Elektrikli otoyla seyahat daha pahalı!
Avrupa'nın önde gelen şarj istasyonu şirketlerinden Ionity, kWh ücretlerine zam yapma kararı aldı. Son açıklanan zamlarla birlikte elektrikli aracın bataryasını doldurmak benzinli bir aracın deposunu doldurmaktan daha pahalıya geliyor
20.01.2020 18:08:00
Audi, BMW, Mercedes-Benz, Ford ve Porsche'un ortak girişimi olarak 2016'da kurulan, Avrupa genelinde elektrikli otomobiller için şarj istasyonları işleten Münih merkezli Ionity şirketi, 31 Ocak 2021'den itibaren geçerli olacak yeni fiyatlarını açıkladı. 8 euro olan sabit abonelik ücretine ilave 0.79 €/kWh (5.20 TL) fiyat uygulanacak. Bu şartlarda 60 kWh gücünde bataryaya sahip bir araç 47 euroya dolarken, 100 kWh için ödenecek bedel 79 euroyu bulacak. 100 km'de ortalama 20 kWh tüketen bir elektrikli otomobil, km başına 0.16 euro harcayacak. Aynı otomobilin evde şarj edilmesi durumunda km maliyeti 0.2 ya da 0.3 euroya geliyor.
Benzinli oto daha hesaplı
Renault Zoe'yi örnek olarak alırsak, Ionity'nin yeni fiyatlarıyla 100 km'lik bir yol 15.80 euroya mal oluyor. Aynı yolu benzinli bir Clio ile kat ettiğinizde maliyet 10 euronun altında kalıyor (benzinin litre fiyatını 1.5 euro, aracın ortalama tüketimini de 6.01/100 km olarak hesaplandı.) Bu şartlarda elektrikli aracı otoyollardaki Ionity istasyonlarında şarj etmek, benzinli ya da dizel aracın deposunu doldurmaktan daha pahalı oluyor.
Yerli oto ne kadar harcayacak?
Avrupa'da elektrikli bir otomobilin ne kadar yakıt harcayacağı halihazırda biliniyor. Peki ya Türkiye'nin yerli otomobili ne kadar harcayacak? Yerli otomobil bugün yollarda olsa Ionity şirketinin 31 Ocak'ta devreye girecek zamlarından sonra Avrupa genelindeki maliyetlerin daha altında bir maliyetin olması zor. Bir de elektrikli araçlarda pil ömrü var. 8 yıl kadar ömrü olan ve bu sürenin sonunda yeni pil satın alınması gereken elektrik araçların maliyetini bu pil ücretleri de yükseltiyor. Üstelik kullanıldıkça da pillerdeki verim doğal olarak düşecek ve kilometre maliyeti de artacak.
YENİ MESAJ
Benzinli oto daha hesaplı
Renault Zoe'yi örnek olarak alırsak, Ionity'nin yeni fiyatlarıyla 100 km'lik bir yol 15.80 euroya mal oluyor. Aynı yolu benzinli bir Clio ile kat ettiğinizde maliyet 10 euronun altında kalıyor (benzinin litre fiyatını 1.5 euro, aracın ortalama tüketimini de 6.01/100 km olarak hesaplandı.) Bu şartlarda elektrikli aracı otoyollardaki Ionity istasyonlarında şarj etmek, benzinli ya da dizel aracın deposunu doldurmaktan daha pahalı oluyor.
Yerli oto ne kadar harcayacak?
Avrupa'da elektrikli bir otomobilin ne kadar yakıt harcayacağı halihazırda biliniyor. Peki ya Türkiye'nin yerli otomobili ne kadar harcayacak? Yerli otomobil bugün yollarda olsa Ionity şirketinin 31 Ocak'ta devreye girecek zamlarından sonra Avrupa genelindeki maliyetlerin daha altında bir maliyetin olması zor. Bir de elektrikli araçlarda pil ömrü var. 8 yıl kadar ömrü olan ve bu sürenin sonunda yeni pil satın alınması gereken elektrik araçların maliyetini bu pil ücretleri de yükseltiyor. Üstelik kullanıldıkça da pillerdeki verim doğal olarak düşecek ve kilometre maliyeti de artacak.
YENİ MESAJ