Dünden devam..
Bu haller kendilerinde görülenler ise içerisinde bulundukları hali aşmak isteyenler, yanıp tutuşanlar ve meczuplardır.
Her an ömrünüz azalıyor, eceliniz yaklaşıyor. Dünya dürülecek, altı üstüne gelecek. Kurtuluş, amel defterini sâlih amel ve ahlâkla kapatan içindir. Amel defterini günah ve hatalarla kapatan ise, hüsrana uğrar. Siz kendinizi insanların yere yayıldığı, dağların parça parça olduğu ve kayaların ufalandığı Kıyâmet gününde kabul ederek, sâlih amel işlemekte acele edin. Aşırı da gitmeyin.
"Ebrarin iyilikleri, mukarrabinin kötülükleri gibidir". Yani Mukarreb olan Allah dostu, hatırına gelenleri ve bütün anlarını kontrol altında tutar, bunları ihmal etmeyi zelle (küçük günah) kabul eder. Ayrıca o nefsin arzularına gem vurur, nefesinin çıkışını murakabe eder, günahkâr bir insanın günahından korktuğu gibi iyiliklerinin kabul edilmeyeceğinden korkar. Ebrar olanlar ise bunlara muktedir değildirler.
Mukarreb bir Allah dostu cezbe halinde ah, of demez, ellerini çarpmaz, bağırmaz, elbisesini yırtmaz, başını taşlara vurmaz, havada uçmaz, suda yürümez, şaşkın şaşkın dolaşmaz. Bu haller onlarda görülmeyince, bazı ehl-i tarik onların iyiliklerini kötülük sanmışlardır. Halbuki mukarreblerin kötülük zannedilen halleri sırf iyiliktir.
Bu haller kendilerinde görülenler ise içerisinde bulundukları hali aşmak isteyenler, yanıp tutuşanlar ve meczuplardır.
Her an ömrünüz azalıyor, eceliniz yaklaşıyor. Dünya dürülecek, altı üstüne gelecek. Kurtuluş, amel defterini sâlih amel ve ahlâkla kapatan içindir. Amel defterini günah ve hatalarla kapatan ise, hüsrana uğrar. Siz kendinizi insanların yere yayıldığı, dağların parça parça olduğu ve kayaların ufalandığı Kıyâmet gününde kabul ederek, sâlih amel işlemekte acele edin. Aşırı da gitmeyin.
"Ebrarin iyilikleri, mukarrabinin kötülükleri gibidir". Yani Mukarreb olan Allah dostu, hatırına gelenleri ve bütün anlarını kontrol altında tutar, bunları ihmal etmeyi zelle (küçük günah) kabul eder. Ayrıca o nefsin arzularına gem vurur, nefesinin çıkışını murakabe eder, günahkâr bir insanın günahından korktuğu gibi iyiliklerinin kabul edilmeyeceğinden korkar. Ebrar olanlar ise bunlara muktedir değildirler.
Mukarreb bir Allah dostu cezbe halinde ah, of demez, ellerini çarpmaz, bağırmaz, elbisesini yırtmaz, başını taşlara vurmaz, havada uçmaz, suda yürümez, şaşkın şaşkın dolaşmaz. Bu haller onlarda görülmeyince, bazı ehl-i tarik onların iyiliklerini kötülük sanmışlardır. Halbuki mukarreblerin kötülük zannedilen halleri sırf iyiliktir.