Ramazan'da internet kullanımı arttı
Ramazan ayında internette diğer aylara göre çok daha fazla vakit geçirildiği ortaya çıktı. Ramazan ayında Müslüman nüfusunun yoğunlukla yaşadığı aralarında Türkiye'nin de bulunduğu bölgelerde sosyal medya platformlarında diğer zamanlara göre 58 milyon saat daha fazla vakit geçirildi
28.05.2019 00:00:00
Facebook'un Orta Doğu ve Kuzey Afrika sorumlusu Ramez Shehadi, Ramazan ayında Müslüman nüfusunun yoğunlukla yaşadığı bölgelerde Facebook, Instagram ve YouTube gibi platformlarda diğer zamanlara göre 58 milyon saat daha fazla vakit geçirildiğini açıkladı. İnsanların bu dönemde daha az çalıştığının altını çizen Shehadi, daha fazla boş vakti olan Müslümanların senenin diğer aylarına göre internette yüzde 5 daha fazla vakit geçirdiğini belirtti.
Google'ın verileri de Ramazan döneminde Orta Doğu ve Kuzey Afrika'da, YouTube gibi platformlarda dizi izleme oranının yüzde 151 arttığını gösteriyor.
Birçok şirketin bu dönemde daha fazla reklam verdiğini vurgulayan Shehadi, "Gelirimiz insanların platformlarımızda geçirdiği zamana bağlı. Reklam verenlerin tek amacı daha fazla kişilere ulaşmak... Ramazan ayı daha enteresan olabiliyor" diye konuştu.
Google'ın verileri de Ramazan döneminde Orta Doğu ve Kuzey Afrika'da, YouTube gibi platformlarda dizi izleme oranının yüzde 151 arttığını gösteriyor.
Birçok şirketin bu dönemde daha fazla reklam verdiğini vurgulayan Shehadi, "Gelirimiz insanların platformlarımızda geçirdiği zamana bağlı. Reklam verenlerin tek amacı daha fazla kişilere ulaşmak... Ramazan ayı daha enteresan olabiliyor" diye konuştu.
Türkiye'de de artış var
Türkiye'de de Ramazan ayında internet kullanımının ciddi anlamda arttığı gözlemleniyor. Geçtiğimiz yıllarda TTNet tarafından sunulan verilere göre Türkiye'de internet kullanımında yüzde 7 oranında bir artış oluyor. Aynı verilere göre Ramazan ayı, Türk kullanıcıların gündüz internette daha çok bulunmalarını da beraberinde getirdi.
Türkiye'deki internet kullanıcılarının önemli bir bölümü iftarı beklerken vaktini sanal ortamda değerlendirmeyi tercih ediyor. Ramazan içinde internet kanalıyla sunulan eğlence içeriklerine de ilgi artıyor.
Müslümanlar için en kutsal sayılan ayda halkın yüzde 6.5'i daha fazla video izliyor.
Ramazan ayı dolayısıyla sahur vaktinde yapılan online alışveriş bir önceki aya göre 3'e katlanırken, tüketicilerin en çok satın aldığı ürünler cep telefonu, elektrikli süpürge, televizyon, dizüstü bilgisayar, ütü, lastik, bebek bezi, kedi maması, vantilatör ve kahve makinesi oldu.
HABER MERKEZİ