Yüce Rabbimi mâna âleminde gördüm ve kendisine sordum:? Ey Rabbim! dedim, aşkın mânası nedir?? Aşk, aşıkla maşuk arasında bir hicaptır.Rabbim devamla buyurdu... ? Ey Gavs-ı Â'zam! Tövbe etmek istediğin zaman, günah üzüntüsünü iç âleminden; korku ve tehlikeleri gönülden çıkarman gerekir. Bu takdirde Bana ulaşırsın! Aksi halde alay edenlerden, işi alaya alanlardan olursun.Ey Gavs-ı Â'zam! Benim harîm-i ismetime girmek istediğin zaman, artık ne mülk ve melekûte ve ne de ceberûta iltifat etme. Çünkü mülk âlimin şeytanıdır; melekût ârifin şeytanıdır; ceberût vâkıfın şeytanıdır. Bunlardan birine razı olan kimse, Benim katımda koğulmuşlardan sayılır.Ey Gavs-ı Â'zam! Mücâhede, müşâhededen bir denizdir. Bu denizin balıkları orada bekleyenlerdir. O halde müşâhede denizine girmek isteyen kimsenin, mücâhedeyi seçip beğenmesi gerekir. Çünkü mücâhede, müşâhedenin ayıdır.Sonra Rabbim bana buyurdu ki:? Ey Gavs-ı Â'zam! İstekliler için mücâhede lazımdır; Bana olan lüzumları gibi.? Ey Gavs-ı Â'zam! Kullarımdan Bana en sevgili olan, anası - babası ve evlâdı bulunduğu halde kalbi Benimle meşgul bulunan kimsedir. O kadar ki, babası ölecek olursa onun için hiç bir üzüntü taşımaz. Evladı ölecek olursa, evlad üzüntüsü diye bir hali görülmez. İşte kulum bu mertebeye yükselince, artık o Benim yanımda babasız ve evladsızdır.Ve Rabbim buyurdu:? Ey Gavs-ı Â'zam! Benim sevgim sebebiyle baba yokluğunun tadını hissetmeyen kimse, Vahdâniyet ve Ferdâniyet lezzetini bulamaz.? Ey Gavs-ı Â'zam! Bir yerde Bana bakmak istediğin zaman, içinde Benden başkası bulunmayan bir gönül seç!Dedim ki:? Ya Rab! İlmin ilmi nedir?? İlmin ilmi, ilimden yana bilgisizliktir, diye buyurdu ve sonra devam etti:? Ey Gavs-ı Â'zam! Gönlü mücâhedeye meyleden kula müjde olsun!? Gönlü şehvetlere meyleden kula da yazıklar olsun!Gavs-ı Â'zam diyor ki:? Rabbimden Mi'rac hakkında sordum. Rabbim buyurdu ki:? Mi'rac, Benden başka her şeyden sıyrılıp yükselmektir. Böyle bir mi'racın kemâli yükselme ve huzurda sağa - sola iltifat etmemektedir.Ve sonra Rabbim şöyle devam etti:? Ey Gavs-ı Â'zam! Benim katımda Mİ'RAC'ı olmayan kimsenin namazı namaz sayılmaz. Namazdan mahrum olan kimse, Benim yanımda mi'racdan da mahrumdur.Ve burada Azîz ve Celîl olan Allah'ın sebepleri kolaylaştırmasıyla GAVSİYYE, ki buna Mİ'RACİYYE de denir, tamamlandı.Arif Allah'ı tanıyan kişiye en zor gelen şey, insanlarla konuşmak, onlarla birlikte bulunmaktır. İşte bunun içindir ki, bin arif arasından ancak birisi, insanlar içinde konuşabilir. Ne var ki bu bir kişi de, peygamberlerin sahip oldukları güç ve kuvvete muhtaçtır. Nasıl muhtaç olmasın ki? O, her sınıf insanla karşılaşmak ve bir arada olmak durumundadır.