Telefon dolandırıcılarını şikayet edin
Tüketiciyi Destekleme Derneği (TUKDES) Genel Başkanı Süleyman Bakal, telefon dolandırıcılığı olaylarında bu kişilerin numaralarının engellenmesi yerine ilgili kurumlara şikayet edilmesi gerektiğini söyledi
22.09.2019 00:00:00
Bakal; mesaj, elektronik posta ya da sesli arama yapan dolandırıcıların sayısının arttığını belirterek, vatandaşların bu konuda duyarlı olmalarını istedi. Ticaret Bakanlığına yapılan şikayetlerin değerlendirilmesinin akabinde idari para cezasının uygulandığını aktaran Bakal, "Telefon dolandırıcıları, Ticaret Bakanlığı sitesinden ya da e-Devlet üzerinden on-line olarak şikayet edilebilir.
Bizzat Ticaret İl Müdürlüklerine şikayette bulunulabilir. Daha ötesinde savcılığa şikayet edilebilir. Telefon dolandırıcılarını engellemek yerine şikayet edin. Muhakkak ki karşılığını bulacaksınız. Vatandaşların şikayet etmemesi dolandırıcıların önünü açıyor" dedi. Bakal, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nu çiğneyenler hakkında yapılacak her şikayetin titizlikle incelendiğini vurguladı.
Bizzat Ticaret İl Müdürlüklerine şikayette bulunulabilir. Daha ötesinde savcılığa şikayet edilebilir. Telefon dolandırıcılarını engellemek yerine şikayet edin. Muhakkak ki karşılığını bulacaksınız. Vatandaşların şikayet etmemesi dolandırıcıların önünü açıyor" dedi. Bakal, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nu çiğneyenler hakkında yapılacak her şikayetin titizlikle incelendiğini vurguladı.
Arayan kişinin numarasını engellemenin bir çözüm olmadığına işaret eden Bakal, şöyle konuştu:
"Vatandaşlarımız, önce telefonlarına gelen mesajı siliyor, arayan numarayı da engelliyor fakat 'Bilgilerimizin bu insanlarda ne işi var?' sorusunu kendimize bir sormamız lazım. Telefon numaralarımız nereden ellerine geçiyor? Nasıl önlem almalıyız? Bunlar çözüm değil. Başka birini arıyorlar ve dolandırıcılığa devam ediyorlar. Aslında şikayet edilmedikçe bu dolandırıcılar yüz buluyorlar." AA