logo
02 HAZİRAN 2024

Yeni hedef kitle Müslüman tüketici

Batı dünyasında son dönemde Müslümanların tüketim alışkanlıkları çok sayıda araştırmaya konu oluyor. İstanbul'da bu hafta gerçekleştirilen Brand Week'te de bu konu enikonu masaya yatırıldı

10.11.2017 00:00:00
YENİ MESAJ/İSTANBUL

Dünyanın ve Türkiye'nin önde gelen pazarlama ve iletişim liderlerinin buluşma noktası Brand Week (Marka Haftası) İstanbul, Zorlu Performans Sanatları Merkezi'nde gerçekleştirildi. Etkinlikte Apple'ın kreatif direktörü Ken Segall, dünyanın en genç CEO'su Jenk Oz ve '2020 Vizyonu: Geleneksel Kuralları Unutun' başlıklı konuşmasıyla Facebook'un Global Pazarlama Direktörü Sarah Personette gibi isimler konuştu.

 
Apple'ın 'Farklı Düşün-Think Different' kampanyasını yöneten, pankreas kanserinden ölen eski Apple CEO'su Steve Job ile 12 yıl birlikte çalışan, Apple ürünlerinin isimlerindeki 'i' eklentisinin mucidi Ken Segall, "O kadar basit ki" temalı bir konuşma yaptı. Ken Segall, yoğun ilgi gören sunumunda basit olmanın sekiz önemli kuralını açıkladı.
Bu kurallar şöyle:
1. Gerçek olan daha basittir: Reklam gibi kokmadan ürününü anlatmak.
2. Seçim yapmak zordur: Çok fazla model değil, iyi ürün ve iyi anlatım.
3. Aşk basitlikten gelir: Bir sorun olduğunda aşk kartını oynayabilirsin.
4. Hareketli ol
5. Daha az şeyi daha iyi yap
6. Minimumda tutmak her zaman iyidir: Ekleyecek şey kalmayana kadar değil, çıkartacak şey kalmayana kadar ürün geliştirmek gerekir.
7. Basitlik havadadır: Yarattığın ürüne bir kültür kat.
8. Bu bir savaş: Tüm eforunu tek bir şeye odakla

İslam dünyası genç ağırlıklı

Ortadoğu ve Müslüman genç nüfus uzmanlarından biri olan Sevsen Abdillahi de, Brand Week İstanbul'daki konuşmasında 'M Jenerasyonu' yani dünya çapındaki genç Müslüman topluluğun yaklaşımlarından bahsetti. Savsan Abdillahi, konuşmasına "Dünyada 1.6 milyar Müslüman yaşıyor. Bunların yüzde 33'ü 15 yaş, yüzde 66'sı 30 yaş altında. Bu durum, dünyada birçok markanın ve ürünün bu pazarı hedeflemesine sebep oluyor" dedi. Abdillahi, şunları söyledi. "Dünyada yaşayan genç Müslüman nüfusa gelince, aslında onlar sanılanın aksine dini kimlikleriyle tanımlanmak ve bilinmek istiyorlar. Fas, Mısır, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Ürdün, Filistin gibi ülkelerde yapılan araştırmaya göre Müslüman olarak tanınmak isteyen gençlerin oranı yüzde 80-yüzde95 arasında değişiyor. Müslüman nüfusun yüzde 90'dan fazlası, tüketimlerini dini inançlarına göre yapıyor." 

Brand Week İstanbul 2017'de Müslümanların pazar potansiyeli de ilgi gören konulardan biri oldu. Verilen bilgiye göre 'İslami Finans' 1.6 trilyon dolar, 'Helal Gıda' 2 trilyon dolar, 'Medya ve Eğlence' 301 milyar dolar, 'Seyahat' 238 milyar dolar, 'Helal İlaç' 103 milyar dolar, 'Müslüman Modası' 484 milyar dolar, 'Helal Kozmetik' 73 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne sahip. 
'Ruanda'yı haritada bile gösteremezler'
BTP liderinden Ruanda ve Suriye değerlendirmesi
Bakan, çöken bina hakkında bilgi verdi
'Deniz kumu kullanıldı, 1.5 kat kaçak'
LGS merkezi sınavı sona erdi
1 milyondan fazla 8. sınıf öğrencisi katıldı
Köprü geçişi zirvede
İstanbul'da fiyatı en çok artanlar belli oldu
Faiz - döviz sarmalı
Türkiye işte böyle soyuluyor!
3 ilçe ve 4 belde sandık başında
Türkiye'de bugün seçim var
Kastamonu'da feci kaza
2 kişi öldü, 3 kişi yaralandı
Küçükçekmece'de 3 katlı bina çöktü
1 kişinin cansız bedeni çıkarıldı
Dışişleri Bakanlığı saldırıyı kınadı
Pensilvanya'da FETÖ saldırısı
'Gazze enkaz haline geldi'
BM acı gerçeği duyurdu
Katliama devam açıklaması!
İsrail'den ABD'ye kalıcı ateşkes cevabı
Siyasette deprem
İşte Türkiye'nin en güçlü partisi
'Arayı uzatmadan...'
Erdoğan, Özel ile ne zaman görüşeceğini açıkladı
Milletlerarası anlaşmalar Resmi Gazete'de yayımlandı
İnşaat, eğitim, kültür, sağlık...
2023'te süt ve süt ürünü ihracatı çakıldı
İhracat %36, parasal değeri %42 azaldı
'Ruanda'yı haritada bile gösteremezler'
BTP liderinden Ruanda ve Suriye değerlendirmesi
Bakan, çöken bina hakkında bilgi verdi
'Deniz kumu kullanıldı, 1.5 kat kaçak'
LGS merkezi sınavı sona erdi
1 milyondan fazla 8. sınıf öğrencisi katıldı
Köprü geçişi zirvede
İstanbul'da fiyatı en çok artanlar belli oldu
Faiz - döviz sarmalı
Türkiye işte böyle soyuluyor!
3 ilçe ve 4 belde sandık başında
Türkiye'de bugün seçim var
Kastamonu'da feci kaza
2 kişi öldü, 3 kişi yaralandı
Küçükçekmece'de 3 katlı bina çöktü
1 kişinin cansız bedeni çıkarıldı
Dışişleri Bakanlığı saldırıyı kınadı
Pensilvanya'da FETÖ saldırısı
'Gazze enkaz haline geldi'
BM acı gerçeği duyurdu
Katliama devam açıklaması!
İsrail'den ABD'ye kalıcı ateşkes cevabı
Siyasette deprem
İşte Türkiye'nin en güçlü partisi
'Arayı uzatmadan...'
Erdoğan, Özel ile ne zaman görüşeceğini açıkladı
Milletlerarası anlaşmalar Resmi Gazete'de yayımlandı
İnşaat, eğitim, kültür, sağlık...
2023'te süt ve süt ürünü ihracatı çakıldı
İhracat %36, parasal değeri %42 azaldı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.