyla kullanılıyor.

18 ila 25 yaş arası Vodafone müşterileri, TOBi'yi en çok tercih eden müşteriler arasında yer alıyor." ifadelerini kullandı.

Gemici, TOBi'nin, kullanıcıların gerçekleştirmek istediği işlemlerin yüzde 88'ini herhangi bir kanala yönlendirme ihtiyacı duymadan çözdüğünü aktararak, TOBi'yi kullanan kullanıcıların yüzde 96'sının bir hafta içerisinde çağrı merkezini aramadığını bildirdi.

"TOBi o kadar seviliyor ki aylık 8 bini aşkın evlenme teklifi alıyor"

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Gemici,​​​​​​​ TOBi'nin bugün 800'ün üzerinde farklı işlem yapabildiğine işaret ederek, "2021'in bütününde toplam 9,5 milyon tekil kullanıcıya ulaştı, 38 milyon sohbet gerçekleştirdi ve bu sohbetlerin sonunda 650 bin teşekkür aldı.

TOBi o kadar seviliyor ki aylık 8 bini aşkın evlenme teklifi alıyor." dedi.

TOBi'nin Türkçeyi anlama performansına da değinen Gemici, Vodafone için tasarlanan Language Understanding Intelligent Service (LUIS) altyapısı sayesinde Türkçeyi anlayabildiğini, TOBi'nin şu anda yüzde 92'lik doğru anlama ve çözüm oranıyla iyi durumda olduğunu söyledi.

Gemici, "TOBi ekibimiz, geliştirmeler yapmaya ve müşteri deneyimini zenginleştirmeye devam ediyor.

Hedefimiz, müşterilerimizin sürekli değişen ihtiyaçlarının ötesine geçerek onlar için en iyi dijital deneyimi sunmak.

Müşterilerimiz için hizmetlerimize daha hızlı erişim, daha fazla esneklik ve en zengin deneyimi sunmak üzere sürekli yeni yollar deniyoruz.

Türkiye'nin lider sanal asistanı TOBi'yi daha da büyütmek ve geliştirmek için çalışmalarımıza devam edeceğiz." diye konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Su seviyesi hiç bu kadar düşmemişti
Sapanca Gölü alarm veriyor
Gülşah Durmay son yolculuğuna uğurlandı
Gözyaşları sel oldu
İşte ülkemizin getirildiği vahim nokta!
İstanbul'da bir ayda yakalanan 1 ton 144 kilo uyuşturucu sergilendi
Nedir bu barış yasası?
DEM'den 'acilen barış yasası' çağrısı
37 yaşındaki belediye başkanı Gülşah Durbay hayatını kaybetti
Özgür Özel duygularına hakim olamadı
2025'in 11 aylık otomotiv sanayi verileri açıklandı
İhracat yüzde 5 arttı
Şili'de devlet başkanı seçimi sonuçlandı
16 puan farkla aşırı sağın adayı kazandı
İsrail, Batı Şeria'da yıkıma devam ediyor
Nur Şems Mülteci Kampında 25 binayı daha yıkma kararı aldı
Trabzon'da müthiş maç
Trabzonspor: 3 - Beşiktaş: 3
Türkiye’yi derin üzüntüye boğan kayıp
Şehzadeler Belediye Başkanı Gülşah Durbay vefat etti
'CAATSA ve Halkbank davası hariç..'
'Geri kalan alanlarda çok iyiyiz'
ABD'nin Brown Üniversitesinde silahlı saldırı
2 kişi öldü, 8 kişi yaralandı
İsrail'den Hamas'ın üst düzey komutanına hava saldırısı
Raad Saad'ın hedef aldığı saldırıda 4 ölü, 25 yaralı
Suriye'de yeni oyun mu? Pentagon: 'DEAŞ, 2 askerimizi öldürdü'
Suriye İçişleri Bakanlığı: 'Uyarımız dikkate alınmamıştı'
Galatasaray Antalyaspor'u rahat geçti
Galibiyet 4 golle geldi
Su seviyesi hiç bu kadar düşmemişti
Sapanca Gölü alarm veriyor
Gülşah Durmay son yolculuğuna uğurlandı
Gözyaşları sel oldu
İşte ülkemizin getirildiği vahim nokta!
İstanbul'da bir ayda yakalanan 1 ton 144 kilo uyuşturucu sergilendi
Nedir bu barış yasası?
DEM'den 'acilen barış yasası' çağrısı
37 yaşındaki belediye başkanı Gülşah Durbay hayatını kaybetti
Özgür Özel duygularına hakim olamadı
2025'in 11 aylık otomotiv sanayi verileri açıklandı
İhracat yüzde 5 arttı
Şili'de devlet başkanı seçimi sonuçlandı
16 puan farkla aşırı sağın adayı kazandı
İsrail, Batı Şeria'da yıkıma devam ediyor
Nur Şems Mülteci Kampında 25 binayı daha yıkma kararı aldı
Trabzon'da müthiş maç
Trabzonspor: 3 - Beşiktaş: 3
Türkiye’yi derin üzüntüye boğan kayıp
Şehzadeler Belediye Başkanı Gülşah Durbay vefat etti
'CAATSA ve Halkbank davası hariç..'
'Geri kalan alanlarda çok iyiyiz'
ABD'nin Brown Üniversitesinde silahlı saldırı
2 kişi öldü, 8 kişi yaralandı
İsrail'den Hamas'ın üst düzey komutanına hava saldırısı
Raad Saad'ın hedef aldığı saldırıda 4 ölü, 25 yaralı
Suriye'de yeni oyun mu? Pentagon: 'DEAŞ, 2 askerimizi öldürdü'
Suriye İçişleri Bakanlığı: 'Uyarımız dikkate alınmamıştı'
Galatasaray Antalyaspor'u rahat geçti
Galibiyet 4 golle geldi
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.