'Ali'yi seven azap görmez'
Resûlullah (s.a.a.) buyurdu ki: "Ya Ali! Beni hak ile peygamber gönderene and olsun ki, gök ehlinin seni sevdiği gibi yeryüzündekiler de sevseydi, Allah-u Teâlâ hiçbir insana ateş ile azap vermezdi"
05.02.2014 00:00:00
"Selam olsun Yasin ailesine?" (Saffat, 130).
İbn-i Hacer'in nakline göre İbn-i Abbas şöyle dedi: "Âl-i Yasin'den maksat, Âl-i Muhammed'dir." (Sevâiku'l-Muhrika, 11 bab).
Fahri Razi, kendi tefsirinde Ehl-i Beyt'in sahip olduğu beş özelliğin Peygamberle aynı olduğunu belirtir ve bu özellikleri şöyle sıralar:
1- Kur'an'da Peygambere (s.a.a.) ve O'nun eşsiz Ehl-i Beyt'ine selam verilmesi: "Selam olsun bütün peygamberlere" (Saffat, 181). "Selam olsun Yasin (Muhammed) Ehl-i Beyt'ine."
2- Namazın teşehhüd bölümünde Peygambere (s.a.a.) ve Ehl-i Beyt'ine selam verilmesi.
3- Onların masum oluşları ayetlerle sabittir. Peygambere hitaben "Ta-Ha" (Ta-Ha, 1) ve Ehl-i Beyt'e hitaben, "Ey Ehl-i Beyt" (Ahzab, 33).
4- Peygamber ve Ehl-i Beyti'ne sadakanın haram olması.
5- Allah'ın onlara muhabbet ve sevgi gösterilmesini farz kılması: Peygambere (s.a.a.) muhabbet edilmesinin farz kılındığı ayet; Al-i İmran, 31. Ehl-i Beyt'e muhabbetin farz kılındığı ayet ise Şura, 23. (Tefsiru'l-Fahri Razi, c. 26, s. 162, Mısır).
Âl-i Yâsin'den kasıtın Âl-i Muhammed olduğu konusunda âlimler ittifak etmişlerdir, onlardan bazıları: Sahih Müslim, c. 2, s. 231; Müstedrek Ala'l-Sahiheyn, c. 3, s. 146; Sahih Tirmizi, c. 2, s. 393 ve 467; Müsned, İbn-i Hanbel, c. 6, s. 313; Tefsiru'l-Keşşaf, c. 2, s. 329; Menâkıb, Harezmî, s. 35; Sevâiku'l-Muhrika, s. 87; Reşfetu'l-Sadi, s. 16.
"De ki: O Allah, birdir." (İhlas, 1).
Hafız Kunduzî Hanefi'nin nakline İbn-i Abbas, Hz. Resûlullah'tan (s.a.a.) şöyle naklediyor: "Ey Ali! Senin insanlar içindeki misalin Kur'an'daki, 'De ki: O Allah birdir' ayeti gibidir. Kim İhlas suresini bir kere okursa, Kur'an'ın üçte birini okumuş gibidir. Kim onu iki kere okursa, Kuran'ın üçte ikisini okumuş olur. Kim onu üç kere okursa Kur'an'ı tamamen okumuş gibi olur. Ya Ali! Sen de öylesin. Kim seni kalbi ile severse imanın üçte birine sahip olur. Kim seni kalbi ve dili ile severse, imanın üçte ikisine sahip olur. Ve kim seni kalbi, dili ve eli ile severse imanın hepsine sahip olur. Beni hak ile peygamber gönderene and olsun ki, gök ehlinin seni sevdiği gibi yeryüzündekiler de sevseydi, Allah-u Teâlâ hiçbir insana ateş ile azap vermezdi." (Enis Emir, Kur'an'da Ehl-i Beyt, s. 336-337; Yenâbiu'l-Mevedde, s. 125; Meğazilî, Menâkıb, s. 69-70).
İbn-i Hacer'in nakline göre İbn-i Abbas şöyle dedi: "Âl-i Yasin'den maksat, Âl-i Muhammed'dir." (Sevâiku'l-Muhrika, 11 bab).
Fahri Razi, kendi tefsirinde Ehl-i Beyt'in sahip olduğu beş özelliğin Peygamberle aynı olduğunu belirtir ve bu özellikleri şöyle sıralar:
1- Kur'an'da Peygambere (s.a.a.) ve O'nun eşsiz Ehl-i Beyt'ine selam verilmesi: "Selam olsun bütün peygamberlere" (Saffat, 181). "Selam olsun Yasin (Muhammed) Ehl-i Beyt'ine."
2- Namazın teşehhüd bölümünde Peygambere (s.a.a.) ve Ehl-i Beyt'ine selam verilmesi.
3- Onların masum oluşları ayetlerle sabittir. Peygambere hitaben "Ta-Ha" (Ta-Ha, 1) ve Ehl-i Beyt'e hitaben, "Ey Ehl-i Beyt" (Ahzab, 33).
4- Peygamber ve Ehl-i Beyti'ne sadakanın haram olması.
5- Allah'ın onlara muhabbet ve sevgi gösterilmesini farz kılması: Peygambere (s.a.a.) muhabbet edilmesinin farz kılındığı ayet; Al-i İmran, 31. Ehl-i Beyt'e muhabbetin farz kılındığı ayet ise Şura, 23. (Tefsiru'l-Fahri Razi, c. 26, s. 162, Mısır).
Âl-i Yâsin'den kasıtın Âl-i Muhammed olduğu konusunda âlimler ittifak etmişlerdir, onlardan bazıları: Sahih Müslim, c. 2, s. 231; Müstedrek Ala'l-Sahiheyn, c. 3, s. 146; Sahih Tirmizi, c. 2, s. 393 ve 467; Müsned, İbn-i Hanbel, c. 6, s. 313; Tefsiru'l-Keşşaf, c. 2, s. 329; Menâkıb, Harezmî, s. 35; Sevâiku'l-Muhrika, s. 87; Reşfetu'l-Sadi, s. 16.
"De ki: O Allah, birdir." (İhlas, 1).
Hafız Kunduzî Hanefi'nin nakline İbn-i Abbas, Hz. Resûlullah'tan (s.a.a.) şöyle naklediyor: "Ey Ali! Senin insanlar içindeki misalin Kur'an'daki, 'De ki: O Allah birdir' ayeti gibidir. Kim İhlas suresini bir kere okursa, Kur'an'ın üçte birini okumuş gibidir. Kim onu iki kere okursa, Kuran'ın üçte ikisini okumuş olur. Kim onu üç kere okursa Kur'an'ı tamamen okumuş gibi olur. Ya Ali! Sen de öylesin. Kim seni kalbi ile severse imanın üçte birine sahip olur. Kim seni kalbi ve dili ile severse, imanın üçte ikisine sahip olur. Ve kim seni kalbi, dili ve eli ile severse imanın hepsine sahip olur. Beni hak ile peygamber gönderene and olsun ki, gök ehlinin seni sevdiği gibi yeryüzündekiler de sevseydi, Allah-u Teâlâ hiçbir insana ateş ile azap vermezdi." (Enis Emir, Kur'an'da Ehl-i Beyt, s. 336-337; Yenâbiu'l-Mevedde, s. 125; Meğazilî, Menâkıb, s. 69-70).
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.