logo
11 HAZİRAN 2024

Kar altında kalan karayolları

14.01.2015 00:00:00
Ülkemiz son yılların en yoğun kış mevsimini yaşıyor. Birçok ilde okullar günlerdir tatil. Ders yapılamıyor. Kar yaşamı olumsuz etkiliyor.Eskişehir'de on günden fazla aralıklarla yağan kar yağışı sonucu kar kalınlığı 70 cm. geçmişken bu satırları kaleme aldığım esnada kar yağışı tekrar başladı ve devam ediyor.Geçtiğimiz günlerde Eskişehir'in diğer illerle bağlantı yollarının kapandığı haberini alınca şaşırdık doğrusu. Hemen arkasından www.gumushane.gen.tr'de benzer bir haberi farklı formatta okuyunca ister istemez "acaba, neden ve niçin" sorularını kendi kendimize sormaya başladık.Eskişehir ve Gümüşhane başta olmak üzere yurdumuzun birçok ilinde yaşananları yan yana koyduğumuzda son zamanlarda bu kurumda yaşanan acı gerçeklerle yüzleştiğimizi görüyoruz.Haber sitesinden öğrendiğimize göre Gümüşhane-Erzincan arasında bulunan Pöske Dağında, Karayolları ekiplerinin kendilerini dört gündür mağdur ettiğini haykıran araç sahipleri "Gelse çalışsalardı, bir greyder yollasalardı bu yol şimdiye açılırdı" diyorlar. Ama seslerini günler geçiyor kimselere duyuramıyorlar.Karayollarından emekli olduğunu söyleyen bir kişi, "Karayolları her gün bir greyderini buraya yollasaydı bu yol şimdiye çoktan açılırdı. Telefon açıyoruz, tipi var gelemiyoruz diyorlar. Müteahhit kendi cebini doldurmak için araçları göndermiyor" ifadelerini kullanarak tepkisini dile getiriyor.Kelkit Belediye Başkanı, Jandarma Komutanı mağdur yolcuların ve sürücülerin ziyaretine gidiyor ancak çile ıstırap devam ediyor. Yollar açılmıyor açılamıyor. Aynı ıstırabın ve çilenin bir benzeri Eskişehir-Kütahya karayolunda yaşandı. Yol ulaşıma kapandı. Yolcular, sürücüler, öğrenciler kendilerine ulaşacak bir el bekliyor. Saatler geçiyor yol trafiğe bir türlü açılamıyor. Karayolları kurumuna burada da tepki var.Karayollarında alışık olmadığımız böylesi olumsuzlukların önceleri yaşanıyor muydu, diye haklı bir soruyu sorabiliriz. Bu sorunun cevabını Karayollarına yıllarını vermiş bir dostuma sordum. Aldığım cevaplar içimi acıttı sevgili okuyucular.Karayolları, karla mücadele çalışmaları başta olmak üzere yol yapım-bakım hizmetlerini özelleştirdiğini anlattı bana dostum. Yüklenici firma eliyle bu tür hizmetleri yerine getirildiğinden bahsetti. Şayet yıllar önce böyle yol kapanmalarının yaşanması ne mümkün diye geçmişte yaptıkları hizmetleri anlattı. Sitemi vardı yapılanlara. Yüklenici firma gerekli tedbir ve önlemlerini şayet almıyorsa işte yukarıda belirttiğimiz sorunlar vatandaşımızın canını acıtıyor yollarda çile çekilmesine sebep oluyor.Bakınız Kütahya yolunda yüklenici firmanın Kar Savurucu olarak adlandırdığımız Rotatif aracının bulunmayışı yolun kapanmasına sebep oldu. İnsanlar saatlerce yolda mağdur kaldılar. Büyükşehir Belediye Başkanımızın direktifiyle yola Rotatif (Kar püskürtme) aracını sevk ederek gerekli müdahalede bulunup yolu ulaşıma açtık. Görebildiğim kadarıyla Pöske Dağında da benzer durum var. Fırtına ve tipi ile mücadelede kar kalınlığının arttığı kesimlerde Dozer yahut kar püskürtme araçlarının devreye konulması gerekirdi. Şayet yüklenici firmanın elinde bu araçlar bulunmuyorsa olan vatandaşa oluyor.Yetişmiş personelini emekliye sevk eden veya başka bir ile görevlendirerek yol işlerini firmalara yaptırmaya çalışan Karayollarını bundan sonra daha büyük sıkıntıların ve sorunların beklediğini görmek lazım. Umarız yetkililer yaşananlardan gerekli dersleri çıkarırlar.Yüklenici firmanın akaryakıt, yedek parça gibi kriterleri düşünerek kar yapma arzusunu da buna eklersek özellikle karla mücadelede tecrübeli ve yetişmiş personele fazla ücret vermemek için acemi şoför ve operatörlerle karla mücadele yapması yollarda yaşanan bu sorunların sebeplerinden sadece bir kaçı sevgili okuyucular.Eskişehir'de 4000 Km.yi geçen köy yollarını, yoğun kar yağışına rağmen açık tutmayı başarırken il ve ilçe yollarının Karayolları tarafından açılamaması tek bir cümle ile özetlenebilir. Yağan karda karayolları karın altında kaldı.Dileyelim çığ altında kalmadan gerekli önlemleri alırlar...
 
Hüseyin Turhan / diğer yazıları
İsrail öldürmeye devam ediyor
BMGK'da ateşkes kararı çıkmıştı
Havalimanları 5 ayda 82 milyon yolcuya hizmet verdi
Uçak trafiği yüzde 8.4 arttı
Sinop'ta feci kaza
2'si doktor 4 kişi öldü
Vatandaş gıdaya para ayıramıyor
En fazla pay kiraya gidiyor
Tekstil atölyesinde facia
11 yaşındaki çocuk işçi can verdi
Kokoreçte müthiş iddia
İthal bağırsak yerli diye satılıyor
Yerli de değil, milli de!
İthal ettiği paslanmazı inceltiyor!
Denemekte fayda var
YKS'nin en ilginç sorusu
BMGK'dan bir ilk
Gazze için ateşkes kararı
Ünlü müteahhitten çarpıcı açıklamalar...
'İnşatta maliyet işini ben de anlamıyorum'
Kuralları ihlalde ustalar!
'Dışardaki menü fiyatlarıyla içerdekilerini karşılaştırın'
Patır patır dökülecekler
Onaracak usta yetişmiyor
İsrail sözcüsü gibi!
'Ateşkes istiyorsanız Hamas'a baskı yapın'
Hafta boyunca yanacağız
Bazı illerde 40 dereceyi geçecek
İsrail vatandaşları giremez!
Gazze vahşetine dikkat çekici tepki
İsrail öldürmeye devam ediyor
BMGK'da ateşkes kararı çıkmıştı
Havalimanları 5 ayda 82 milyon yolcuya hizmet verdi
Uçak trafiği yüzde 8.4 arttı
Sinop'ta feci kaza
2'si doktor 4 kişi öldü
Vatandaş gıdaya para ayıramıyor
En fazla pay kiraya gidiyor
Tekstil atölyesinde facia
11 yaşındaki çocuk işçi can verdi
Kokoreçte müthiş iddia
İthal bağırsak yerli diye satılıyor
Yerli de değil, milli de!
İthal ettiği paslanmazı inceltiyor!
Denemekte fayda var
YKS'nin en ilginç sorusu
BMGK'dan bir ilk
Gazze için ateşkes kararı
Ünlü müteahhitten çarpıcı açıklamalar...
'İnşatta maliyet işini ben de anlamıyorum'
Kuralları ihlalde ustalar!
'Dışardaki menü fiyatlarıyla içerdekilerini karşılaştırın'
Patır patır dökülecekler
Onaracak usta yetişmiyor
İsrail sözcüsü gibi!
'Ateşkes istiyorsanız Hamas'a baskı yapın'
Hafta boyunca yanacağız
Bazı illerde 40 dereceyi geçecek
İsrail vatandaşları giremez!
Gazze vahşetine dikkat çekici tepki
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.