Artık moda esnek çalışma
Küresel eğilimlerden biri olan esnek çalışma, ülkemizde de hızla yaygınlaşmaya başladı. Bir araştırma çalışanların esnek çalışma şartlarına önem verdiğini ortaya çıkartıyor. Buna göre, direktörlerin %34'ü ve yöneticilerin %38'i esnek çalışmayı istiyor
23.10.2015 00:00:00
YENİ MESAJ
Mobilite, esnek ve her yerden çalışma gibi kavramlar, çalışma şekillerini dönüştürmeye başladı. Unify tarafından yayımlanan araştırmaya göre, 2015 yılında 1.3 milyar olan dünyadaki toplam çalışan sayısının yüzde 37.2'sini mobil çalışanlar oluşturuyor. Bu sayının 2020 yılında, Y ve gelecekte Z kuşağı ile birlikte yüzde 50 oranına ulaşması bekleniyor. Küresel çapta tümleşik iletişim hizmetleri sunan Unify, çalışanların yeni çalışma kavramını ve esnek çalışma saatlerini nasıl değerlendirdiklerini gözler önüne seren bir araştırma yaptı. Farklı eğitim kariyerine sahip ve değişik sektörlerdeki 900 çalışanın katılımcı olduğu araştırma sonuçları, işe alım süreçleri ve kariyer planlama adımlarını da değiştirecek nitelikte. Araştırmaya katılan çalışanların yüzde 47'si esnek çalışma şeklinin istedikleri yerde, yüzde 43'ü ise istedikleri an çalışabilmek anlamına geldiğini ifade ediyor. Unify'in yaptığı araştırma, mobil hayat tarzını benimseyen milenyum kuşağının yüzde 89'unun 09:00-18:00 zamanlı bir iş yerinden daha çok esnek çalışma saatleri sunan firmaları tercih edeceğini gösteriyor. Katılımcılar, mobil çalışma planlaması yapabilecekleri iş yerlerinde daha mutlu olacaklarını belirtiyor. Çalışanların akıllı cihaz, bireysel bulut ve mobil uygulamaları kullanmaları, organizasyonlar için de yeniliklerin ve dönüşümün kapısını aralıyor.
Hızla yaygınlaşacak
Kurumların ve bireylerin iletişim alışkanlıklarının da değiştiğini belirten Unify Türkiye Ülke Müdürü Erda Tütüncüoğlu, "Çalışanlar, daha fazla hareket halinde. Artık fiziki olarak belirli mekânlarda bulunma zorunluluğu olmadan da iş süreçleri kesintisiz devam edebiliyor. Kullanımı iyice artan akıllı telefonlar, tabletler, video konferans olanağı ve tümleşik iletişimin sağladığı avantajlar, bu eğilimin hızla yaygınlaşmasını kolaylaştırıyor. Ses, chat, video gibi farklı kanallardan gerçekleştirilebilen iletişim olanakları; satış, pazarlama, iş geliştirme, içerik ve tasarım gibi çalışma alanlarında yoğun olarak kullanılıyor. Unify olarak sağladığımız tümleşik iletişim çözümlerimizi geliştirirken bu gelişmeleri göz önünde bulunduruyoruz.
Çözümlerimizin odağını kuruluşların verimliliklerini artırmak oluşturuyor. Böylece çalışanlar işi organize etmekten çok, iş yapmaya odaklanabiliyorlar." dedi.
Mobilite, esnek ve her yerden çalışma gibi kavramlar, çalışma şekillerini dönüştürmeye başladı. Unify tarafından yayımlanan araştırmaya göre, 2015 yılında 1.3 milyar olan dünyadaki toplam çalışan sayısının yüzde 37.2'sini mobil çalışanlar oluşturuyor. Bu sayının 2020 yılında, Y ve gelecekte Z kuşağı ile birlikte yüzde 50 oranına ulaşması bekleniyor. Küresel çapta tümleşik iletişim hizmetleri sunan Unify, çalışanların yeni çalışma kavramını ve esnek çalışma saatlerini nasıl değerlendirdiklerini gözler önüne seren bir araştırma yaptı. Farklı eğitim kariyerine sahip ve değişik sektörlerdeki 900 çalışanın katılımcı olduğu araştırma sonuçları, işe alım süreçleri ve kariyer planlama adımlarını da değiştirecek nitelikte. Araştırmaya katılan çalışanların yüzde 47'si esnek çalışma şeklinin istedikleri yerde, yüzde 43'ü ise istedikleri an çalışabilmek anlamına geldiğini ifade ediyor. Unify'in yaptığı araştırma, mobil hayat tarzını benimseyen milenyum kuşağının yüzde 89'unun 09:00-18:00 zamanlı bir iş yerinden daha çok esnek çalışma saatleri sunan firmaları tercih edeceğini gösteriyor. Katılımcılar, mobil çalışma planlaması yapabilecekleri iş yerlerinde daha mutlu olacaklarını belirtiyor. Çalışanların akıllı cihaz, bireysel bulut ve mobil uygulamaları kullanmaları, organizasyonlar için de yeniliklerin ve dönüşümün kapısını aralıyor.
Hızla yaygınlaşacak
Kurumların ve bireylerin iletişim alışkanlıklarının da değiştiğini belirten Unify Türkiye Ülke Müdürü Erda Tütüncüoğlu, "Çalışanlar, daha fazla hareket halinde. Artık fiziki olarak belirli mekânlarda bulunma zorunluluğu olmadan da iş süreçleri kesintisiz devam edebiliyor. Kullanımı iyice artan akıllı telefonlar, tabletler, video konferans olanağı ve tümleşik iletişimin sağladığı avantajlar, bu eğilimin hızla yaygınlaşmasını kolaylaştırıyor. Ses, chat, video gibi farklı kanallardan gerçekleştirilebilen iletişim olanakları; satış, pazarlama, iş geliştirme, içerik ve tasarım gibi çalışma alanlarında yoğun olarak kullanılıyor. Unify olarak sağladığımız tümleşik iletişim çözümlerimizi geliştirirken bu gelişmeleri göz önünde bulunduruyoruz.
Çözümlerimizin odağını kuruluşların verimliliklerini artırmak oluşturuyor. Böylece çalışanlar işi organize etmekten çok, iş yapmaya odaklanabiliyorlar." dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.