Avukatlar KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) hesabını nereden ve nasıl alabilir? Avukatlar KEP hesabı aldıktan sonra neler yapması gerekir ? Önceki yazımızda söylediğimiz gibi şimdi adım adım gazeteniz Yeni Mesaj'da yazıyoruz.
Baştan söyleyelim internetten KEP başvurusu yaparken KEP ücretini peşin ödemezseniz KEP hesabı alamazsınız. KEP başvurusunu elektronik imza veya mobil imza ile TBB'nin internet sitesinden (kep.barobirlik.org.tr) yapmak mümkün.
Avukatlar için yapılacak işlemler kısaca şöyle: Önce bir demli bir çay veya sade bir Türk kahvesi alıyoruz. Bilgisayarımız hazır ve internete bağlı. Elektronik imzamız da yanımızda. KEP paket ücreti ödemek için kullanıma kapanmamış kartımız da hazır.
Yukarıda link adresini verdiğim sitedeki başvuru formunu dolduruyoruz. Formu doldururken "gönder/al" seçeneğini seçmenizi öneririm. Formda; KEP üyeliği için 1 veya 3 yıllık paketlerden birini seçmeniz, formun sonundaki sözleşmeyi elektronik imzanız ile imzalamanız ve sonunda da kartınız ile KEP "gönder/al" üyelik paket ücretini ödemeniz gerekiyor. Başvurunuzu yaptıktan kısa bir süre sonra mail adresinize, başvurunuzun onaylandığına dair mail gelecektir. Gelen mailde; size özel tahsis edilmiş "...@hs02.kep.tr " uzantılı (Bir nevi resmi tebligat adresi de diyebiliriz) KEP adresiniz ve kullanıcı bilgileriniz yer alacaktır. Artık siz de bir KEP sahibisiniz. Ödediğiniz para kadar başka bir KEP adresine KEP gönderebilirsiniz. Ancak her 5 MB'lık gönderiniz 1 KEP gönderimi şeklinde ücret olarak hesabınızdan düşeceğini bilmenizi isterim. Hesabınıza başkalarından KEP maili almak ise ücretsiz.
Avukatlar için iş burada bitmiyor. Adliyelerden size elektronik tebligat gelmesi için "...@hs02.kep.tr" uzantılı KEP adresinizi UYAP Avukat portala girip sisteme kaydetmeniz gerekiyor. UYAP Avukat portala giriş yaptığınızı varsayıyoruz.
Şimdi adım adım bu işlemleri tarif edelim:
Şimdi adım adım bu işlemleri tarif edelim:
Avukat Portaldaki sol üst menüden "Uyap bilgilerim ve Destek" bölümünü tıklamanız gerekiyor. Sol üstte açılan listeden "Adres Bilgilerim" bölümünü tıklamanız gerekiyor. Bu tıklamanız neticesinde bir menü sayfası açılana kadar şekersiz çayınızdan bir yudum alabilirsiniz.
Sonra açılan menünün bu sefer sağ üst köşesinde (hep sol tarafta olacak değil ya) yeşil renkli, "Yeni Adres Ekle" butonunu tıklıyorsunuz. Bak şu işe ki tıkladıkça bir bölüm daha açılıyor. Bu sefer ortada açılan yeşil menünden; "adres türü seçiniz" kısmını seçmeniz gerekiyor. Sona geldik sayılır. Açılan bu listeden "Avukat Elektronik Tebligat Adresi" satırını seçmeniz gerekiyor. Bunu seçin. Açılan bölümde "eTebligat Adresi" kısmına peşin satın aldığınız "....@hs02.kep.tr" uzantılı KEP (Kayıtlı Elektronik Posta" adresinizi yazın. Sonra sağ taraftaki kırmızı renkli "doğrula" butonunu tıklamanız gerekiyor. Bilgileriniz ekrana gelecektir. KEP adresinizi doğru girmişseniz "tamam"a tıklayıp işlemi bitirebilirsiniz. KEP adresiniz UYAP Avukat Portala eklenmiştir. Artık siz de KEP'lisiniz. Adli merciler sizin KEP adresiniz olduğunu UYAP üzerinden kendiliğinden görecek ve KEP hesabınıza elektronik tebligat göndermek için can atacaktır. Tek tek mahkemeleri ve icra dairelerini dolaşıp KEP adresinizi vermenize gerek yok.
Gelen Elektronik tebligatları görmek için kullanıcı bilgilerinizle "tnbkep.com.tr" adresinden hesabınıza girebilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken husus size bir elektronik tebligat yapıldığında; mail ve sms ile bildirim alabilirsiniz ama tebligatın içeriğini ancak bu hesabınıza girerek görebilir ve bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Ya da siz de kendi KEP hesabınızdan başka bir KEP mail adresine elektronik tebligat gönderebilirsiniz.
En çok sorulan soru da şudur: KEP hesabımdan elektronik tebligat ile noter ihtarnamesi gönderebilir miyim ? Bu mümkün ama pratikte çok zor. Keşke notere gitseydim diyeceksiniz. Şöyle ki; Noterlerin de KEP hesabı olduğu için Noter aracılığıyla 3. kişiye göndereceğiniz ihtarnameyi önce Noterin KEP adresine göndermeniz gerekiyor. Sonra Noterden randevu alıp ihtarname harç ve masraflarını ödemek için notere gitmeniz gerekiyor.
Notere gitmeden ihtarname göndermek ise şu şekilde olacaktır. Noter, Elektronik Tebligatla kendisine gelen ihtarnamenizi inceleyip ihtarnamedeki yazı, sayfa adetine göre hesaplayacağı masrafları ve İban numarasını size bildirmesini bekleyeceksiniz. Gerekli masrafları noterin hesabına ödeyip noteri bilgilendirmeniz gerekiyor. Ancak bundan sonra Noter, ihtarnamenizi 3. kişilere gönderebilecektir. Siz de Notere gitmeden noter vasıtasıyla ihtarname gönderen kişi olarak tarihe geçeceksiniz. Belki Noteri bu kadar uğraştırmanızdan sonra Noter sizin ayağınıza gelip, "lütfen bir daha elektronik ihtarname göndermeyin. Biz sizin adresinize gelip size yardımcı olalım" diyecektir.
Bu ayrıntılı yazıyı; daktilo döneminden bilgisayar dönemine geçmeye mecbur kalan, ama bilgisayar bilmediği için genç avukatlardan yardım almaya çekinen üstat hukukçulara ithafen yazdım. Geçmişte adalet camiasında bıraktığınız "ilkeli ve seviyeli hukukçu" izlerinizi özlüyor ve bugün arıyoruz.
Kazım Üstün / diğer yazıları
- İklim krizinin çözümü Z kuşağına kaldı / 17.12.2021
- ABD’nin Afganistan aynası -2- / 10.07.2021
- ABD’nin Afganistan aynası -1- / 09.07.2021
- Aşı emperyalizmi savaşları / 11.06.2021
- Atatürk’ün harp sanatının sırrı / 25.05.2021
- Dijital Ramazan Bayramı / 13.05.2021
- İsrail’in saldırısına hangi dizi ile karşılık vereceğiz! / 09.05.2021
- Çin Ortadoğu’da ABD’ye ‘şah’ dedi / 02.04.2021
- İnsanın sayısallaşması / 25.03.2021
- ABD, Kuzey Kore’ye neden demokrasi getiremiyor? / 18.03.2021
- ABD’nin Afganistan aynası -2- / 10.07.2021
- ABD’nin Afganistan aynası -1- / 09.07.2021
- Aşı emperyalizmi savaşları / 11.06.2021
- Atatürk’ün harp sanatının sırrı / 25.05.2021
- Dijital Ramazan Bayramı / 13.05.2021
- İsrail’in saldırısına hangi dizi ile karşılık vereceğiz! / 09.05.2021
- Çin Ortadoğu’da ABD’ye ‘şah’ dedi / 02.04.2021
- İnsanın sayısallaşması / 25.03.2021
- ABD, Kuzey Kore’ye neden demokrasi getiremiyor? / 18.03.2021