Evden çalışanlara nacizane 10 öneri!
Koronavirüsün yayılmasına önlem olarak birçok şirket evden çalışma uygulamasına geçti. Yapılan araştırmalar evden çalışmanın pozitif olduğu kadar negatif yönleri olduğunu da ortaya koyuyor.
17.05.2020 17:46:00





Koronavirüsün yayılmasına önlem olarak birçok şirket evden çalışma uygulamasına geçti. Yapılan araştırmalar evden çalışmanın pozitif olduğu kadar negatif yönleri olduğunu da ortaya koyuyor. Wizsight'ın bir araştırmasına göre, evden çalışmanın dezavantajları arasında yüzde 41 oranla sosyalleşememek, yüzde 38 oranla ekip arasında koordinasyonsuzluk ve iş akışında kopukluk olması ve yüzde 31 oranla dikkat dağıtacak çok fazla unsur olması belirtiliyor. Uzmanlar, evden çalışmada çalışanların iş sağlığını etkileyebilecek negatif durumların yaşanmaması adına dikkat edilmesi gerekenleri bir bir ortaya koydu. Uzmanlara göre, göz sağlığını korumak için de bilgisayar ekranının rolü oldukça büyük. Bilgisayarınızda ki karakterler net ve okunabilir olmalı. Eğer ekranınız çok küçükse, ekran çözünürlüğü azaltılmalı. Bununla birlikte her yirmi dakikada bir 20 saniye boyunca en az 6 metre uzağa bakılmalı.
Evden çalışanların dikkat etmesi gereken 10 madde ise şöyle:
Evden çalışanların dikkat etmesi gereken 10 madde ise şöyle:
• Bilgisayar başında iki saatten fazla kesinlikle oturulmamalı.
• Mola vermek, telefonla konuşmak veya bilgisayar dışındaki işler için sık sık ayağa kalkılmalı.
• Ayağa kalkıldığında mümkün olduğu kadar yürünmeli.
• Düzenli aralıklarla mola verilmeli. Günün belirli saatinde örneğin ramazan ayı dışında sabah kahvaltısı ya da öğle yemeği molası verilmeli.
• Düzenli olarak çalışma arkadaşları ile grup mesajlaşması veya görüntülü toplantılar yapılmalı.
• Çalışma rutini oluşturulmalı, çalışmaya belli bir saatte başlayıp bitirilmeli.
• Çalışma için hazırlanmalı ve kıyafet değiştirilmeli.
• Çalışma ortamı sık sık temiz hava ile havalandırılmalı.
• Evden çalışma strese neden olabilir ve çalışanların ruh sağlığını etkileyebilir. Yöneticilerden ve iş arkadaşlarından uzak olmak iş ile ilgili yeterli desteğin alınmasını zorlaştırabilir. Bu nedenle, çalışanlar ve yöneticiler arasında doğrudan iletişim devam etmeli hatta iletişimin sıklığı artırılmalı.
• Çalışanların acil bir durumda temas kurabilecekleri veya yardıma ihtiyaç duyduklarında başvurabilecekleri bir irtibat kişisi veya noktası olmalı. EYÜP KABİL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.