Ankara Üniversitesi TÖMER Türkçe ve Yabancı Dil Araştırma ve Uygulama Merkezi Kayseri Şube Müdürü Oktay Durukan, çocuk kitaplarının, anadilin öğretiminde birinci derecede rol oynadığını söyledi. Durukan, anadilin, duyguların, düşüncelerin ve kültürün aynası olduğunu, ancak temel iyi atılmazsa ileriki yaşlarda birçok zorluklarla karşılaşılmasına neden olabileceğini belirtti. Bu nedenle küçük yaşlardan itibaren çocuğun anadil eğitimine büyük önem verilmesi gerektiğini vurgulayan Durukan, şunları kaydetti: "İnsanların zihinsel gelişimlerinin ve hayatları süresince öğrendiklerinin yüzde 80'ini 12 yaşına kadar öğrendikleri söylenir. Bu dönemde anadil eğitimini güçlü kılacak en önemli araç ise şüphesiz, dil kitaplarıdır. Bu kitaplar çocuğun dünyası göz önünde tutularak hazırlanmalı, duygu ve düşüncelerini yansıtabilecek somut resimlere ve fotoğraflarla bolca yer verilmelidir. Kitapların çok resimli, az sözcüklü sayfalarla başlaması, giderek sözcüklerin artırılması ve resimlerin azaltılması uygundur. Bu resimler de çocuğun ilgisini çekmesi, okuma alışkanlığını ve kitap sevgisini kazanabilmesi açısından özenle seçilmeli, resimlerde düzgün şekillerin ve canlı renklerin kullanılmasına dikkat edilmelidir." Çocuklarının ilk tanıştıkları edebiyat türünün de masallar olduğunu ifade eden Durukan, "Masallar çocuklar için çok önemlidir. Çocuklarla yetişkinler arasında en yakın, en duyarlı ilişki, masallarla kurulabilmektedir. Bu nedenle anadil eğitiminde, çocuklarındüzeyine uygun masallara yeterince yer verilmelidir" dedi.
Türkçe ders kitapları yetersiz
Durukan, anadil öğretiminin esasının okumaya dayandığını belirterek, şöyle devam etti: "Yalnızca okullarda okutulan Türkçe ders kitaplarıyla çocuğa okuma sevgisi ve alışkanlığı kazandırılamaz. Çocukların okuma zevkininve alışkanlığının gelişiminde üzerinde durulması gereken en önemli konu ders dışında okutulan kitaplardır."
Türkçe ders kitapları yetersiz
Durukan, anadil öğretiminin esasının okumaya dayandığını belirterek, şöyle devam etti: "Yalnızca okullarda okutulan Türkçe ders kitaplarıyla çocuğa okuma sevgisi ve alışkanlığı kazandırılamaz. Çocukların okuma zevkininve alışkanlığının gelişiminde üzerinde durulması gereken en önemli konu ders dışında okutulan kitaplardır."