Ekonomik kriz, Türkiye'de dizel pazarının büyümesine neden oldu. Benzinli otomobillere göre daha ekonomik olan dizel otomobillerin pazar payı, 2002 yılında bir önceki yıla göre 3 kat büyüdü. 2001 yılında toplam pazarda yüzde 3-4 olan dizel otomobillerin payı, 2002 yılının dokuz aylık döneminde yüzde 12'ye yükseldi. Dizellerin pazar payının 2003 yılında yüzde 17'ye yükseleceği tahmin ediliyor. Ford'un yeni Duratorq TDCi dizel modellerinin tanıtımı için Kocaeli Körfez Pisti'nde gerçekleştirilen test sürüşü organizasyonunda konuşan Ford Otosan Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Nigel Sharp, dizel otomobillerin pazar payının yüzde 4'den 12'ye çıkmasının en önemli nedeninin 'ekonomik kriz' olduğunu söyledi. Bir ay önce tanıtımı yaptıkları Fiesta'nın satışlarının yüzde 50'sinin de dizel olduğunu belirten Sharp, bunun dizel otomobillere olan ilginin bir göstergesi olduğunu kaydetti. Sharp, ekonomik olması nedeniyle dizel otomobillerin, Avrupa'da olduğu gibi Türkiye'de de tercih edilmeye başlandığını belirterek, "Türkiye'de dizel pazarı hızla büyümeye rağmen, hálá Avrupa'nın gerisinde'' dedi.