logo
11 HAZİRAN 2024

Toyota stratejisi çöktü

27.04.2011 00:00:00
Toyota'nın "otomobillerin temel parçalarını Japonya'da üretme ve Türkiye dahil dünyanın dört bir köşesinde montaj fabrikaları kurma" ilkesine dayalı stratejisi, tsunami felaketi sonucu çöktü. Üretimi azalan Toyota, dünyanın en büyük otomotiv şirketi unvanını kaybetmek üzere

Dünyanın en büyük otomotiv şirketi Toyota, 11 Mart'ta meydana gelen deprem ve tsunami felaketinin yol açtığı parça sıkıntısı yüzünden Japonya'daki üretiminin mart ayında geçen yıl aynı aya göre yüzde 62.7 azalarak, 129 bin 491 adede gerilediğini açıkladı. Bu, Toyota'nın üretim rakamlarını vermeye başladığı 1976 yılından bu yana en düşük seviye oldu. Mart ayında ülkenin ikinci büyük otomotiv şirketi Nissan'ın üretimi yüzde 52.4 azalarak 47 bin 590 adet, Honda'nın üretimi yüzde 62.9 düşerek 34 bin 754'e geriledi.  Toyota'nın mart ayında küresel üretimi de geçen yıl aynı aya göre yüzde 29.9 azalışla 542 bin 465 adet olurken, Japonya'daki satışları yüzde 45 azaldı. Tokai-Tokyo Securities şirketinden Mamoru Kato, "Tsunami felaketinin Toyota üzerindeki etkisi oldukça ciddi. Toyota'nın ülke içindeki parça üreticilerine bu kadar bağımlı olması nedeniyle tedarik zincirindeki önemli bir aksama üretimine zarar verebilir" dedi. Toyota'nın nisan-haziran çeyreğinde zararının 12,2 milyar dolar ve temmuz-eylül çeyreğinde de 6.08 milyar doları bulabileceğini ifade eden Kato, Toyota'nın bu yıl küresel üretiminin 7.7 milyon adet olacağı açıklamasıyla ilgili olarak ise üretimdeki aksaklıklar nedeniyle bu rakamın 6 milyon adete inebileceğini söyledi. Şirket geçen hafta, deprem ve tsunamiden sonra ortaya çıkan parça sıkıntısına bağlı olarak küresel araç üretiminin bu yıl kasım ya da aralık ayına kadar normale dönmeyeceğini açıklamış, Toyota Başkanı Akio Toyoda, otomotiv üretiminde meydana gelen gecikmeler nedeniyle müşterilerden özür dilemişti. Parça sıkıntısının üretimde yol açtığı aksaklıklar nedeniyle üretim kaybı 260 bin aracı bulan Toyota, geçen hafta başında mart ayından bu yana ilk kez Japonya'daki bütün fabrikalarında araç üretimine yüzde 50 kapasiteyle başlamıştı. Tayland ve Hindistan dahil 8 Asya ülkesindeki fabrikaları 25 Nisan ve 4 Haziran arasında yüzde 50 kapasiteyle çalışacak. Toyota'nın Çin'deki fabrikalarında da üretimin kapasitesi 3 Haziran'a kadar yüzde 30-50 seviyesinde seyredecek.

Ünvanını yitirebilirJapon şirketinin üretimdeki kaybı nedeniyle dünyanın en büyük otomotiv şirketi unvanını yitirebileceği belirtiliyor. Geçen yıl Toyota 8.42 milyon araç satışıyla ilk sırada yer alırken, ABD'li General Motors, Çin'deki satış patlamasının da verdiği destekle 8.39 milyon araç satışıyla Toyota'yı takip etmişti.                
O görüşme gerçekleşti
Erdoğan Sinan Ateş'in eşi ile görüştü
Hem işgalci hem gaspçı
İsrail Filistin'in parasına da çöküyor
Beklenen görüşme gerçekleşti
Özel ve Erdoğan ne konuştu?
Blinken, İsrail'in muhalif liderleriyle görüştü
Liderler 'maksimum baskı' istiyor
İsrail öldürmeye devam ediyor
BMGK'da ateşkes kararı çıkmıştı
Havalimanları 5 ayda 82 milyon yolcuya hizmet verdi
Uçak trafiği yüzde 8.4 arttı
Sinop'ta feci kaza
2'si doktor 4 kişi öldü
Vatandaş gıdaya para ayıramıyor
En fazla pay kiraya gidiyor
Tekstil atölyesinde facia
11 yaşındaki çocuk işçi can verdi
Kokoreçte müthiş iddia
İthal bağırsak yerli diye satılıyor
Yerli de değil, milli de!
İthal ettiği paslanmazı inceltiyor!
Denemekte fayda var
YKS'nin en ilginç sorusu
BMGK'dan bir ilk
Gazze için ateşkes kararı
Ünlü müteahhitten çarpıcı açıklamalar...
'İnşatta maliyet işini ben de anlamıyorum'
Kuralları ihlalde ustalar!
'Dışardaki menü fiyatlarıyla içerdekilerini karşılaştırın'
O görüşme gerçekleşti
Erdoğan Sinan Ateş'in eşi ile görüştü
Hem işgalci hem gaspçı
İsrail Filistin'in parasına da çöküyor
Beklenen görüşme gerçekleşti
Özel ve Erdoğan ne konuştu?
Blinken, İsrail'in muhalif liderleriyle görüştü
Liderler 'maksimum baskı' istiyor
İsrail öldürmeye devam ediyor
BMGK'da ateşkes kararı çıkmıştı
Havalimanları 5 ayda 82 milyon yolcuya hizmet verdi
Uçak trafiği yüzde 8.4 arttı
Sinop'ta feci kaza
2'si doktor 4 kişi öldü
Vatandaş gıdaya para ayıramıyor
En fazla pay kiraya gidiyor
Tekstil atölyesinde facia
11 yaşındaki çocuk işçi can verdi
Kokoreçte müthiş iddia
İthal bağırsak yerli diye satılıyor
Yerli de değil, milli de!
İthal ettiği paslanmazı inceltiyor!
Denemekte fayda var
YKS'nin en ilginç sorusu
BMGK'dan bir ilk
Gazze için ateşkes kararı
Ünlü müteahhitten çarpıcı açıklamalar...
'İnşatta maliyet işini ben de anlamıyorum'
Kuralları ihlalde ustalar!
'Dışardaki menü fiyatlarıyla içerdekilerini karşılaştırın'
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.