logo
27 MAYIS 2024

1938 model otobüsün son hali göz kamaştırdı

Bursa'da yaşayan Akman ailesi, kendi kurdukları işletmesinde 50 yıldır otobüs tamir ediyor
27.04.2024 10:13:00
İhlas Haber Ajansı
1938 model otobüsün son hali göz kamaştırdı
1938 model otobüsün son hali göz kamaştırdı
Bursa'da yaşayan Akman ailesi, kendi kurdukları işletmesinde 50 yıldır otobüs tamir ediyor. Müşterilerinin talebi üzerine hurdalıktan çıkan otobüsleri restore eden aile, ilk günkü ihtişamına geri döndürüyor. İşletmeye ilk geldiğinde tavuk kümesini andıran 1938 model Berner Alpenwagen marka otobüs, restore edilerek orijinal görünümüne kavuşturuldu.

Bursa'da 50 yıldır kendi kurdukları işletmelerinde otobüs tamir eden Akman ailesi, antika otobüsleri restore ederek ilk günkü haline kavuşturuyor. Üretildiği günden bu yana tasarımlarıyla herkesin dikkatini çeken otobüsler, tepeden tırnağa yenilenerek görenlerin gözlerini kamaştırıyor. Uzun yıllar önce üretimi durdurulan otobüslerin eksik veya kullanılamaz hale gelen parçaları yeniden kalıp dökülerek orijinal halini bozmadan tamamlanıyor.

Bir müşterilerinin talebi üzerine yurt dışından getirilen 1938 model Berner Alpenwagen marka otobüs yaklaşık 1 yıl süren emekle ilk günkü ihtişamına kavuştu. İlk geldiğinde kullanılamaz halde olan otobüsün bazı parçaları yurt dışından gelirken, birçok parça da orijinalliği bozulmadan aynısı üretildi. Yolcu taşıma kısmı tamamen ahşaptan oluşan otobüsün karoseri sökülerek orijinal tasarımındaki gibi yeniden ahşaptan üretildi. Ayrıca 22 yolcu taşıma kapasiteli otobüsün çalışamaz durumdaki motor ve mekanik aksamları için yurt dışından parça alınarak ilk günkü haline dönüştürüldü.

Yolcu kısmı tamamen ahşaptan oluşuyor



Mercedes'ten lisans alınarak yapılan otobüsün yolcu taşıma kısmının tamamen ahşap üretim olduğunu belirten işletme sorumlusu Celal Akman, "Otobüs üzerinde inceleme yaptığımızda 1928 model olduğunu tespit ettik. Otobüsün evraklarında 1938 model Berner marka bir araç. Mercedes'ten lisans alınarak yapılan benzinli bir araç. O dönemlerde yapıldığına bakarsak mükemmel bir otobüs. Orijinal motorunu revize ederek tekrar çalıştırdık ve yürür hale geldi.

Bütün aksamlarını tamamen orijinale en yakın şekilde fabrikadan çıktığı gibi yapmaya çalıştık. Şoför ve yolcu bölümünden oluşuyor. O dönemlerde yolcu taşımak için bir otobüs yapılmamış, yolcu bölümü ve şoför bölümü ayrı. Şoförle cam aralığından görüşülebiliyor. Arkadaki yolcu bölümü tamamıyla ağaçtan yapıldı. Tavanı ve tabanı ağaçtan oluyor. Yan camları safari tipi" dedi.

Eksik parçalar yeniden üretildi

Otobüsün bazı parçalarının yurt dışından temin edildiğini ve birçok eksik parçanın da yeniden üretildiğini ifade eden Akman, "Bizim hem tecrübemiz hem de kalitemiz var. Bazı ürünleri elde yapabiliyoruz ya da yaptırabiliyoruz. O dönemlerde bütün araçlar tamamıyla metal değildi. Alüminyum daha kolay işlenebildiği için alüminyum parçalar da var. Bazı aksamları ağaç olan yerler var. Zamanında alüminyum çıtalar kullanılmamış ağaç mobilya çıtalar kullanılmış.

Biz de ona göre yapıyoruz. Aslına uygun olarak yapmaya çalışıyoruz. Bizim yaptığımız araçlar ekspertize gidiyor. Yüzde 90 oranında aynı orijinalliği yapmaya çalışıyoruz. Eski zamanlar yıldız başlı değil düz başlı vida kullanılmış. Cıvatalarına kadar özel yaptırıyoruz. Bunlar maliyetler doğru orantılı. Biz orijinalliğe dikkat ettiğimiz için her şeyi en ince ayrıntısına dikkat ederek yapıyoruz" ifadelerini kullandı.

"Otobüs ilk geldiğinde tavuk kümesi gibiydi"

84 yıllık otobüsün ilk geldiği gün tavuk kümesini andırdığını söyleyen Akman, "Otobüs ilk geldiğinde tabiri caizse tavuk kümesi gibiydi. Arka tarafı neredeyse hiç yoktu. Ön tarafta ağır deformasyonlar vardı. Arka tarafında yolcu döşemeleri hiç yoktu. Bu araçlara meraklı olan insanlar gördüklerinde onlar bile gıptayla bakıyor. Biz de yaptığımız ürünlerin taktir edilmesiyle mutlu oluyoruz. Yapım aşaması bayağı uzun sürdü.

Motor ve mekanik aksamları çalışamaz durumdaydı. O parçaları yurt dışından almak zorunda kaldık. Restorasyonu ortalama 1 yılı buldu. Bizim diğer yaptığımız araçlarda bu kadar uzun bir süreç yok. Bu araçta yaşadığımız parça sıkıntısından dolayı bu süreç uzadı" şeklinde konuştu.İHA
İsrail, Refah'ta sivillerin kaldığı çadır kenti vurdu
En az 40 Filistinli hayatını kaybetti
Türbülansın yaşandığı yer ilginç
8 kişi hastanelik oldu
Bir sezon böyle geride kaldı
Gerilim, stres ve kaos hiç bitmedi
Süper Lig'in kralı Galatasaray
Aslan Konya'da 24. şampiyonluğuna ulaştı
Mersin'de yolcu otobüsünün karıştığı zincirleme kaza
10 kişi öldü, 39 yaralı var
Emeklilere 15 maddelik söz verdi
Hakkınızı söke söke alacağım!
Barışma toplantısında 3 kişi hayatını kaybetmişti
'Bizi pusuya düşürdüler'
Pahalılığın nedenini daha net görecekler
Askıda gözlük kampanyası!
Dışarı çıkmadan hava durumuna bakın
Bazı iller için sağanak uyarısı
Üniversiteli Aslıhan'ı bıçaklayan saldırgan aranıyor
Görüntü var fail yok
Karpuzu iade etmek istedi, elde bıçakla itiraz etti
Vatandaşa kelek!
Özgür Demirtaş'tan felaket senaryosu
'Maalesef size iyi haber veremiyorum'
Lunaparkta yangın faciası
9'u çocuk 27 kişi hayatını kaybetti
20 yıl önce kaybolan evladından haber bekliyor
'Ölü veya diri bulunmasını istiyorum'
El-Kassam Tugaylarından açıklama
'Bir grup İsrail askerini esir aldık'
İsrail, Refah'ta sivillerin kaldığı çadır kenti vurdu
En az 40 Filistinli hayatını kaybetti
Türbülansın yaşandığı yer ilginç
8 kişi hastanelik oldu
Bir sezon böyle geride kaldı
Gerilim, stres ve kaos hiç bitmedi
Süper Lig'in kralı Galatasaray
Aslan Konya'da 24. şampiyonluğuna ulaştı
Mersin'de yolcu otobüsünün karıştığı zincirleme kaza
10 kişi öldü, 39 yaralı var
Emeklilere 15 maddelik söz verdi
Hakkınızı söke söke alacağım!
Barışma toplantısında 3 kişi hayatını kaybetmişti
'Bizi pusuya düşürdüler'
Pahalılığın nedenini daha net görecekler
Askıda gözlük kampanyası!
Dışarı çıkmadan hava durumuna bakın
Bazı iller için sağanak uyarısı
Üniversiteli Aslıhan'ı bıçaklayan saldırgan aranıyor
Görüntü var fail yok
Karpuzu iade etmek istedi, elde bıçakla itiraz etti
Vatandaşa kelek!
Özgür Demirtaş'tan felaket senaryosu
'Maalesef size iyi haber veremiyorum'
Lunaparkta yangın faciası
9'u çocuk 27 kişi hayatını kaybetti
20 yıl önce kaybolan evladından haber bekliyor
'Ölü veya diri bulunmasını istiyorum'
El-Kassam Tugaylarından açıklama
'Bir grup İsrail askerini esir aldık'

Doha'dan Dublin'e giden Katar Havayolları uçağı türbülansa girdi

 
 
Doha-Dublin seferini yapan QR017 sefer sayılı Qatar Airways (Katar Havayolları) uçağında Pazar günü şiddetli türbülans yaşanmasının ardından 8 yolcu hastaneye kaldırıldı.
26.05.2024 23:07:00 / Güncelleme: 26.05.2024 23:17:35
AHMET TURAN YİĞİT
Doha'dan Dublin'e giden Katar Havayolları uçağı türbülansa girdi
Doha'dan Dublin'e giden Katar Havayolları uçağı türbülansa girdi

Doha-Dublin seferini yapan QR017 sefer sayılı Boeing B787-9 Dreamline tipi Qatar Airways (Katar Havayolları) uçağında Pazar günü şiddetli türbülans yaşanmasının ardından 8 yolcu hastaneye kaldırıldı. Uçak güvenli bir şekilde Dublin'e indi ancak 6 yolcu ile 6 mürettebatın yaralandığı bildirildi. Uçak indikten sonra tüm yolcuların yaralanma durumu değerlendirildi. Akabinde 8 yolcu hastaneye kaldırıldı.
Uçaktaki yolculardan Paul Mocc, İrlandalı yayın kuruluşu RTE'ye yaptığı açıklamada, insanların başlarını tavana çarptığını, yiyecek ve içeceklerin uçağın içine dağıldığını belirtti. Mocc, uçuş ekibinin bandajlarla topallaya topallaya dolaştığını gördüğünü ancak uçuş hizmetine devam ederek iyi bir iş çıkardıklarını söyledi. Qatar Airways ise yaptığı açıklamada, "Az sayıda yolcu ve mürettebat uçuş sırasında hafif yaralandı. Konu şu anda dahili bir soruşturmaya tabidir" dedi.

Olay Türkiye üzerinde yaşandı

Dublin Havalimanı yetkilileri, Türkiye üzerinde uçuş sırasında meydana gelen olayda 6 yolcu ve 6 mürettebatın yaralandığını bildirdi. Pilot acl iniş talep etmedi. Olay, Londra-Singapur seferini yapan Singapur Havayolları'na ait bir uçağın Myanmar üzerinde şiddetli türbülansla karşılaşması sonucu 1 İngiliz yolcunun ölümü, yaklaşık 80 yolcunun yaralanmasından 5 gün sonra meydana geldi.

ASKİ'de dijital dönüşüm başlıyor

ASKİ Genel Müdürlüğü, Amerikan Ticaret ve Kalkınma Ajansı (USTDA) iş birliği ile 'ASKİ'nin Dijital Dönüşümü' projesini hayata geçiriyor. Proje kapsamında kurumun 30 yıllık bilişim altyapısı; ASKİ'nin kameralı güvenlik sistemi olan İzleme, Kontrol ve Veri Toplama (SCADA) Sistemi, abone veri tabanı, bilgi işlem veri güvenliği ve Coğrafi Bilgi Sistemlerinin modernize edilmesi hedefleniyor.
26.05.2024 19:48:00 / Güncelleme: 26.05.2024 19:51:33
İhlas Haber Ajansı
ASKİ'de dijital dönüşüm başlıyor
ASKİ'de dijital dönüşüm başlıyor
ASKİ Genel Müdürlüğü, 2 buçuk milyonu aşan abonesine en iyi hizmeti vermek için yeni teknoloji sistemlerini devreye alma çalışmalarını sürdürüyor. USTDA'dan 700 bin dolar hibe alan ASKİ, 2 ABD ve 1 Türk firması ile sözleşme imzalayarak ASKİ'nin dijital dönüşümü için düğmeye bastı.

ASKİ Genel Müdürü Memduh Aslan Akçay ile Nobel Systems Proje Yöneticisi Michael Samuel'in imzalarını attığı sözleşme kapsamında; ASKİ'nin SCADA Sistemi, abone veri tabanı, bilgi işlem veri güvenliği ve Coğrafi Bilgi Sistemleri altyapısının geliştirilerek çağdaş hale getirilmesi hedefleniyor. Ayrıca şebekedeki su kayıplarının önlenebilmesi için de gerekli çalışmalar yapılacak. Proje çerçevesinde hazırlanacak raporlar, ASKİ tarafından onaylanacak.

Yasa dışı tüketim daha kolay tespit edilecek

İmza töreninde konuşan ASKİ Genel Müdürü Akçay, kurumun 30 yılı aşkın süre önce kurulan bilişim altyapısının günümüz şartlarına uyum sağlaması için yenileneceğini belirtti. Akçay, 'Söz konusu yenilikler ile daha etkin bir su ve atık su işletmesi sağlanacak. Abone veri tabanının yenilenmesi yasa dışı tüketimin tespitini kolaylaştıracak. Ayrıca pompa istasyonlarında işletme optimizasyonu ile daha az enerji tüketmenin yolları da araştırılacak' dedi.



Akçay, sözlerine şöyle devam etti:

'Bu konuda USTDA ile bir senedir devam eden görüşmelerimiz nihayet imza aşamasına geldi. Firmadan beklentimiz mümkün olan en kısa sürede bu projeyi tamamlaması. Yapılacak işlerin her biri bizim için oldukça önemli. Buradan çıkacak sonuçlar ASKİ'nin önümüzdeki dönemine oldukça katkı sağlayacak. Onun için de kaybedecek vaktimiz yok.'
USTDA hibesine ilişkin 7 Nisan 2023'te ASKİ bünyesinde Yönetim Kurulu kararı alındı. Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 12 Mayıs 2023 tarihli oturumunda görüşülen konu, belediye meclisinden oy birliği ile geçti.

2014 öncesi coğrafi bilgi sistemi verileri yok

Proje kapsamında özellikle SCADA Sistemi ve Coğrafi Bilgi Sistemi'nin yenilenmesi büyük önem taşıyor. ASKİ'nin bugüne kadar yaptığı tüm imalatların kayıtlı olması gereken Coğrafi Bilgi Sistemi'nde birçok ilçede 2014 öncesine ilişkin veriler (imalatların koordinatları, ne zaman yapıldığı, malzemenin niteliği bilgisi) yer almıyor. 2014 sonrası büyükşehir sistemine dâhil edilen birçok ilçede mevcut altyapının yüzde 90'lık kısmı kayıtta yer almıyor.

Şehir şebeke suyuna tek merkezden kontrol

Acilen geliştirilmesi gereken SCADA Sistemi ise Başkentin şehir şebeke suyunun tek merkezden kontrolünü sağlıyor. 24 saat izlenen SCADA Sistemi, Ankara genelinde farklı yerlerde bulunan; tüm su depoları, su pompa istasyonları, ölçüm noktaları, arıtma tesisleri, su dağıtım şebekesi ve yardımcı işlerde kullanılan bütün yan tesisleri kapsıyor. Dağınık bir şekilde bulunan birimlerden veri akışı, kurulan haberleşme sistemi ile SCADA Ana Kontrol Merkezi'nde toplanıyor ve tüm birimler buradan yönetiliyor. Tüm ekipmanlara merkezden müdahale edilebiliyor. Böylece Ankara'da içme suyu dağıtımının sürekliliği sağlanırken su kalitesi de aynı düzeyde sabitleniyor.

Hatay'da caddeler göle döndü, araçlar suya gömüldü

Meteorolojini turuncu kodlu uyarı verdiği Hatay'ın Antakya ilçesinde aniden bastıran sağanak yağışla birlikte göle dönen caddelerde çok sayıda araç mahsur kaldı. Araçlar su içerisinde adeta kayboldu.
26.05.2024 08:42:00 / Güncelleme: 26.05.2024 08:46:59
İhlas Haber Ajansı
Hatay'da caddeler göle döndü, araçlar suya gömüldü
Hatay'da caddeler göle döndü, araçlar suya gömüldü
Meteoroloji Genel Müdürlüğü tarafından yapılan uyarıların ardından Hatay'da Cuma günü sabah saatlerinden itibaren yağışlı hava etkili olmaya başladı.

İlçelerde bölge bölge etkili olan yağış, Antakya ilçesinde akşam saatlerinde kendini hissettirdi.

Bardaktan boşanırcasına yağan yağmur nedeniyle sürücüler zor anlar yaşadı.



Çevreyolu mevkiinde göle dönen yolda çok sayıda araç su içinde mahsur kaldı.

Adeta su içinde kaybolan araçları kurtarmak için çalışma başlatıldı.

ABD'nin Eylem Tok ve oğlunu iade edebileceği ya da ABD'de yargılanmalarına karar verebileceği ifade ediliyor

Oğuz Murat Aci'nin ölümüne ilişkin soruşturmada ABD'ye kaçan yazar Eylem Tok ile oğlu hakkında bu hafta kırmızı bülten çıkarıldı. Şimdi ABD'nin vereceği karar bekleniyor. ABD'nin Eylem Tok ve oğlunu iade edebileceği ya da ABD'de yargılanmalarına karar verebileceği ifade ediliyor
26.05.2024 07:41:00
Yenal Arman
ABD'nin Eylem Tok ve oğlunu iade edebileceği ya da ABD'de yargılanmalarına karar verebileceği ifade ediliyor
ABD'nin Eylem Tok ve oğlunu iade edebileceği ya da ABD'de yargılanmalarına karar verebileceği ifade ediliyor
İstanbul'da 1 Mart'ta meydana gelen trafik kazasında Oğuz Murat Aci'nin hayatını kaybetmesine ilişkin soruşturmada ABD'ye kaçan yazar Eylem Tok ile 17 yaşındaki oğlu T.C. hakkında kırmızı bülten çıkarıldı. Şimdi bu konuda ABD'nin vereceği kararın ne olacağı merak ediliyor. Peki kırmızı bülten çıkarıldıktan sonra süreç nasıl işliyor? Uluslararası Kriminal Polis Teşkilatı (Interpol) tarafından çıkarılan kırmızı bülten, bir kişinin tutuklanması ve iadesi için kullanılan uluslararası bir emirdir. Bu bülten, ciddi suçlardan aranan kişilerin yakalanmasını ve adalete teslim edilmesini kolaylaştırmayı amaçlamaktadır. Bir kırmızı bültenin çıkarılması için şu şartların yerine getirilmesi gerekir: "Kişinin ciddi bir suçla suçlanması veya mahkum edilmesi. Kişinin kaçma veya adaleti engelleme riski taşıması. Kişinin ulusal sınırlar dışında bulunması." Kırmızı bültenler, Interpol'ün 194 üye ülkesinde geçerlidir. Bir kırmızı bülten çıkarıldığında, ilgili ülke yetkilileri kişiyi tutuklar ve iade sürecini başlatır. İade süreci, kişinin bulunduğu ülke ile suçun işlendiği ülke arasındaki anlaşmalara göre yürütülmektedir. Kırmızı bültenler, suçluların uluslararası alanda kaçmasını önlemek için önemli bir araçtır. Bu bültenler, suçluların yakalanmasını hızlandırarak adaletin yerini bulmasına yardımcı olur.

Kırmızı bülten çıkarılan herkes iade ediliyor mu?

Kırmızı bülten çıkarılan herkes talep eden ülkeye iade edilmeyebiliyor. İade süreci, kişinin bulunduğu ülke ile suçun işlendiği ülke arasındaki anlaşmalara ve uluslararası hukuka göre yürütülür. Bir kişinin iadesi şu durumlarda reddedilebilir: "Kişi, iade talebinin konusu olan suçtan dolayı bulunduğu ülkede yargılanıyorsa veya yargılanmışsa. Kişi, iade talebinin konusu olan suçtan dolayı bulunduğu ülkede affedilmişse. İade talebinin konusu olan suç, bulunduğu ülkede suç olarak kabul edilmiyorsa. Kişinin iadesi, insan hakları veya uluslararası hukuk ilkelerine aykırı olacaksa." Ayrıca, bazı ülkeler siyasi suçlardan dolayı iade yapmayı reddedebilirler.

ABD'nin kararı ne olacak?

ABD, kırmızı bülten çıkarılan bir vatandaşını Türkiye'ye iade eder mi sorusunun kesin bir cevabı yok. Bu, her bir vakada özel olarak değerlendiriliyor. Bazı durumlarda, ABD, kırmızı bülten çıkarılan bir vatandaşını Türkiye'ye iade edebilir. Örneğin, ABD, Türkiye'nin iade talebinin geçerli bir hukuki temele sahip olduğuna ve iadenin, insan hakları ve uluslararası hukuk ilkelerine aykırı olmayacağı kanaatine varırsa, vatandaşının iadesini kabul edebilir. Bununla birlikte, ABD, kırmızı bülten çıkarılan bir vatandaşını Türkiye'ye iade etmeyi de reddedebilir. Örneğin, ABD, Türkiye'nin iade talebinin siyasi amaçlı olduğuna veya iadenin, vatandaşının adil bir yargılama alma hakkını ihlal edeceğine inandığı takdirde, vatandaşının iadesini reddedebilir. Öte yandan, ABD, kırmızı bülten çıkarılan bir vatandaşını Türkiye'ye iade etmek yerine, vatandaşıyla ilgili suçu kendi mahkemelerinde yargılamayı da seçebilir. Böyle bir durumda, ABD, Türkiye'nin iade talebini reddetmekle birlikte, vatandaşın suçunu kendi mahkemelerinde yargılama hakkını saklı tutacaktır.
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.