MasterCard tarafından gerçekleştirilen MasterIndex Araştırması'na göre, araştırmaya katılanların yüzde 73'ü Babalar Günü'nden haberdar. Anneler Günü için hediye alacağım diyenlerin oranı yüzde 48 iken bu rakam Babalar Günü için yüzde 51'e çıkıyor. Babalar Günü için ayrılan ortalama hediye bütçesi 53 TL. Anneler Günü için ise bu rakam 51 TL'ydi YENİ MESAJ - İSTANBULMasterCard tarafından Türkiye'nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde 1000 kişi üzerinde yapılan MasterIndex Araştırmasına göre, Babalar Günü'nün bilinirlik oranı yüzde 73... Sonuçlar erkeklerin (yüzde 78), kadınlara oranla (yüzde 68) Haziran ayında Babalar Günü olduğunun daha çok farkında olduğunu gösteriyor. MasterIndex araştırmasına göre, bilinirlik oranı 2011 yılı Anneler Günü için yüzde 82 olarak ifade edilmişti. Anneler Günü için hediye alma oranı yüzde 48 iken Babalar Günü için katılımcıların yüzde 51'i hediye alma planları olduğunu belirtti. Bu kişilerin yüzde 75'i bir kişiye, yüzde 23'ü ise iki kişiye Babalar günü hediyesi almayı planlıyor. Araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 14'ü ise hediye alıp almama konusunda kararsız. Bölgesel olarak bakıldığında ise, İç Anadolu Bölgesi yüzde 40 ile hediye alma planında öne çıkıyor. Sonuçlar gelir seviyesine göre incelendiğinde hediye alma planının gelir seviyesine paralel olarak arttığı görülüyor. Yüksek gelir seviyesindekilerin yüzde 60'ı hediye almayı planlarken, düşük gelir grubunda bu oran yüzde 20. Ortalama hediye bütçesi 53 TL MasterIndex Araştırmasına göre Babalar Günü hediyesi için ayırmayı planladığımız ortalama bütçe 53 TL. Bu rakam yüksek gelir grubunda ortalama 68 TL iken düşük gelir grubunda 38 TL'ye kadar iniyor. Ortalama hediye bütçesi kadın - erkek ayırımına göre bakıldığında, kadınlar babalar günü hediyesi için erkeklere oranla daha fazla bütçe ayırıyor (kadınlar 57 TL, erkekler 50 TL). Hediye alma bütçesine bölge bazında bakıldığında ise en bonkör bölgenin 69 TL ile Marmara Bölgesi olduğu görülüyor.