Bulaşıklar hala elde yıkanıyor
P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, Türkiye'de evlerin yüzde 40'ında bulaşık makinesi bulunduğuna işaret ederek, “Türkiye'de tüketicilerin üçte ikisi ise sadece elde bulaşık yıkıyor” dedi
24.11.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - ŞEKERPINAR
Türkiye'de 2 yılda yaklaşık 10 milyon haneye giren, 40 milyonun üzerinde tüketiciye ulaşan Fairy bulaşık deterjanı artık Türkiye'de üretiliyor. P&G'nin Türkiye'deki 25. yılı onuruna Şekerpınar Üretim ve Dağıtım Tesisleri'ne kurulan Fairy üretim hattı, Türkiye'deki tüm iç pazarın Fairy sıvı bulaşık deterjan ihtiyacını karşılayacak kapasite ile çalışıyor. Saatte 15 bin şişe üretim yapan Fairy üretim hattı ile ithalatın azaltılıp yerli üretimin teşvik edilmesine katkı sağlamayı hedefleyen P&G Türkiye, Fairy üretim hattının resmi açılış törenini Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, Kocaeli yerel yönetim erkanı ve P&G çalışanlarının katılımı ile gerçekleştirdi. Saffet Karpat, “20 milyon dolar yatırımla hayata geçirilen Fairy üretim hattı sayesinde P&G Türkiye, artık Fairy'i ithal etmek yerine Türkiye'de üretecek. Böylece ithalatın azaltılıp yerli üretimin teşvik edilmesine, dolayısıyla da cari açığın kapatılmasına katkıda bulunmayı hedefliyoruz” dedi. Türkiye'de elde bulaşık yıkama pazar büyüklüğünün 200 milyon dolar olduğunu ifade eden Saffet Karpat, şu bilgileri verdi: “Türkiye'deki toplam hane sayısının yüzde 40'ında bulaşık makinesi bulunuyor. Makine olmasına rağmen neredeyse tüm hanelerde elde bulaşık yıkama da gerçekleştiriliyor. Türkiye'de tüketicilerin üçte ikisi ise sadece elde bulaşık yıkıyor. Bunun sonucunda, hane başına düşen yıllık sıvı bulaşık deterjanı tüketimi 8 litreye ulaşıyor.”
Türkiye'de 2 yılda yaklaşık 10 milyon haneye giren, 40 milyonun üzerinde tüketiciye ulaşan Fairy bulaşık deterjanı artık Türkiye'de üretiliyor. P&G'nin Türkiye'deki 25. yılı onuruna Şekerpınar Üretim ve Dağıtım Tesisleri'ne kurulan Fairy üretim hattı, Türkiye'deki tüm iç pazarın Fairy sıvı bulaşık deterjan ihtiyacını karşılayacak kapasite ile çalışıyor. Saatte 15 bin şişe üretim yapan Fairy üretim hattı ile ithalatın azaltılıp yerli üretimin teşvik edilmesine katkı sağlamayı hedefleyen P&G Türkiye, Fairy üretim hattının resmi açılış törenini Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, Kocaeli yerel yönetim erkanı ve P&G çalışanlarının katılımı ile gerçekleştirdi. Saffet Karpat, “20 milyon dolar yatırımla hayata geçirilen Fairy üretim hattı sayesinde P&G Türkiye, artık Fairy'i ithal etmek yerine Türkiye'de üretecek. Böylece ithalatın azaltılıp yerli üretimin teşvik edilmesine, dolayısıyla da cari açığın kapatılmasına katkıda bulunmayı hedefliyoruz” dedi. Türkiye'de elde bulaşık yıkama pazar büyüklüğünün 200 milyon dolar olduğunu ifade eden Saffet Karpat, şu bilgileri verdi: “Türkiye'deki toplam hane sayısının yüzde 40'ında bulaşık makinesi bulunuyor. Makine olmasına rağmen neredeyse tüm hanelerde elde bulaşık yıkama da gerçekleştiriliyor. Türkiye'de tüketicilerin üçte ikisi ise sadece elde bulaşık yıkıyor. Bunun sonucunda, hane başına düşen yıllık sıvı bulaşık deterjanı tüketimi 8 litreye ulaşıyor.”
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.