Trabzon Emniyet Müdürlüğü'nün "www.trabzonemniyet.gov.tr" adresinden ulaşılan sitesinde, sürücülerin trafikte uyması gereken hayati öneme sahip kurallar anlatılıyor. Alınan alkolün etkisiyle sürücünün bir rahatlama ve gevşeme hissedeceğinin ifade edildiği sitede, şunlar kaydediliyor: "Alkolün etkisiyle kişide sahte bir güven duygusu oluşur. İnsanların çoğu, daha fazla içerek bu duyguyu güçlendirmek ister ve bunun sonucunda da alkol limitleri aşılır. 0.5 promil alkol bulunan yani 1 duble rakı içen sürücü, hiç alkol almamış sürücüye göre 2 kat daha fazla kaza riski ile karşı karşıyadır. Alkol oranı 1 promil olursa yani 2 duble rakı içildiği varsayıldığında sürücünün aldığı risk 10 katına çıkacaktır. Bu miktar sizin için hala yeterli değilse ve siz (Ben bir duble daha içerim) diyorsanız alacağınız risk tam 25 katına çıkacaktır."
90 kilometreyle çarpışmak 10. kattan düşmeye eş
Hız artışının, çevredeki bilgileri toplama sürecinde, deneyimli, deneyimsiz tüm sürücülerin, ayırt etme ve tanımlama için gerekli süreyi yok ettiğinin anlatıldığı sitede, birkaç kilometrelik hız artışının yanlış algılama ve yanlış tahmine sebebiyet vermesi sonucu kazaya neden olabilecek bir tehlike olarak pusuda beklediği ifade ediliyor. Hız arttıkça, sürücünün bakışlarının o oranda daha uzağa odaklandığının belirtildiği sitede, şu bilgilere yer veriliyor: "Bunun sonucunda sürücü yol kenarında neler olduğunu, tehlike oluşturabilecek gelişmeler olup olmadığını denetleyemez. Sürat körlüğü, artan hız sonucunda sürücünün yol ve çevresine yönelik görsel verileriyani eşya veya olayları tam anlamıyla algılayamamasıdır. Sürat körlüğünün en büyük tehlikelerinden birisi, sürücünün aracın hızını olduğundan daha az zannetmesidir." Sitede, saatte 30 kilometre hızla seyrederken meydana gelen bir çarpışmada araç içinde maruz kalınacak etkinin, bir apartmanın birincikatından düşmeyle eş bir çarpmanın etkisine sahip olduğunu vurgulanarak, şöyle devam ediliyor: "Çarpışma anındaki hız 50 kilometreye çıktığında çarpmanın etkisiüçüncü kat, 70 kilometreye çıktığında altıncı, 90 kilometreye çıktığında ise onuncu kattan düşmeye eş olacaktır. Bu ifadeler hızın artışı ile birlikte araç içindekilerin maruz kalacakları ölüm riskininnasıl arttığını açık bir şekilde ortaya koymaktadır."
90 kilometreyle çarpışmak 10. kattan düşmeye eş
Hız artışının, çevredeki bilgileri toplama sürecinde, deneyimli, deneyimsiz tüm sürücülerin, ayırt etme ve tanımlama için gerekli süreyi yok ettiğinin anlatıldığı sitede, birkaç kilometrelik hız artışının yanlış algılama ve yanlış tahmine sebebiyet vermesi sonucu kazaya neden olabilecek bir tehlike olarak pusuda beklediği ifade ediliyor. Hız arttıkça, sürücünün bakışlarının o oranda daha uzağa odaklandığının belirtildiği sitede, şu bilgilere yer veriliyor: "Bunun sonucunda sürücü yol kenarında neler olduğunu, tehlike oluşturabilecek gelişmeler olup olmadığını denetleyemez. Sürat körlüğü, artan hız sonucunda sürücünün yol ve çevresine yönelik görsel verileriyani eşya veya olayları tam anlamıyla algılayamamasıdır. Sürat körlüğünün en büyük tehlikelerinden birisi, sürücünün aracın hızını olduğundan daha az zannetmesidir." Sitede, saatte 30 kilometre hızla seyrederken meydana gelen bir çarpışmada araç içinde maruz kalınacak etkinin, bir apartmanın birincikatından düşmeyle eş bir çarpmanın etkisine sahip olduğunu vurgulanarak, şöyle devam ediliyor: "Çarpışma anındaki hız 50 kilometreye çıktığında çarpmanın etkisiüçüncü kat, 70 kilometreye çıktığında altıncı, 90 kilometreye çıktığında ise onuncu kattan düşmeye eş olacaktır. Bu ifadeler hızın artışı ile birlikte araç içindekilerin maruz kalacakları ölüm riskininnasıl arttığını açık bir şekilde ortaya koymaktadır."